Gå til innhold

Flamingoblomst

Anbefalte innlegg

Skrevet

I våres kjøpte jeg en flamingoblomst med røde blomster, den har kommet med nye blomster hele tiden, men nå de to siste månedene er alle de nye blomstene grønne. Jeg følger alle råd fra plantasjen, lyst uten direkte sollys, jevnt fuktig, gjødsling osv. Men hva gjør jeg feil? 

Anonymkode: 58534...5a6

Skrevet

For lite sol, de liker også sol. Med en gang min 10 år gamle flamingo får for lite sol så gir den grønnere blomster, om den gir noen. Så liker de å bli dusjet med sprayflaske på bladene. 

Anonymkode: e6e5e...1a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For lite sol, de liker også sol. Med en gang min 10 år gamle flamingo får for lite sol så gir den grønnere blomster, om den gir noen. Så liker de å bli dusjet med sprayflaske på bladene. 

Så enkelt altså? Jeg får prøve å sette den i et vindu. Ja, jeg pleier å dusje den jevnlig. 

Anonymkode: 58534...5a6

Skrevet

Ja, men pass på at den ikke blir grillet i den lave sterke solen som er nå på denne tiden, jeg setter min på et bord som sola skinner på, da jeg satte den ved vinduet så ble det sykt varmt og noen av bladene ble sprø og brune, men den ga veldig pene blomster da ☺️

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som om du har gjort alt riktig med omsorgen for flamingoblomsten din! Det kan være naturlig at noen av de nye blomstene er grønne i stedet for røde. Det kan være på grunn av variasjoner i plantens vekst eller miljøfaktorer. Fortsett å gi den kjærlighet og omsorg, og kanskje vil du se noen røde blomster igjen snart!

Anonymkode: c0c4a...2ac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...