AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Vi har jo en strøm av innvandring fra afrikanske land, men jeg ser aldri noen av disse sitte på gaten å tigge. Hvorfor ikke? Anonymkode: d58a8...ce3 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 Har lurt på det samme. Anonymkode: b3d03...72c 1
Akryl Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi har jo en strøm av innvandring fra afrikanske land, men jeg ser aldri noen av disse sitte på gaten å tigge. Hvorfor ikke? Anonymkode: d58a8...ce3 Det er fordi øst europeere er yrkes tiggere. De kan reise inn og ut av Norge uten restriksjoner. 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 Det ser ut som det kun er sigøynere som tigger i Bergen. Anonymkode: f8e1d...e62 1
ruffen29 Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 I de fleste kulturer blir det ansett som såpass skammelig og nedverdigende å tigge at det bare vil være absolutt siste utvei når alt annet feiler. Å bli sett tiggende på gaten ville ført til mye snakk i miljøer og tap av ansikt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Skrevet 4. november 2023 De fleste er romfolk som driver organisert tigging og de reiser gjennom halve Europa for å tigge, tigging og den livsstilen er en del av kulturen de har og trass i mange forsøk så vil de ikke leve som resten av storsamfunnene. Tiggere fra afrikanske land ser du ikke så mye av i Nord-Europa fordi de som er reelle flyktninger trenger ikke tigge, men lenger sør i Europa finnes det mange illegale migranter og de driver mye med svindel, salg av piratkopier og annen kriminalitet. Anonymkode: a5a11...649 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #7 Skrevet 4. november 2023 De *fattige* tiggerne eier altså ikke nåla i veggen, allikevel reiser de tvers igjennom hele Europa for og komme hit og sitte på et gatehjørne og tigge hele dagen? Disse menneskene er hverken fattige eller tiggere, de er kyniske oppurtinister som sammen med resten av det kriminelle nettverket de er endel av har funnet ut at det er lukrativt og lønnsomt og komme hit, og fortsette og være her. De som er virkelig fattige, de som ikke eier nåla i veggen de er igjen i landene de kommer fra nettopp fordi de ikke har hverken penger eller nettverk for og komme seg hit, det er de vi burde fokusere på og hjelpe, ikke den gamle damen på gatehjørnet som har 400 unger hjemme og har alskens *sykdommer* som hun har skriblet tårevått ned på en sliten papp plate. De er kun ute etter økonomisk gevinst, og er villige til og gå over lik for og få det til. Anonymkode: 2a227...75e 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #8 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har jo en strøm av innvandring fra afrikanske land, men jeg ser aldri noen av disse sitte på gaten å tigge. Hvorfor ikke? Anonymkode: d58a8...ce3 Tigging er nok mer innarbeidet i andre kulturer enn den afrikanske. Afrikanere er mer fremtredende i andre sammenhenger vil jeg anta: https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/slaasskamp-mellom-flere-ungdommer-paa-oslo-s-en-person-har-kuttskader-i-fingeren.Uq0gRtZvf?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row2_pos3&utm_medium=dre-6546ca5573dde8b1fc13af0c Anonymkode: 5a413...485
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #9 Skrevet 4. november 2023 Tiggerne har ikke rettigheter hos NAV, slik afrikanere har. Vet ikke, men det kan tyde på at det er et yrke å tigge. Anonymkode: 5a413...485 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #10 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De *fattige* tiggerne eier altså ikke nåla i veggen, allikevel reiser de tvers igjennom hele Europa for og komme hit og sitte på et gatehjørne og tigge hele dagen? Disse menneskene er hverken fattige eller tiggere, de er kyniske oppurtinister som sammen med resten av det kriminelle nettverket de er endel av har funnet ut at det er lukrativt og lønnsomt og komme hit, og fortsette og være her. De som er virkelig fattige, de som ikke eier nåla i veggen de er igjen i landene de kommer fra nettopp fordi de ikke har hverken penger eller nettverk for og komme seg hit, det er de vi burde fokusere på og hjelpe, ikke den gamle damen på gatehjørnet som har 400 unger hjemme og har alskens *sykdommer* som hun har skriblet tårevått ned på en sliten papp plate. De er kun ute etter økonomisk gevinst, og er villige til og gå over lik for og få det til. Anonymkode: 2a227...75e Jeg blir selv litt forundret over noe av dette. Jeg forstår de har barn hjemme, eller de sier i hvertfall det, og da vil de vel hjem innimellom til dem. Likevel er det sånn at de forteller de må få inn penger til barna hjemme. Greit nok. Så vil de ha penger til å reise til dem. Hadde ei som hadde akkurat vært hjemme. Stoppet meg og lurte på hvordan dagen min var. Jeg prater litt med de jeg møter, så stoppet et øyeblikk. Spurte i retur hvordan hun hadde det. Fikk en lang greie om hvor fælt hun hadde det. At hun hadde en dårlig arm, og trengte å få inn penger til å reise tilbake til Romania for å komme seg til legen. Armen hadde vært dårlig lenge, så da er det litt rart at det planlagte besøket hun akkurat kom tilbake fra ikke inneholdt et legebesøk. Det er garantert bakmenn her, som styrer mye, men likevel. Jeg går selv en omvei her i byen pga en av dem. Jeg har vært vennlig med henne, og jeg ønsker å være vennlig igjen. Jeg her også kjøpt et par vanter av henne fordi jeg ikke fant lignende annet sted. Jeg trenger ikke flere av dem, og jeg vil heller ikke kjøpe julegavene mine fra henne. Det er rett og slett fordi vi har noen som strikker i familien, og vi har nok av sånt. Den som strikker strikker ikke torgvanter som var det jeg kjøpte. Jeg ønsker så inderlig å være god mot de jeg møter, og jeg føler med dem, men det er mye som ikke stemmer, og jeg er skeptisk. Jeg hadde ikke hatt økonomi til å reise så langt flere ganger i året, så hvor kommer de pengene fra?? Jeg undres. Anonymkode: 3c7a3...a11 4
Illuminatum Skrevet 6. november 2023 #11 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 18.31): Vi har jo en strøm av innvandring fra afrikanske land, men jeg ser aldri noen av disse sitte på gaten å tigge. Hvorfor ikke? Anonymkode: d58a8...ce3 Rumenere og andre får ikke støtte fra NAV. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 I Oslo blir rumenske tiggere busset inn på morgenkvisten av bakmenn. Ikke gi penger til de. Anonymkode: 0f621...e16 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2017/MDDP11000617/avspiller Brennpunkt dokumenter om Tigging. Anbefaler folk å se. Anonymkode: 51082...5ad 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 Øst-europeere. Ev østeuropeere. Sånn. Anonymkode: 7483b...5c4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #15 Skrevet 8. november 2023 Illuminatum skrev (På 6.11.2023 den 9.22): Rumenere og andre får ikke støtte fra NAV. Rumenere og andre driver frilansing, utenfor det offentlige tiggersystemet. Anonymkode: a30c9...579
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 8.49): Jeg ønsker så inderlig å være god mot de jeg møter. Anonymkode: 3c7a3...a11 Når det gjelder tiggere, så har jeg ingen medfølelse igjen og gir dem ingenting. Jeg har gått forbi folk som sitter på bakken og tigger, som går etter meg og tar tak i meg og blir sinte når jeg sier nei og jeg misliker tigging av alle slag av hele mitt hjerte. Beklager om jeg støter noen, men jeg tenker på rotteinvasjon og jeg vil ha dem bort fra gater og innganger på store sentre. Jeg stoler absolutt ikke på dem og de er plagsomme. Anonymkode: 1ecde...73c 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Skrevet 9. november 2023 Illuminatum skrev (På 6.11.2023 den 8.22): Rumenere og andre får ikke støtte fra NAV. AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 13.58): Rumenere og andre driver frilansing, utenfor det offentlige tiggersystemet. Anonymkode: a30c9...579 Romfolk, ikke rumenere. Mange romfolk kommer fra Romania men de er en egen etnisk gruppe som vanligvis holder til i flere Øst-Europeiske land. Anonymkode: a5a11...649 2 2
NatNat Skrevet 9. november 2023 #18 Skrevet 9. november 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Romfolk, ikke rumenere. Mange romfolk kommer fra Romania men de er en egen etnisk gruppe som vanligvis holder til i flere Øst-Europeiske land. Anonymkode: a5a11...649 Ja, stor forskjell. Rumenere blir ganske fornærmert hvis man kaller dem for Rom... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå