Gå til innhold

Bakt potet - tilbehør eller middag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

De store med masse fyll er middag, små med bare litt kryddersmør, rømme osv er tilbehør. Hvertfall i min verden😌

Anonymkode: ccfef...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med kun en dært kryddersmør i er det tilbehør.

Men kjøtt og full pakke er det eget måltid.

Anonymkode: 97d77...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det en fullverdig middag, selv om vi ikke har på langt nær så mye tilbehør til som deg. Vi fyller med bacon, ost, mais, paprika, ruccola, kryddersmør og rømme. 

Men mannfolk kan jo være sære på middag da. Min godkjenner ikke supper som middag. Han synes det er godt, det kan være lunsj, forrett osv, men det er ikke middag..🤷‍♀️

Samme med kyllingsalat. 
Hvis jeg serverer kylling, pasta og salat hver for seg, så er det en helt topp middag. Men så fort jeg slenger de samme ingrediensene sammen i en bolle og kaller det salat, så er det visst ikke middag lenger🤣

Anonymkode: d999c...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 17.09):

Jeg lagde bakt potet som middag til familien.

ved siden av hadde jeg en «buffet» med 

-mais, skinke, stekt bacon, stekt kylling, biffstrimler, kryddersmør, hvitløkssmør, revet ost, rømme, aioli, karamellisert løk, rå rødløk, tacokjøtt, guacemole og mixed salat.

det var, etter min mening, mer enn nok kjøtt og annet tilbehør for å bli mett. I tillegg hadde jeg en boks med bearnaisesaus, men ingen forsynte seg av den. 

tre tenåringsbarn ble strålende fornøyde, men min mann gryntet og kalte bakt potet for tilbehør til biff, og ikke en middag. Han gjorde et stort poeng ut av at dette ikke var middag, men spiste likevel. 

for ordens skyld; potetene var gigantiske, og vi puttet ulikt kjøtt og andre ting fra «buffeten» i poteten etterhvert som vi spiste. 

For nysgjerrighetens skyld er jeg interessert i andre sin mening; kan dette kalles en fullverdig middag?

Anonymkode: 6681d...038

Fiff + tilbehør (dvs. potet) = middag

Hva mente mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Arkana skrev (23 timer siden):

Selvfølgelig liker vi poteten. Jeg skjønner at dine matopplevelser har ødelagt poteter for deg, men å dermed tror at ingen andre egentlig liker poteter er veldig rart. Jeg synes poteter er kjempegodt og elsker alt (unntatt komle) som kan lages av poteter. :D 

Vel, det var det svaret jeg fikk en gang da jeg serverte det i bursdagen min som tilbehør til grillmat. Grunnen til at jeg valgte det var at jeg var i komiteen til en festival som serverte bakte poteter to uker før burdagen. Det var en del poteter ferdig pakket i folie igjen etter festivalen, og jeg tenkte at det var en kjapp løsning som faller i smak hos de fleste. Jeg trodde også at folk liker selve poteten slik som foreldrene mine, så jeg hadde undervurdert hvor mye fyll man brukte. "Du har aaaltfor lite fyll. Man spiser da for faen ikke bakt potet for poteten" fikk jeg klar beskjed om. Og så fikset de mer fyll mens potetene ble bakt. Glad for gode venner som sier det som det er og fikser. :) 

Det var ikke som at jeg hadde for lite mat totalt altså. Jeg inviterte til restefest i flere dager etterpå. jeg hadde angushamburgere, pølser, hjemmelaget coleslaw, hjemmelaget aioli, hjemmelaget tzatziki, hjemmelaget pesto, to typer salater, hjemmelaget syltet rødløk hjemmelaget sennep, +++. Og så disse potetene som jeg hadde bacon, skinke, mais, bearnaisesaus (fra boks fordi det var det også mye igjen av etter festivalen), rømme, smør, og hjemmelaget ramsløksmør til.

Anonymkode: 8b675...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bakt potet er for meg nattmatt etter en tur på byen, det er eneste gang jeg spiser det. Jeg synes det er godt og mettende, men svært fett og usunt. Derfor spiser jeg det bare de få gangene i året jeg er på byen.

Men hadde jeg fått det servert med alt tilbehøret du har laget, så hadde jeg definitivt sett på det som en hel middag.

Anonymkode: cb980...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Her er det en fullverdig middag, selv om vi ikke har på langt nær så mye tilbehør til som deg. Vi fyller med bacon, ost, mais, paprika, ruccola, kryddersmør og rømme. 

Men mannfolk kan jo være sære på middag da. Min godkjenner ikke supper som middag. Han synes det er godt, det kan være lunsj, forrett osv, men det er ikke middag..🤷‍♀️

Samme med kyllingsalat. 
Hvis jeg serverer kylling, pasta og salat hver for seg, så er det en helt topp middag. Men så fort jeg slenger de samme ingrediensene sammen i en bolle og kaller det salat, så er det visst ikke middag lenger🤣

Anonymkode: d999c...1a4

Handler ikke om "mannfolk". Jeg er kvinne og tenker det samme som din mann. Jeg er veldig glad i supper og pastasalat, men det er ikke middag for meg. Mer lunsj.

Anonymkode: cb980...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...