Gå til innhold

Ned i vekt..Spise hva man vil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som hae tatt slankeoperasjon. Hun har blitt tynn. Og hun holder seg der. Grunnen er at hun spiser litt hver 3 time. Hun spiser litt gotteri hver dag også. Hun spiser ikke spesiell sunn mat. 

Er det så enkelt? Spis lite hver 3 time og gå ned i vekt? 

Anonymkode: b0a14...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo helt an på total antall kalorier.

Jeg har gått ned 20 kg siden mars, har akkurat dytta i meg masse smågodt. Men jeg passer på det totale inntaket av kalorier over en uke. 

Anonymkode: 7ab5e...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må legge til at hun trener ikke 

TS 

Det trenger man ikke, man må bare ha litt færre kalorier inn.

Anonymkode: 7ab5e...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ei venninne som hae tatt slankeoperasjon. Hun har blitt tynn. Og hun holder seg der. Grunnen er at hun spiser litt hver 3 time. Hun spiser litt gotteri hver dag også. Hun spiser ikke spesiell sunn mat. 

Er det så enkelt? Spis lite hver 3 time og gå ned i vekt? 

Grunnen er ikke at hun spiser hver tredje time. Grunnen er at hun har funnet et energiinntak som tillater henne å holde vekta: hun spiser ikke mer enn kroppen bruker. Sannsynligvis spiser hun på e n måte som hun trives med, som holder apetitten i sjakk, blodsukkeret noen lunde stabilt og som.rett.og slett fungerer for henne. Om det går 3 eller 6 timer mellom måltidene har mindre å si, det er den totale mengden det kommer an på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill3My skrev (14 minutter siden):

Grunnen er ikke at hun spiser hver tredje time. Grunnen er at hun har funnet et energiinntak som tillater henne å holde vekta: hun spiser ikke mer enn kroppen bruker. Sannsynligvis spiser hun på e n måte som hun trives med, som holder apetitten i sjakk, blodsukkeret noen lunde stabilt og som.rett.og slett fungerer for henne. Om det går 3 eller 6 timer mellom måltidene har mindre å si, det er den totale mengden det kommer an på.

Huff dette er vanskelig. Jeg klarer ikke å gå ned i vekt. Hver gang jeg skal prøve, så slutter jeg nesten å spise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan spise hva man vil og gå ned i vekt så lenge man forbrenner flere kalorier enn man putter i seg. 

Folk kan slanke seg på kun McDonald's om man ønsker. 

Hvor sunt det er, og hvor enkelt/vanskelig det er får heller være en annen sak.

Jeg tror det beste for mange er å finne en balanse. 

Anonymkode: f1e0a...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Huff dette er vanskelig. Jeg klarer ikke å gå ned i vekt. Hver gang jeg skal prøve, så slutter jeg nesten å spise. 

Hva har det med hovedinnlegget ditt å gjøre? :klo:

Anonymkode: c93d3...666

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Da er det noe annet du må prøve på enn det du allerede har forsøkt: dersom det du gjør ikke fungerer: prøv noe annet. Å sammenligne seg med andre og å fokusere på alt andre spiser/trener hjelper ikke deg med å oppnå endring. Kun HANDLING gir endring. Gjør noe. Hver dag. Finn en ting du vet du klarer å gjøre, som er relatert til målet ditt om å gå ned i vekt. Begynn med kun denne ene tingen. Når den har blitt en vane, gå videre til neste ting. Gradvis bygger du da vaner som holder. Ta utgangspunkt i der du er nå: hva kan du endre? Hvilke av de tingene klarer du å gjøre hver eneste dag?

Det kan være alt fra å legge seg tidligere, gå tur hver dag, spise en grønnsak til alle måltider, spise langsommere, ikke spise foran TV, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lill3My said:

Grunnen er ikke at hun spiser hver tredje time. Grunnen er at hun har funnet et energiinntak som tillater henne å holde vekta: hun spiser ikke mer enn kroppen bruker.

Grunnen er at hun har tatt slankeoperasjon. Kroppen hennes er ikke i stand til å ta opp like mye energi som en som har en normal magesekk.

Anonymkode: 27192...cd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være fristende å tro at det er så enkelt som å spise lite hver 3. time for å gå ned i vekt. Men det er viktig å huske at vekttap er en kompleks prosess som påvirkes av mange faktorer, inkludert kosthold, fysisk aktivitet og metabolisme. Mens noen mennesker kan oppleve vekttap ved å spise mindre hyppige måltider, er det ikke en garantert metode for alle. Det er også viktig å spise et balansert kosthold med næringsrik mat for å sikre at kroppen får alle nødvendige næringsstoffer. Hver person er unik, så det kan være lurt å konsultere en ernæringsfysiolog eller helsepersonell for personlig veiledning når det gjelder vekttap.

Anonymkode: 5e72c...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...