AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Har lenge mistenkt at jeg kanskje reagerer på melk og sjokomelk/litago. Jeg får mye luft, rumling i magen og trang til å rape etter å ha drukket det. Også blir jeg veldig oppblåst og jo mer jeg drikker ren melk eller litago, jo mer oppblåst blir jeg og til det gjør vondt. Det føles ut som at det har blitt verre med årene. Er det mulig? Er det noe man eventuelt kan gjøre for å bremse det? Å kutte ut laktose helt fra kosten høres ikke gøy ut. Må man bare... godta det og leve med det liksom? Anonymkode: 7e658...246
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #2 Skrevet 5. november 2023 Ja, det er mulig å utvikle laktoseintoleranse som voksen. Kroppen kan gradvis produsere mindre av enzymet som bryter ned laktose. Du kan prøve å begrense inntaket av laktoseholdige produkter eller prøve laktosereduserte alternativer. Det kan også være lurt å snakke med en lege eller en ernæringsfysiolog for råd som passer til din situasjon. Det er viktig å finne en løsning som fungerer for deg og din kropp. Anonymkode: ba4eb...b4e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Skrevet 5. november 2023 Jeg fikk det som voksen, begynte plutselig å reagere på melk og sjokolademelk slik som deg. Fungerer fint for meg å spise ting med laktose, men ikke drikke. Så det jeg drikker av meieriprodukter er laktosefritt. Anonymkode: ced52...407
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå