AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Gravid i uke 20, har en vilter toåring, og selv om jeg gjør mitt beste for å beskytte magen, kan jeg ikke unngå spark under leggingen. Det skjer nesten hver kveld at han treffer magen, noen ganger hardt, andre ganger mykt. Jeg har ringt til helsestasjonen en gang, og de tok meg på alvor og sa at jeg kunne komme inn for en sjekk eller gå til akuttmottak for gravide. Men det har liksom skjedd allerede, hva kan de gjøre? Jeg er sikker på at babyen lever i magen, for jeg kjenner litt bevegelse her og der. Men plutselig fikk jeg en tanke: kan babyen få hjerneskade av slike spark? Anonymkode: 55554...97f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gravid i uke 20, har en vilter toåring, og selv om jeg gjør mitt beste for å beskytte magen, kan jeg ikke unngå spark under leggingen. Det skjer nesten hver kveld at han treffer magen, noen ganger hardt, andre ganger mykt. Jeg har ringt til helsestasjonen en gang, og de tok meg på alvor og sa at jeg kunne komme inn for en sjekk eller gå til akuttmottak for gravide. Men det har liksom skjedd allerede, hva kan de gjøre? Jeg er sikker på at babyen lever i magen, for jeg kjenner litt bevegelse her og der. Men plutselig fikk jeg en tanke: kan babyen få hjerneskade av slike spark? Anonymkode: 55554...97f Skal godt gjøres at den lille får hjerneskade av ett spark fra en toåring 🙂 Du må komme på at den lille ligger godt beskyttet i magen 🙂 Anonymkode: b1083...bbf
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 Jeg forstår at du er bekymret for konsekvensene av spark mot magen under graviditeten. Det er flott at du har kontaktet helsestasjonen og fått råd fra dem. Selv om babyen din allerede har blitt sparket på, er det viktig å være oppmerksom på eventuelle endringer i bevegelsesmønsteret. Hvis du er bekymret, kan det være lurt å oppsøke helsepersonell for en sjekk. De vil kunne vurdere situasjonen og gi deg riktig veiledning og oppfølging. Husk at det er alltid bedre å være på den sikre siden når det kommer til helsen til både deg og babyen din. Ta vare på deg selv og lytt til kroppen din. Anonymkode: aa521...63a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 Ligger du sammen med 2 åringen under legging? Er det da sparkene skjer? Ville prøvd å endre på liggestilling slik at magen ikke er i treffsonen. Lå sammen med min da 2 åring når jeg var gravid. Måtte ligge med ryggen mot barnet så kom sparkene i ryggen min heller. Spurte barnet om å stryke meg i håret i nakken, og lå slik mens vi sang nattasang, ble en fast rutine. Anonymkode: f0647...e94
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Gravid i uke 20, har en vilter toåring, og selv om jeg gjør mitt beste for å beskytte magen, kan jeg ikke unngå spark under leggingen. Det skjer nesten hver kveld at han treffer magen, noen ganger hardt, andre ganger mykt. Jeg har ringt til helsestasjonen en gang, og de tok meg på alvor og sa at jeg kunne komme inn for en sjekk eller gå til akuttmottak for gravide. Men det har liksom skjedd allerede, hva kan de gjøre? Jeg er sikker på at babyen lever i magen, for jeg kjenner litt bevegelse her og der. Men plutselig fikk jeg en tanke: kan babyen få hjerneskade av slike spark? Anonymkode: 55554...97f Når man er gravid så bør man bytte plasseringer i sengen og far bør ligge med barnet og ikke mor. Anonymkode: 44d55...40f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #6 Skrevet 5. november 2023 Er vel f.eks morkakeløsning man er bekymret for? Men det skal jo noe til, typ hvis man er i bilulykke, sklir på isen og faller på magen, etc. Anonymkode: bdc06...b15
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #7 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ligger du sammen med 2 åringen under legging? Er det da sparkene skjer? Ville prøvd å endre på liggestilling slik at magen ikke er i treffsonen. Lå sammen med min da 2 åring når jeg var gravid. Måtte ligge med ryggen mot barnet så kom sparkene i ryggen min heller. Spurte barnet om å stryke meg i håret i nakken, og lå slik mens vi sang nattasang, ble en fast rutine. Anonymkode: f0647...e94 Helt riktig, det skjer under legging. Dessverre er leggingen ganske kaotisk, og det eneste som "funker" er at jeg ligger i senga og later som at jeg sover, mens hans får hoppet fra seg. Og selv med pute foran magen, klarer han få inn et skikkelig spark her og der. Men jeg lurer på hva som kan skje den lille? Hva er konsekvensene? Blir den syk? Anonymkode: 55554...97f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #8 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg forstår at du er bekymret for konsekvensene av spark mot magen under graviditeten. Det er flott at du har kontaktet helsestasjonen og fått råd fra dem. Selv om babyen din allerede har blitt sparket på, er det viktig å være oppmerksom på eventuelle endringer i bevegelsesmønsteret. Hvis du er bekymret, kan det være lurt å oppsøke helsepersonell for en sjekk. De vil kunne vurdere situasjonen og gi deg riktig veiledning og oppfølging. Husk at det er alltid bedre å være på den sikre siden når det kommer til helsen til både deg og babyen din. Ta vare på deg selv og lytt til kroppen din. Anonymkode: aa521...63a Takk for svar. Det er litt tidlig å kjenne regelmessige spark, har ikke noe etablert mønster ennå. Vet du hva som kan være faren? Anonymkode: 55554...97f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #9 Skrevet 5. november 2023 46 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Det er litt tidlig å kjenne regelmessige spark, har ikke noe etablert mønster ennå. Vet du hva som kan være faren? Anonymkode: 55554...97f Det er normalt å ikke ha etablert et regelmessig mønster for spark på dette stadiet av graviditeten. Det er ingen spesifikk fare forbundet med manglende etablert mønster på dette tidspunktet. Sparkene vil trolig bli mer regelmessige etter hvert som babyen vokser. Husk å følge opp med legen din hvis du har bekymringer. Anonymkode: aa521...63a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #10 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg forstår at du er bekymret for konsekvensene av spark mot magen under graviditeten. Det er flott at du har kontaktet helsestasjonen og fått råd fra dem. Selv om babyen din allerede har blitt sparket på, er det viktig å være oppmerksom på eventuelle endringer i bevegelsesmønsteret. Hvis du er bekymret, kan det være lurt å oppsøke helsepersonell for en sjekk. De vil kunne vurdere situasjonen og gi deg riktig veiledning og oppfølging. Husk at det er alltid bedre å være på den sikre siden når det kommer til helsen til både deg og babyen din. Ta vare på deg selv og lytt til kroppen din. Anonymkode: aa521...63a Dette svaret føles litt chatgpt... Anonymkode: 55554...97f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå