AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Ble for ikke mange månedene siden onkel - veldig kult, i know! Skal i dåp i slutten av november, og jeg tenker veldig på dåpsgave. Er der at jeg ikke har vært i dåp som voksen, og det eneste jeg husker fra lillebroren min sin dåp var at jeg fikk en leke-data med ord-leker for at jeg skulle holde kjeft. Så jeg lurer på: hva er en god dåpsgave fra en onkel? Har tenkt litt på typ. fondskonto, men virker samtidig som en litt kjedelig greie når hun er så liten. Vurderer også duplo-tog. (kanskje de to i kombinasjon? en kjedelig, en gøy?) Anonymkode: 87b57...381
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 Gratulerer med å bli onkel! Det er alltid spennende å finne den perfekte dåpsgaven. Du kan vurdere en kombinasjon av noe gøy og noe som kan være en langsiktig gave. Duplo-tog høres ut som en morsom gave som hun kan leke med med en gang. Og en fondskonto kan være en flott idé for å gi henne en økonomisk start i livet. Det er en fin måte å vise omsorg og tenke på hennes fremtid. Anonymkode: c2d5f...aa5 1
Lucky_Jack Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 Hei, jeg pleier å gi mine et medlemskap i OBOS, fult betalt til de er 20 år. Og det har vist seg å være særdeles nyttig når de ville kjøpe seg et sted å bo. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 Dåpsgave kan fint være fond, barnet er bittelite og duplotog er aaaaaltfor tidlig. Gi noe varig som foreldrene setter pris på. Om du kan koble deg opp med den andre siden av barnets familie, er det veldig fint med en fotobok fra Fotoknudsen eller lignende med bilder av foreldre da de var unge, onkler, besteforeldre og oldeforeldre. 😊 Husk at det kommer jul og bursdag hvert år fremover til å gi leker og andre morsomme onkelgaver. Anonymkode: a4952...db0 1
Rosa Dartle Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 Hadde kjøpt leker til jul og bursdag 😊 Jeg har fondskonto til fadderbarnet mitt som jeg sparer 100 kr mnd. Fikk kort med at det var opprettet, samt en liten barnesølje.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble for ikke mange månedene siden onkel - veldig kult, i know! Skal i dåp i slutten av november, og jeg tenker veldig på dåpsgave. Er der at jeg ikke har vært i dåp som voksen, og det eneste jeg husker fra lillebroren min sin dåp var at jeg fikk en leke-data med ord-leker for at jeg skulle holde kjeft. Så jeg lurer på: hva er en god dåpsgave fra en onkel? Har tenkt litt på typ. fondskonto, men virker samtidig som en litt kjedelig greie når hun er så liten. Vurderer også duplo-tog. (kanskje de to i kombinasjon? en kjedelig, en gøy?) Anonymkode: 87b57...381 Jeg ga obos medlemskap til mine tantebarn og det gir både kortsiktig ogvlangsiktig gevinst. Som medlem får man rabatter på f.eks teater,show,Tusenfryd for å nevne noe og på sikt stiller de sterkere på boligmarkedet Anonymkode: e8b8a...81f 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 Georg Jensen elephant sparebøsse Anonymkode: bc130...7f1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 Tilskudd til fond (hvis foreldrene har et som er tiltenkt barnet) eller OBOS-medlemskap som flere nevner her. Vi satte faktisk mest pris på gaver som det til barnet :). Duplo kan du gi i fødselsdagsgave Anonymkode: 087ff...a82
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #9 Skrevet 5. november 2023 Sølvskje, vet mange syns det er kjedelig, her brukes den nesten hver dag. Til yoghurt, havregrøt, dessert mm. Anonymkode: 4c7c9...131
anon01 Skrevet 5. november 2023 #11 Skrevet 5. november 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Gratulerer med å bli onkel! Det er alltid spennende å finne den perfekte dåpsgaven. Du kan vurdere en kombinasjon av noe gøy og noe som kan være en langsiktig gave. Duplo-tog høres ut som en morsom gave som hun kan leke med med en gang. Og en fondskonto kan være en flott idé for å gi henne en økonomisk start i livet. Det er en fin måte å vise omsorg og tenke på hennes fremtid. Anonymkode: c2d5f...aa5 Voldsomt til AI svar 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #12 Skrevet 5. november 2023 Mine fikk barnehagesekk av onkelen sin. Mest brukte gaven de fikk. Bruker den hver dag i barnehagen, og har den med hvis vi er ute på reise eller tur i skogen. vi selv pleier å gi i fond, og gir også i det fondet til bursdagene. Vi er en veldig stor familie på begge sider så leker får alle barna her plenty Anonymkode: 46926...802
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #13 Skrevet 5. november 2023 Barnet mitt fikk, 'Den store eventyrboka', 'Den store godnattboka' og 'Den store barnesangboka' av sin onkel. Fantastiske bøker. Vi har hatt mye glede av dem ❤️ Anonymkode: debd7...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #14 Skrevet 5. november 2023 Barnebestikk i sølv, evt kun skjeen. Anonymkode: fd365...a61
Christina82 Skrevet 5. november 2023 #15 Skrevet 5. november 2023 vi fikk dette og ble veldig glad for det, finns med både blått og rosa bånd. ikke så dyrt heller. Neste dåp jeg skal i skal jeg kjøpe dette:) Kun 299kr settet. https://www.lillegullkorn.no/products/min-frste-tann-og-hrlokk-rosa
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #16 Skrevet 5. november 2023 Christina82 skrev (13 minutter siden): vi fikk dette og ble veldig glad for det, finns med både blått og rosa bånd. ikke så dyrt heller. Neste dåp jeg skal i skal jeg kjøpe dette:) Kun 299kr settet. https://www.lillegullkorn.no/products/min-frste-tann-og-hrlokk-rosa Mens jeg igjen hadde ikke likt dette. Hadde aldri brukt det, hadde ikke hatt hjerte til å kaste det, og så hadde det blitt liggende i et skap. Samme med sparebøsse i sølv, sånn sølvgreie til å ha dåpsattest i og andre slike ting. Anonymkode: 28770...642 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå