AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Har slitt med det i mange år og det går veldig opp og ned i perioder. Jeg er normalvektig, men har vært overvektig. Jeg spiser ikke så mye mat, men det er godteri og snacks jeg ikke klarer å la være. Hjelper ikke å la være å kjøpe inn, det ender i hus uansett 🙄 Hiver innpå og sørger for å få det opp etterpå. Får jeg ikke opp noe spiser jeg enten mer eller heller nedpå med vann slik at magen blir så full at det blir lett å få det opp igjen. Jeg vil så veldig gjerne bli frisk fra dette, men det er vanskelig! Virker som jeg kjedespiser eller noe slik, men er vanskelig Anonymkode: a81a5...b4a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 Du må få profesjonell hjelp. Anonymkode: a6052...5f5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må få profesjonell hjelp. Anonymkode: a6052...5f5 Lett å si når det ikke er noe hjelp å få. Er selv i terapi med samme problem. Og svaret er; spis normalt. Anonymkode: 5d48c...003
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 Du skriver at du ikke spiser så mye. Det er nok del av problemet. Viktig at du spiser nok, så du unngår at du rett og slett er sulten på kveldene da det trigger overspising. Ville unngått matvarene som trigger deg og spist etter kostliste for vedlikehold: over tid. Når man har spiseforstyrrelse er det henimot umulig å vite hva normalt inntak er og man slipper ta valg mange ganger for dagen når man har liste. Snakk med fastlegen. Anonymkode: 1c368...8f0
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 Nei, uansett om jeg spiser mye eller lite iløpet av dagen så er det like ille uansett. Fastlegen min føler jeg er ubrukelig og det er ingen ledige i nærheten så er litt stuck. Får liksom ikke byttet lege med det første🤷♀️ Anonymkode: a81a5...b4a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, uansett om jeg spiser mye eller lite iløpet av dagen så er det like ille uansett. Fastlegen min føler jeg er ubrukelig og det er ingen ledige i nærheten så er litt stuck. Får liksom ikke byttet lege med det første🤷♀️ Anonymkode: a81a5...b4a Men hva tenker du en annen skal hjelpe deg med? Dersom du gjør det fordi du kjeder deg, så må du finne noe å okkupere deg selv med. Er det fordi du har vonde følelser, så må du finne en annen måte å få ut følelsene på. Det er ingen som kan gjøre noe som helst for deg. Du må gjøre det selv. Går du i terapi så er svaret å spise normalt og unngå å overspise og kompensere for det du har spist for mye. Det er vanskelig å ta innover seg at det faktisk er lite hjelp å få, fordi det er du som må ta valget og endre vaner selv på egenhånd. Anonymkode: 5d48c...003
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 Det er flott at du ønsker å bli frisk fra bulimi. Det kan være en krevende prosess, men det er hjelp å få. Det kan være nyttig å oppsøke profesjonell hjelp fra en terapeut eller en spesialist innen spiseforstyrrelser. De kan hjelpe deg med å identifisere årsakene bak bulimien og gi deg verktøy og strategier for å håndtere trangen til å kaste opp og kontrollere inntaket av mat. Du er ikke alene i dette, og det er mennesker som er der for å støtte deg på veien til bedring. Ta vare på deg selv! 💪 Anonymkode: 969d9...95a
_popcorn_ Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen, _popcorn_, adm
Anbefalte innlegg