Gå til innhold

Barnet mitt kaster opp av snop/juice

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt får sjeldent juice, men når han får så kaster han opp. 
idag hadde han spist lite mat, ingen middag men spiste snop så kastet han opp. 

Han har alltid hatt litt problemer med refluks, at ting kommer lett opp, samme når han var baby så stod spruten ut etter hver gang han fikk melk, altså ikke gulp men spruten stod ut. 
han er tydeligvis veldig sensitiv i spiserøret eller tåler ikke syrlige ting. 

går det seg til? Må noe gjøres? Han er 5, så hadde jo trodd det skulle gi seg snart. 

Anonymkode: aeebd...ee8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med fastlegen. 

Anonymkode: 57b78...7c1

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke et problem at han ikke kan spise godteri eller juice, men hvis refluxen er svært omfattende kan han jo få etseskader i spiserøret. Jeg ville derfor sjekket ut👍🏻

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som barnet ditt kan være sensitivt for syrlige ting. Det er vanlig at barn har refluksproblemer, men det kan være lurt å snakke med en lege for å være på den sikre siden. De kan gi deg råd om hva som kan gjøres for å hjelpe barnet ditt.

Anonymkode: b9cd6...534

• Liker 1
Skrevet

Sjekk for histaminer.

Anonymkode: fe6db...62b

Skrevet

La vær å gi det. Og kanskje sjekkes for reflux? 
Ville uansett gitt mat før godis, godis på tom mage i seg selv er jo ikke så lurt. 

Anonymkode: 70338...3c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det høres ut som barnet ditt kan være sensitivt for syrlige ting. Det er vanlig at barn har refluksproblemer, men det kan være lurt å snakke med en lege for å være på den sikre siden. De kan gi deg råd om hva som kan gjøres for å hjelpe barnet ditt.

Ja, har snakket med lege tidligere om dette og de mente det ville gå over av seg selv, og at det var flere barn som hadde det sånn. Men tenker jeg får ta kontakt igjen siden han er såpass gammel nå og det fortsetter å skje. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

La vær å gi det. Og kanskje sjekkes for reflux? 
Ville uansett gitt mat før godis, godis på tom mage i seg selv er jo ikke så lurt. 

Anonymkode: 70338...3c0

Ja kan høre med lege. 
sant, det erfarte han idag 😅 forklarte han hvorfor det er viktig å spise før godteri, så får håpe han har lært siden han kastet opp. Ikke ofte det har skjedd med snop, da han normalt sett spiser mat før det, men det gjorde han ikke idag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet mitt får sjeldent juice, men når han får så kaster han opp. 
idag hadde han spist lite mat, ingen middag men spiste snop så kastet han opp. 

Han har alltid hatt litt problemer med refluks, at ting kommer lett opp, samme når han var baby så stod spruten ut etter hver gang han fikk melk, altså ikke gulp men spruten stod ut. 
han er tydeligvis veldig sensitiv i spiserøret eller tåler ikke syrlige ting. 

går det seg til? Må noe gjøres? Han er 5, så hadde jo trodd det skulle gi seg snart. 

Hos oss kommer disse problemene ofte tilbake ved sykdom og ved væske i ørene.

Anonymkode: 8f563...4f7

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, har snakket med lege tidligere om dette og de mente det ville gå over av seg selv, og at det var flere barn som hadde det sånn. Men tenker jeg får ta kontakt igjen siden han er såpass gammel nå og det fortsetter å skje. 

Ja, det kan være lurt å ta kontakt med legen igjen for å oppdatere dem om situasjonen og bekymringene dine. Det er viktig å følge opp når symptomer vedvarer. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...