Gå til innhold

Bakt potet - tilbehør eller middag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville sagt det kommer an på størrelsen på poteten og hva man har oppi den, så begge deler etter min mening.

Men ja, "gigantisk" potet og en buffet av tilbehør ville jeg kalt en middag   =]

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det er middag. Selv med mindre utvalg av tilbehør.

Anonymkode: d4f98...819

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er jeg enig med din mann. Bakt potet er ikke middag men tilbehør.

Anonymkode: 03359...f2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk, begge deler. Noen ganger er det tilbehør til middag, og da har vi heller ikke så mye fyll i. Noen ganger er bakt potet selve middagen og da sørger vi for at det er store/mange nok poteter og godt med variert fyll. Uansett er det jo uvesentlig hva din mann eller andre her synes, alt kan være middag. At han foretrekker å ha bakt potet som tilbehør er ikke det samme som at bakt potet ikke også kan være selve middagen. Folk som surmuler kan lage middagen sin selv.

Endret av Arkana
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 22.43):

Det står ingenting i mitt innlegg om kjøttstykker, men et fullverdig måltid inneholder proteiner og fett i tillegg til karbohydrater. Som jeh sktiver har Ts sikkert servert et fullverdig måltid utfra hva hun skriver. Uansett blir poteten for meg tilbehør til "buffeten", og ikke buffeten tilbehør til poteten. På samme måte er tacolefse tilbehør til der som serveres på en tacobuffet.

Anonymkode: b71f9...958

Når en har skinke, bacon  , kylling kjøtt, mais osv inntil bakt potet blir det jo en fullverdig middag.

Anonymkode: 8891c...989

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

for meg er det middag da det totale inntaket er mer enn rikt nok på det man trenger for å bli mett.. Mannen til TS er sær :P klage foran familien når han får servert mat er en uting.. 

Anonymkode: 0c4f9...980

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er jeg enig med din mann. Bakt potet er ikke middag men tilbehør.

Anonymkode: 03359...f2b

Da kan du jo bare legge kjøttdeigen og bacon ved siden av poteten, i stedet for oppi :)

Anonymkode: 4a888...29d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har blitt "traumatisert" etter en barndom med ihjelkokt potet til hver jævla middag, så jeg spyr nesten av potet og nekter å røre det. Så hos meg er det verken hovedrett eller tilbehør. Men jeg har skjønt at folk flest liker ikke selve poteten. Det er fyllet de spiser. Så hvorfor ikke bare spise fyllet i en bolle da? Som noen så fint sammenlignet det med en tacolefse. Det er fyllet som er maten, ikke "skåla".

Anonymkode: 8b675...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være begge deler! Med masse fyll, bacon, skinke, mais, ost, løk og forskjellige smør blir det middag. 
Med bare smør eller rømme, blir det tilbehør... bruker begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har blitt "traumatisert" etter en barndom med ihjelkokt potet til hver jævla middag, så jeg spyr nesten av potet og nekter å røre det. Så hos meg er det verken hovedrett eller tilbehør. Men jeg har skjønt at folk flest liker ikke selve poteten. Det er fyllet de spiser. Så hvorfor ikke bare spise fyllet i en bolle da? Som noen så fint sammenlignet det med en tacolefse. Det er fyllet som er maten, ikke "skåla".

En perfrekt bakt bakepotet, dampet kort, myk og fluffy. Som blir sakte gjennomtrukket av kryddersmør. 

Selvfølgelig liker vi poteten også. 

Lær deg heller å lage mat, så setter du pris på alle komponenter ;)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slik som du lagde det: middag.

Mindre bakt potet, kanskje med kryddersmør: tilbehør.

Anonymkode: f8c82...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En perfrekt bakt bakepotet, dampet kort, myk og fluffy. Som blir sakte gjennomtrukket av kryddersmør. 

Selvfølgelig liker vi poteten også. 

Lær deg heller å lage mat, så setter du pris på alle komponenter ;)

Potet, uansett hvordan den er laget, smaker ikke godt for meg. Jeg liker heller ikke pommes frittes. Og jeg er god på å lage mat. Jeg liker bare ikke potet. Jeg hadde heller tatt bacon, skinke, stekt kylling, stekt biffstrimler, tacokjøtt, revet ost, rømme, bearnaisesaus, kryddersmør, guacamole, karamellisert løk, rå rødløk, mais og salat og blander i en bolle i stedet for å legge det i en potet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mannen din har det fint som har noen som lager mat i det hele tatt. Som enslig mann ville jeg vært fornøyd med hva som helst som jeg slapp å kjøpe til henne på restaurant. Back potet er godt det, er vel bare å lage så mye tilbehør som nødvendig. Klart om det var bare en liten bacon bit så kan han bli skuffet, men ikke klage.

Anonymkode: 47e95...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Potet, uansett hvordan den er laget, smaker ikke godt for meg. Jeg liker heller ikke pommes frittes. Og jeg er god på å lage mat. Jeg liker bare ikke potet. Jeg hadde heller tatt bacon, skinke, stekt kylling, stekt biffstrimler, tacokjøtt, revet ost, rømme, bearnaisesaus, kryddersmør, guacamole, karamellisert løk, rå rødløk, mais og salat og blander i en bolle i stedet for å legge det i en potet.

Da har du traumer. Det er noe annet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Javisst, fullverdig middag, synes jeg. Det er jo kjøtt med grønnsaker..

Anonymkode: 3e787...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da har du traumer. Det er noe annet. 

Noe annet enn hva? Det var hele premisset for innlegget til den du siterte.

Anonymkode: 23450...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Amerikaner her: er vant til at det er tilbehør selv om det er fullstappet med diverse. Med det sagt har jeg nå bodd i Norge lenge nok til å tenke at: "ingen trenger å spise alt det (les: overspise)". Så om potetene var store og dere hadde rikelig med tilbehør så kan jeg se på det som et velbalansert måltid. Protein, grønnsaker, potet.. checks all the boxes, doesn't it? Men er potetene mindre fungerer de som tilbehør til en god biff eller annet godt kjøtt.

Anonymkode: a7143...d43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bakt potet er middag for meg. Enten med ulikt tilbehør som dere, eller et type fyll. Har ofte salat på siden og hvitløksbrød til. Typisk lørdagskos. 

Har vi bakt potet som tilbehør, som er svært sjeldent blir det gjerne store poteter plukket ut, men ikke nødvendigvis bake poteter. Da har vi som regel kun kryddersmør til da vi også har grønnsaker til middagen. 

Pleier han å klage? Deler dere på å lage og bestemme middager?

Anonymkode: ed221...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Selvfølgelig liker vi poteten. Jeg skjønner at dine matopplevelser har ødelagt poteter for deg, men å dermed tror at ingen andre egentlig liker poteter er veldig rart. Jeg synes poteter er kjempegodt og elsker alt (unntatt komle) som kan lages av poteter. :D 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...