AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Hei, jeg ble endelig gravid etter 3 år med ivf forsøk. Jeg er nå i uke 7 og vi har enda ikke hatt sex siden før ivf forsøket. Det er noe som sier meg at jeg må holde meg unna sex før andre trimester, men så kjenner jeg veldig på at jeg ønsker å ha sex med mannen min igjen. Hva gjør dere? Anonymkode: 46506...e05 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 Hvorfor føler du det? Anonymkode: b0f3d...d42
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 Hvis fosteret dør fordi dere har sex, så ville det uansett ha dødd senere. Sex er helt trygt og fosteret er veldig godt beskyttet og skal tåle mye mer enn det. Regner med at du er nervøs for å spontanabortere fordi dere har prøvd så lenge å få barn, men som sagt, dersom sex skulle uløse en spontanabort, så var den nært forestående uansett. Anonymkode: c0869...f4d 1
Mt3 Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 Det finnes jo egentlig ingen grunn til å ikke ha sex om dere begge ønsker å ha sex. Hva får deg til å føle at det er feil, at du ikke bør ha sex?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 Dere spør litt om hvorfor jeg er redd. Jo det er fordi jeg som sagtvhar vært gjennom mange ivf forsøk siste 3 årene, før den tid prøvde vi selv i flere år og opplevde flere spontanaborter. Anonymkode: 46506...e05 1
blaffen Skrevet 4. november 2023 #6 Skrevet 4. november 2023 Med mindre legen har sagt noe annet så er det bare å kjøre på. Du trenger ikke kutte ut sex under graviditet med mindre det er vondt eller ubehaglig. Da burde du kanskje spørre legen. Om du mener legen *burde* ha advart deg om sex får du nesten spørre ham direkte, bare for å være sikker.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #7 Skrevet 4. november 2023 Gratulerer med graviditeten din! Det er forståelig at du har spørsmål og bekymringer angående sex i første trimester. Det beste er å snakke med legen din for å få personlig råd basert på din situasjon. De kan gi deg veiledning om eventuelle begrensninger eller anbefalinger basert på din helse og graviditet. Husk at kommunikasjon med partneren din om dine følelser og behov er også viktig. Ta vare på deg selv og lytt til kroppen din! Anonymkode: e35ca...807
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå