Gå til innhold

Forslag på dåpsgave til niese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble for ikke mange månedene siden onkel - veldig kult, i know!

Skal i dåp i slutten av november, og jeg tenker veldig på dåpsgave.

Er der at jeg ikke har vært i dåp som voksen, og det eneste jeg husker fra lillebroren min sin dåp var at jeg fikk en leke-data med ord-leker for at jeg skulle holde kjeft.

Så jeg lurer på: hva er en god dåpsgave fra en onkel? Har tenkt litt på typ. fondskonto, men virker samtidig som en litt kjedelig greie når hun er så liten. Vurderer også duplo-tog. (kanskje de to i kombinasjon? en kjedelig, en gøy?)

Anonymkode: 87b57...381

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med å bli onkel! Det er alltid spennende å finne den perfekte dåpsgaven. Du kan vurdere en kombinasjon av noe gøy og noe som kan være en langsiktig gave. Duplo-tog høres ut som en morsom gave som hun kan leke med med en gang. Og en fondskonto kan være en flott idé for å gi henne en økonomisk start i livet. Det er en fin måte å vise omsorg og tenke på hennes fremtid.

Anonymkode: c2d5f...aa5

• Liker 1
Skrevet

Hei, jeg pleier å gi mine et medlemskap i OBOS, fult betalt til de er 20 år.   Og det har vist seg å være særdeles nyttig når de ville kjøpe seg et sted å bo. 

• Nyttig 1
Skrevet

Dåpsgave kan fint være fond, barnet er bittelite og duplotog er aaaaaltfor tidlig. Gi noe varig som foreldrene setter pris på.

Om du kan koble deg opp med den andre siden av barnets familie, er det veldig fint med en fotobok  fra Fotoknudsen eller lignende med bilder av foreldre da de var unge, onkler, besteforeldre og oldeforeldre. 😊

Husk at det kommer jul og bursdag hvert år fremover til å gi leker og andre morsomme onkelgaver. 

Anonymkode: a4952...db0

• Liker 1
Skrevet

Hadde kjøpt leker til jul og bursdag 😊 Jeg har fondskonto til fadderbarnet mitt som jeg sparer 100 kr mnd. Fikk kort med at det var opprettet, samt en liten barnesølje. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble for ikke mange månedene siden onkel - veldig kult, i know!

Skal i dåp i slutten av november, og jeg tenker veldig på dåpsgave.

Er der at jeg ikke har vært i dåp som voksen, og det eneste jeg husker fra lillebroren min sin dåp var at jeg fikk en leke-data med ord-leker for at jeg skulle holde kjeft.

Så jeg lurer på: hva er en god dåpsgave fra en onkel? Har tenkt litt på typ. fondskonto, men virker samtidig som en litt kjedelig greie når hun er så liten. Vurderer også duplo-tog. (kanskje de to i kombinasjon? en kjedelig, en gøy?)

Anonymkode: 87b57...381

Jeg ga obos medlemskap til mine tantebarn og det gir både kortsiktig ogvlangsiktig gevinst. Som medlem får man rabatter på f.eks teater,show,Tusenfryd for å nevne noe og på sikt stiller de sterkere på boligmarkedet :) 

Anonymkode: e8b8a...81f

• Nyttig 1
Skrevet

Georg Jensen elephant sparebøsse 

Anonymkode: bc130...7f1

Skrevet

Tilskudd til fond (hvis foreldrene har et som er tiltenkt barnet) eller OBOS-medlemskap som flere nevner her. Vi satte faktisk mest pris på gaver som det til barnet :). Duplo kan du gi i fødselsdagsgave

Anonymkode: 087ff...a82

Skrevet

Sølvskje, vet mange syns det er kjedelig, her brukes den nesten hver dag. Til yoghurt, havregrøt, dessert mm.

Anonymkode: 4c7c9...131

Skrevet

Sølvskje og en bamse  🧸🧸🧸

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Gratulerer med å bli onkel! Det er alltid spennende å finne den perfekte dåpsgaven. Du kan vurdere en kombinasjon av noe gøy og noe som kan være en langsiktig gave. Duplo-tog høres ut som en morsom gave som hun kan leke med med en gang. Og en fondskonto kan være en flott idé for å gi henne en økonomisk start i livet. Det er en fin måte å vise omsorg og tenke på hennes fremtid.

Anonymkode: c2d5f...aa5

Voldsomt til AI svar

• Nyttig 1
Skrevet

Mine fikk barnehagesekk av onkelen sin. Mest brukte gaven de fikk. Bruker den hver dag i barnehagen, og har den med hvis vi er ute på reise eller tur i skogen. 

vi selv pleier å gi i fond, og gir også i det fondet til bursdagene. Vi er en veldig stor familie på begge sider så leker får alle barna her plenty

Anonymkode: 46926...802

Skrevet

Barnet mitt fikk, 'Den store eventyrboka', 'Den store godnattboka' og 'Den store barnesangboka' av sin onkel. Fantastiske bøker. Vi har hatt mye glede av dem ❤️

Anonymkode: debd7...ae5

• Liker 1
Skrevet

Barnebestikk i sølv, evt kun skjeen. 

Anonymkode: fd365...a61

Skrevet
Christina82 skrev (13 minutter siden):

vi fikk dette og ble veldig glad for det, finns med både blått og rosa bånd. ikke så dyrt heller. Neste dåp jeg skal i skal jeg kjøpe dette:)  Kun 299kr settet. 

https://www.lillegullkorn.no/products/min-frste-tann-og-hrlokk-rosa

w1200h1200 (1).webp

w1200h1200.webp

Mens jeg igjen hadde ikke likt dette. Hadde aldri brukt det, hadde ikke hatt hjerte til å kaste det, og så hadde det blitt liggende i et skap. 

Samme med sparebøsse i sølv, sånn sølvgreie til å ha dåpsattest i og andre slike ting. 

Anonymkode: 28770...642

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...