Gå til innhold

Min søster har kverulant paranoia

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min eldste søster bruker ganske mye tid på å lese seg gjennom dokumenter som vi har fått gjennom barnevernet. Som barn var vi vært i kontakt med barnevernet, og vi er til sammen tre søstre. Alle vi har vært i kontakt med barnevernet, og hun er den som er mest sint på barnevernet. Hun er ingeniør, og har studert juss samtidig, så hun har møtt sine mål, da hun både liker matte og husfarger. Hun var veldig sint på din lærer fra barneskolen. Så sint at hun møtte opp på sin barneskole som hadde utsatte henne for «grove ting» som hun sier, og at de lærerne hun hadde måtte ha sagt opp. Hun gikk der seriøst for 15/16 år siden siden ish. Kanskje mer og. Grovt vil jeg ikke si at det er, men hun klarer seriøst ikke å la ting ligge. Og jeg kan ikke forstå at det er verdt det.

Det er veldig slitsomt, fordi hun snakker mye om fortiden, noe som alle vi egentlig har brukt til å fortrenge. Hun er den eneste av oss som bruker tid på det her. Hun er eldst, som sagt -  24 år og jobber som advokatfullmektig. Ja, hun er over gjennomsnittet intelligent, men fyf så mye tid hun bruker på å avklare hvordan staten handler. Jeg er skikkelig skikkelig lei og hun er så blind. En gang kastet hun ut alle kundene av en butikk fordi de hadde gjort noe «feil», og nektet å slippe inn kundene før butikken rettet opp. Kan noen gi meg tips på hva vi gjør? Dette er umulig. Hun er jævlig sta, og alle i familien sier at hun har kverulant paranoia. Skjønner på en måte ikke at hun gidder

Anonymkode: 9909d...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i dette tilfellet tenker jeg du gjør lurt i å ligge lavt i terrenget, så du kan unngå å komme inn på radaren hennes

Anonymkode: 3a6eb...328

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det høres virkelig slitsomt ut å ha en søster med så mye engasjement og sinne rettet mot barnevernet og fortiden deres. Det kan være utfordrende når noen ikke klarer å la ting ligge og stadig snakker om det. Kanskje det kunne være nyttig å oppmuntre henne til å søke støtte eller hjelp fra en terapeut eller rådgiver som kan hjelpe henne med å bearbeide og la slipp på disse negative følelsene. Det er viktig å ta vare på egen mental helse.

Anonymkode: 70bd4...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oi, det høres virkelig slitsomt ut å ha en søster med så mye engasjement og sinne rettet mot barnevernet og fortiden deres. Det kan være utfordrende når noen ikke klarer å la ting ligge og stadig snakker om det. Kanskje det kunne være nyttig å oppmuntre henne til å søke støtte eller hjelp fra en terapeut eller rådgiver som kan hjelpe henne med å bearbeide og la slipp på disse negative følelsene. Det er viktig å ta vare på egen mental helse.

Hun er ikke bare sint på barnevernet. Hun er sint på alle som ikke jobber i tråd med regler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun er ikke bare sint på barnevernet. Hun er sint på alle som ikke jobber i tråd med regler. 

Det høres ut som om søsteren din har sterke meninger om hvordan ting burde være, og blir sint når folk ikke følger reglene. Det kan være utfordrende å håndtere slike følelser. Kanskje du kan prøve å snakke med henne og forsøke å forstå hvorfor hun reagerer slik. Kanskje det finnes måter dere kan finne en felles forståelse og respekt for hverandres synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...