Gå til innhold

Til dere som temper for å vite når eggløsningen var

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at tempen deres går ned dagen før eggløsning? 
Jeg har tempet i det siste og i dag er tempen betraktelig lavere enn vanlig. 
Kan det bety eggløsning i morgen? 

Anonymkode: 1f9bc...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er mulig at en lavere temperatur kan indikere at eggløsningen er nær forestående. En nedgang i temperatur kan være et tegn på at hormonnivåene endrer seg i kroppen din i forkant av eggløsningen. Det er imidlertid viktig å merke seg at temperaturvariasjoner kan være forskjellige fra person til person. For å være sikker på når eggløsningen skjer, kan det være lurt å bruke andre metoder som eggløsningstester eller å følge med på andre symptomer som cervikalslim. Lykke til!

Anonymkode: 4cf13...e28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temping er det beste testing du kan for å se om du har har eggløsning. Når du har tempet i noen mnd kan du begynne å se et mønster. Med eggløsning vil tempen stige etter eggløsning og bli høyt oppe til eventuelt mens kommer eller gravid. Da blir tempen forhøyet hele tiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg temper sammen med bruk av EL tester. Hos meg ser jeg en temperatur nedgang dagen før EL. Men ikke alle har temperatur nedgang. Temperaturen går opp etter EL til noe høyere enn hva den gjerne har gjort før EL frem til mensen kommer. Om man er blitt gravid vil tempen holde seg høy, og gjerne gå opp enda litt til.. 

Legger ved ett bilde av en av mine temp sykluser. 

Poenget med temping er ikke at det finnes en temp fasit i syklus, men og bli kjent med DIN syklus og finne hva som er DIN normal 😊 Det er store variasjoner hvordan folks temp ser ut som i sine sykluser. 

Screenshot_20231105_153229_Flo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...