AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg skriver i fortvilelse, kanskje noen her kjenner igjen symptomer og kan gi gode råd. Jo - jeg har vært hos legen. Jeg har to øyne, som renner. Det siver litt væske ikke der tårene kommer, men i øyne kroken. Huden blir rød og sår. Det renner fra morgenen og til kveld 🙁 Jeg har vært hos øyelege. Der var diagnosen tørre øyne. Men, gel, dråper, massasje.... you name it.... FUNGERER IKKE. 🌧 Så bestiller jeg en ny time hos en annen lege... hsn snakker bare tull. At jeg må tørke øynene på en mer forsiktig måte... bare Bull shit. Tåre kanaler er skylt og ikke tette. Dråper hjelper ikke... jeg kan ikke fungerer når jeg har øynene mine som renner hele, ja hele tiden 😪 Nå er jeg rød, sår, hoven og ser ikke ut ... Noen som har opplevd lignende? Kan man reagere på saltvann, bor ved sjøen. Kan det være noe med huset jeg bor i.... Alle tips mottas med stort takk. Anonymkode: c8bf6...bbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Del Skrevet 4. november 2023 Prøvd allergitabletter? Anonymkode: 98a80...1da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Del Skrevet 4. november 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Prøvd allergitabletter? Anonymkode: 98a80...1da Allergi mot hva? Har forsøkt krem og dråper mot allergi, men ingen effekt... Hvilke tabletter ? Anonymkode: c8bf6...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Del Skrevet 4. november 2023 Ja, det kan være relatert til inneklima i huset. Enten fukt/muggsopp, eller for tørr luft. Tørr luft fikser du med en luftrenser (tar ca 1 ukes tid før den har renset godt og du bør merke forskjell), men er det muggsopp må du få det sanert. Anonymkode: 14252...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #5 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Allergi mot hva? Har forsøkt krem og dråper mot allergi, men ingen effekt... Hvilke tabletter ? Anonymkode: c8bf6...bbe Tipper personen mener standard allergitabletter som f.eks. Zyrtec / Cetirizin. Anonymkode: 1d22c...69a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Del Skrevet 4. november 2023 Be om antihistamin hos legen eller kjøp i håndkjøp på apoteket. verdt å teste ut i noen uker bare for å se om det hjelper! ville brukt i 3-4 uker før jeg tok en ny vurdering. Anonymkode: 18be8...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #7 Del Skrevet 4. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det kan være relatert til inneklima i huset. Enten fukt/muggsopp, eller for tørr luft. Tørr luft fikser du med en luftrenser (tar ca 1 ukes tid før den har renset godt og du bør merke forskjell), men er det muggsopp må du få det sanert. Anonymkode: 14252...85f Jeg lurer på om det er noe enten med huset eller området hvor jeg bor. For har ikke hatt slike problemer tidligere... Kanskje det er fukt i kjelleren Anonymkode: c8bf6...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #8 Del Skrevet 4. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Be om antihistamin hos legen eller kjøp i håndkjøp på apoteket. verdt å teste ut i noen uker bare for å se om det hjelper! ville brukt i 3-4 uker før jeg tok en ny vurdering. Anonymkode: 18be8...0e1 Antihistaminer.. tusen hjertelig takk 🥰 Det skal jeg prøve. Klar til å prøve alt 😉 Anonymkode: c8bf6...bbe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #9 Del Skrevet 4. november 2023 Hvor gammel er du? Er det kun øynene du plages med, eller har du andre symptomer? Hvis du har andre symptomer som tørre slimhinner, hovne spyttkjertler og tretthet; har legen sjekket deg for Sjøgrens? Anonymkode: e4308...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #10 Del Skrevet 4. november 2023 https://www.helsenorge.no/sykdom/muskel-og-skjelett/sjogren-syndrom/ Anonymkode: e4308...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 4. november 2023 #11 Del Skrevet 4. november 2023 Det finnes bare ett råd: Tørre øyne-klinikken i Oslo! Be om Sten Ræder. Det finnes medisiner/øyedråper som hjelper. Men de færreste øyeleger kan så mye som han. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 4. november 2023 #12 Del Skrevet 4. november 2023 De hadde bytta navn, beklager. Men du finner dem her: https://oyehelseklinikken.no/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #13 Del Skrevet 4. november 2023 Er det du som startet alle trådene for en tid tilbake med massive «øyeproblemer» og ennå ikke har fått hjelp med helseangsten din? Anonymkode: 95bd9...7bc 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 4. november 2023 #14 Del Skrevet 4. november 2023 En helt annen ting: du bruker vel ikke øyedråper som inneholder konserveringsmidler? De skal ikke brukes over tid, for før eller senere blir du allergisk mot dem og enda mer sår og rød. Bruk engangspipetter - eller Hylogel. Har du forresten prøvd å bruke vitapos eller Simplex på natt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 4. november 2023 #15 Del Skrevet 4. november 2023 Men det finnes sterkere saker du kan bruke i tillegg. Men da må du til spesialist som kan hjelpe deg med å finne riktig preparat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #16 Del Skrevet 4. november 2023 48 minutter siden, CrazyCatLady2500 said: De hadde bytta navn, beklager. Men du finner dem her: https://oyehelseklinikken.no/ Tusen hjertelig takk for flott råd 🥰🙏 Denne skal jeg definitivt sjekke ut. Det er så akutt at jeg føler at jeg kan ikke vente og teste ut hva som fungerer og ikke. Trenger hjelp nå. Før huden rundt øynene blir helt ødelagt 🧡 Tusen takk. Anonymkode: c8bf6...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #17 Del Skrevet 4. november 2023 Bruker du sminke? Bruker du krem rundt øynene? Anonymkode: ae63f...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #18 Del Skrevet 4. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Bruker du sminke? Bruker du krem rundt øynene? Anonymkode: ae63f...56d Jeg har øyne som renner med sminke og uten. Bruker øyne krem, men den svir for nå er huden så utrolig sår. Øyelokk er hovet og sår. Øyekroken god og sår... og sitter her og tørker, hver andre minutt veske som renner. Hva er dette... Anonymkode: c8bf6...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #19 Del Skrevet 4. november 2023 Det må også sies... at jeg våkner med såre øyne. Selv når jeg sover, må jeg ha klødd meg om natten. Anonymkode: c8bf6...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #20 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har øyne som renner med sminke og uten. Bruker øyne krem, men den svir for nå er huden så utrolig sår. Øyelokk er hovet og sår. Øyekroken god og sår... og sitter her og tørker, hver andre minutt veske som renner. Hva er dette... Anonymkode: c8bf6...bbe Føler med deg! Jeg fikk allergi reaksjon og rennende øyne i mange dager, huden ble ganske kjøttkake rundt. Anbefaler deg å bruke slike kleenex med balsam til å tørke rundt øynene, det holder det i allefall litt fuktig for hver tørk Anonymkode: 881ed...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå