AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Jeg har ei venninne som hae tatt slankeoperasjon. Hun har blitt tynn. Og hun holder seg der. Grunnen er at hun spiser litt hver 3 time. Hun spiser litt gotteri hver dag også. Hun spiser ikke spesiell sunn mat. Er det så enkelt? Spis lite hver 3 time og gå ned i vekt? Anonymkode: b0a14...b58
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 Kommer jo helt an på total antall kalorier. Jeg har gått ned 20 kg siden mars, har akkurat dytta i meg masse smågodt. Men jeg passer på det totale inntaket av kalorier over en uke. Anonymkode: 7ab5e...857
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 Må legge til at hun trener ikke TS Anonymkode: b0a14...b58
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må legge til at hun trener ikke TS Anonymkode: b0a14...b58 Det trenger man ikke, man må bare ha litt færre kalorier inn. Anonymkode: 7ab5e...857
Lill3My Skrevet 4. november 2023 #6 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ei venninne som hae tatt slankeoperasjon. Hun har blitt tynn. Og hun holder seg der. Grunnen er at hun spiser litt hver 3 time. Hun spiser litt gotteri hver dag også. Hun spiser ikke spesiell sunn mat. Er det så enkelt? Spis lite hver 3 time og gå ned i vekt? Anonymkode: b0a14...b58 Grunnen er ikke at hun spiser hver tredje time. Grunnen er at hun har funnet et energiinntak som tillater henne å holde vekta: hun spiser ikke mer enn kroppen bruker. Sannsynligvis spiser hun på e n måte som hun trives med, som holder apetitten i sjakk, blodsukkeret noen lunde stabilt og som.rett.og slett fungerer for henne. Om det går 3 eller 6 timer mellom måltidene har mindre å si, det er den totale mengden det kommer an på. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #7 Skrevet 4. november 2023 Lill3My skrev (14 minutter siden): Grunnen er ikke at hun spiser hver tredje time. Grunnen er at hun har funnet et energiinntak som tillater henne å holde vekta: hun spiser ikke mer enn kroppen bruker. Sannsynligvis spiser hun på e n måte som hun trives med, som holder apetitten i sjakk, blodsukkeret noen lunde stabilt og som.rett.og slett fungerer for henne. Om det går 3 eller 6 timer mellom måltidene har mindre å si, det er den totale mengden det kommer an på. Huff dette er vanskelig. Jeg klarer ikke å gå ned i vekt. Hver gang jeg skal prøve, så slutter jeg nesten å spise. Anonymkode: b0a14...b58
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #8 Skrevet 4. november 2023 Ja man kan spise hva man vil og gå ned i vekt så lenge man forbrenner flere kalorier enn man putter i seg. Folk kan slanke seg på kun McDonald's om man ønsker. Hvor sunt det er, og hvor enkelt/vanskelig det er får heller være en annen sak. Jeg tror det beste for mange er å finne en balanse. Anonymkode: f1e0a...82c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #9 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Huff dette er vanskelig. Jeg klarer ikke å gå ned i vekt. Hver gang jeg skal prøve, så slutter jeg nesten å spise. Anonymkode: b0a14...b58 Hva har det med hovedinnlegget ditt å gjøre? Anonymkode: c93d3...666 1 1
Lill3My Skrevet 4. november 2023 #10 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Huff dette er vanskelig. Jeg klarer ikke å gå ned i vekt. Hver gang jeg skal prøve, så slutter jeg nesten å spise. Anonymkode: b0a14...b58 Da er det noe annet du må prøve på enn det du allerede har forsøkt: dersom det du gjør ikke fungerer: prøv noe annet. Å sammenligne seg med andre og å fokusere på alt andre spiser/trener hjelper ikke deg med å oppnå endring. Kun HANDLING gir endring. Gjør noe. Hver dag. Finn en ting du vet du klarer å gjøre, som er relatert til målet ditt om å gå ned i vekt. Begynn med kun denne ene tingen. Når den har blitt en vane, gå videre til neste ting. Gradvis bygger du da vaner som holder. Ta utgangspunkt i der du er nå: hva kan du endre? Hvilke av de tingene klarer du å gjøre hver eneste dag? Det kan være alt fra å legge seg tidligere, gå tur hver dag, spise en grønnsak til alle måltider, spise langsommere, ikke spise foran TV, osv
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #11 Skrevet 4. november 2023 3 hours ago, Lill3My said: Grunnen er ikke at hun spiser hver tredje time. Grunnen er at hun har funnet et energiinntak som tillater henne å holde vekta: hun spiser ikke mer enn kroppen bruker. Grunnen er at hun har tatt slankeoperasjon. Kroppen hennes er ikke i stand til å ta opp like mye energi som en som har en normal magesekk. Anonymkode: 27192...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #12 Skrevet 5. november 2023 Det kan være fristende å tro at det er så enkelt som å spise lite hver 3. time for å gå ned i vekt. Men det er viktig å huske at vekttap er en kompleks prosess som påvirkes av mange faktorer, inkludert kosthold, fysisk aktivitet og metabolisme. Mens noen mennesker kan oppleve vekttap ved å spise mindre hyppige måltider, er det ikke en garantert metode for alle. Det er også viktig å spise et balansert kosthold med næringsrik mat for å sikre at kroppen får alle nødvendige næringsstoffer. Hver person er unik, så det kan være lurt å konsultere en ernæringsfysiolog eller helsepersonell for personlig veiledning når det gjelder vekttap. Anonymkode: 5e72c...f2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå