Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja.. som overskriften sier så sliter jeg med litt blandede følelser rundt det å være gravid. Jeg har egentlig hele livet ikke ønsket å føde og ønske om barn var fjernt. Nå som jeg har fått samboer har vi bestemt oss for å starte vår egen lille familie, noe jeg gleder meg til. Men siden den dagen jeg fant ut at jeg var gravid (er snart 10 uker nå), har vært ganske rare. I det ene øyeblikket gleder jeg meg litt, men så begynner tankene. Det er sikkert helt normalt men det er slitsomt. Jeg føler ingen kjærlighet for det som er inni magen min nå. Jeg er usikker på om det er dette jeg vil, men samtidig ikke. Har tatt meg i å tenke «håper litt av det skjer noe slik at jeg slipper ta stilling til noe annet».. noe som er fælt. Tror panikken tar meg slik at jeg tenker «Gud er det han jeg skal ha barn med resten av livet»? Synes det er en fæl tanke å ha.. har jo hele tiden sett på han som den perfekte pappaen til våre fremtidige barn.. håper dette bare er hormoner som går over.. skulle ønske man var mer sikker på graviditeten fra start av..

Anonymkode: aa752...277

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt :) Det er også veldig vanlig å ha lite følelser for klumpen i magen så tidlig, og kjempevanlig å ha masse rare tanker.

Anonymkode: b62aa...dfc

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Jeg føler det kunne vært godt å snakket med noen om dette. På en måte vil jeg ikke snakke samboer, for vil ikke at han skal føle at jeg ikke ønsker dette. Er dette noe man kan snakke med jordmor om når man drar dit? Kan man snakke om vanskelig ting rund graviditeten med jordmor, eller blir det å se ut som om jeg ikke ønsker barnet?.. huff

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her. Jeg føler det kunne vært godt å snakket med noen om dette. På en måte vil jeg ikke snakke samboer, for vil ikke at han skal føle at jeg ikke ønsker dette. Er dette noe man kan snakke med jordmor om når man drar dit? Kan man snakke om vanskelig ting rund graviditeten med jordmor, eller blir det å se ut som om jeg ikke ønsker barnet?.. huff

Nei det kan du absolutt gjøre. 

Har selv hatt masse sluke tanker nå iløpet av min graviditet med barn nummer to, og jeg vet jo hva jeg går til tilogmed.  Det er vanlig, og mot slutten er det lettere å knytte seg for da kjenner man faktisk at det er et menneske inni der. Men det er helt vanlig å ikke kjenne tilknytning overhodet også. 

Nå er jeg i uke 36 og har akkurat begynt å glede mrg og ordne til til baby kommer. 

Anonymkode: 5dc3f...578

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det kan man  :) så sant du føler kjemien stemmer da, jeg synes det er vanskelig å dele slike tanker dersom jeg ikke føler det klaffer. Men ja, jordmor har nok hørt tilsvarende før :)

Jeg tenker at det er ikke unaturlig å ha ambivalente følelser rundt noe som er så livsomveltende som å få barn. Ingen vei tilbake, liksom. Det betyr ikke at det er feil eller at det ikke blir bra.

Anonymkode: bbe20...0fd

Skrevet

Jeg forstår at du har blandede følelser rundt graviditeten. Det er helt normalt å ha slike tanker og bekymringer når man går gjennom en stor forandring i livet. Hormonene kan også påvirke følelsene dine. Ta deg tid til å reflektere og snakk gjerne med din partner om dine bekymringer. Det er viktig å huske at det er vanlig å ha ulike følelser i løpet av svangerskapet, og det kan utvikle seg etter hvert som tiden går. Vær åpen og ærlig med deg selv og dine nærmeste, og gi deg selv tid til å tilpasse deg den nye situasjonen. Du er ikke alene, og det finnes støtte der ute hvis du trenger det.

Anonymkode: 18319...824

Skrevet

Takk for fine meldinger❤️ blir litt roligere av å lese hva dere skriver. Skal til jordmor snart og tenker å være åpen med henne, samtidig som jeg skal være åpen med partneren min om dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...