Gå til innhold

Hvorfor ser huden på fingrene mine sånn ut? (Bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I over 2 mnd har jeg hatt konstant iskalde hender og føtter, og huden på fingrene mine er som på bildet, som om de har lagt i vann (ofte enda tydeligere enn på bildet). 

I tillegg opplever jeg ofte prikking og nummenhet i fingrene, samt i føttene. Sistnevnte stort sett i oppreist stilling, og alltid når jeg har på sko. Føttene sovner også hver gang jeg kjører bil, i tillegg til at de alltid er iskalde, og dette begynner å bli veldig plagsomt. 

Får ikke time hos fastlege før over nyttår, og jeg syns dette er litt lenge å vente - for jeg er litt redd for at det feiler meg noe alvorlig, siden jeg også begynte å oppleve høy puls, kortpustethet, ustabilt blodtrykk (kan f.eks. plutselig måle 140/90 for så å synke til 120/70 på 4-5 min). Jeg er også ekstremt sliten og utmattet, hele tiden, og føler meg aldri uthvilt.

Har noen opplevd lignende og vet hva det kan være som feiler meg...?

20231104_184727.jpg

Anonymkode: 8bac8...56f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du gå til legevakten da? Eller privat? Masse lykke til og god bedring❤️

Anonymkode: 032aa...991

Skrevet

Kan høres ut som polynevropati, men du får ta det opp med legen din. God bedring

Anonymkode: 3c113...264

• Liker 1
Skrevet

Krev hastetime hos fastlegen din!

Anonymkode: d6459...a90

• Liker 1
Skrevet

2 måneder lang ventetid på legetime? Det går ikke an, be om en time tidligere hos noen andre? 

Anonymkode: b8673...335

• Liker 1
Skrevet

Dårlig blodsirkulasjon ? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ME og har disse symptomene. Jeg sier ikke at du har ME men høres ut som du har utmattelse av en eller annen grunn og ortostatisk intoleranse av ett eller annet slag. De er ikke farlig men ubehaglig. Men en utredning hadde nok vært på sin plass. Har du opplevd mye stress i det siste eller hatt en infeksjon feks covid? Det kan være typisk følgesymptomer etter noe slikt også.

Anonymkode: a5705...e55

• Liker 2
Skrevet

Dette var AKKURAT de symptomene jeg hadde da jeg bestilte meg legetime og fikk påvist høyt stoffskifte...

• Liker 1
Skrevet

Det er vanskelig å gi en nøyaktig diagnose uten å være lege, men det kan være lurt å få det sjekket ut. Det kan være flere årsaker til symptomene du opplever, som for eksempel dårlig sirkulasjon eller nevrologiske problemer. Det er best å snakke med en lege for å få en grundig vurdering og eventuell videre oppfølging. Ta vare på deg selv og få den hjelpen du trenger!

Anonymkode: 29550...a50

• Liker 1
Skrevet

jernmangel?

Anonymkode: 4a15f...5f3

• Liker 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (På 4.11.2023 den 21.21):

Dette var AKKURAT de symptomene jeg hadde da jeg bestilte meg legetime og fikk påvist høyt stoffskifte...

Var faktisk ei venninne som også mente det høres ut som høyt stoffskifte - og når leste om det i går så har jeg faktisk alle symptomene 🤔 Tenker jeg kontakter fastlege igjen og krever å få en time snarest mulig 🙃

Fikk du god hjelp av medisiner da? 

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var faktisk ei venninne som også mente det høres ut som høyt stoffskifte - og når leste om det i går så har jeg faktisk alle symptomene 🤔 Tenker jeg kontakter fastlege igjen og krever å få en time snarest mulig 🙃

Fikk du god hjelp av medisiner da? 

TS

Veldig, jeg brukte medisiner i ett og et halvt år-ish. Er nå symptomfri og uten medisiner. Tester stoffskiftet regelmessig og er forberedt på at jeg kan måtte begynne med medisiner igjen, men har nå snart vært stabil ett år uten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...