Gå til innhold

Bakt potet - tilbehør eller middag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn du serverte det er det middag. Om man serverer bakt potet med feks bare kryddersmør, er det tilbehør. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk for svar:)

jeg ser meningen er delte. Jeg er ikke selv oppvokst med bakt potet, men jeg synes det er så godt at jeg ønsket å ha det til middag. Dog vet jeg at mannen er over snittet glad i kjøtt, derfor hadde jeg et rikelig utvalg. 

jeg kommer til å lage dette igjen, og mannen får furte så mye han bare vil!

Anonymkode: 6681d...038

Enig med deg. Men det er noe ekstremt lite tiltrekkende over voksne mennesker som furter som barn når de får servert et måltid😅🙈 

Anonymkode: 98432...2c4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Kan fint ha bakt potet som tilbehør, men i dette tilfellet, med så mye godt tilbehør, funker det fint som middag :)

Anonymkode: aaee5...729

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor potet med ost, skinke, hvitløkssmør, mais og dressing er en type jeg går for til middag. Masse fyll gjør det til en middag. 

Har jeg baktpotet som tilbehør, så har jeg kun smør i. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakt potet kan jo være begge deler, slik du laget det høres det ut som en fullverdig middag. :) Nå alle de andre er fornøyde og bare mannen som klager så hadde jeg ikke tatt det til meg. Er han ikke fornøyd så kan han lage noe selv, sutremannen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra Våg skrev (4 timer siden):

Folk som klager på en middag noen andre har laget til en, kommer jeg aldri til å forstå! 

Dette! Neste gang kan han få lage seg middag selv.

Anonymkode: 8f4b6...2a1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var nok far i huset litt sliten når han gryntet, men tipper han angret fordi det høres jo ut som et ganske digg måltid. Litt som å få pølse og pommes frites. Ikke et middagsmåltid, men ganske så dikk allikevel en gang i ny og ne. 

Anonymkode: 30ddb...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakt potet er middag her, og i hele min omgangskrets. Jeg blir stappmett av en bakt potet med tilbehør, klarer som regel ikke å spise hele engang 😅 å bruke det som tilbehør til biff (eller noe annet, for den saks skyld), har jeg aldri prøvd, og det ville vært rart og uvant for meg. 

Anonymkode: 5b0ab...d8f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt verken sur eller lei meg om jeg ble servert bakt potet som middag, men for meg er det tilbehør til biff eller grillmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har det innimellom som middag 😃 Elsker bakt potet! 

Tilbehør er bacon, skinke, romme, kryddersmør, vårløk, rever ost og mais. Av og til har jeg en salat ved siden av, men da er det kun jeg som spiser det her i hus, 

Anonymkode: 5ed7d...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo middag hvis det serveres med masse kjøtt og annet. Hvis det serveres som tilbehør til feks biff,er det jo stort sett bare smør i. 

Anonymkode: d5a8c...cdc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker det som begge deler. Noen ganger bruker vi det som middag, noen ganger som tilbehør. Som tilbehør har vi gjerne f.eks biff til med smør og mais oppi poteten. Når det er middag har vi gjerne kjøttet oppi poteten. Synes det fungerer godt som begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Annonse
AnonymBruker

Tenker kan kan være begge deler :)

Til grillmat eller lignede har vi i bare litt smør og en rømmeklatt feks.
Mens når vi har det til middag har vi også masse annet og fylle med, som kjøtt, ost, rømme/dressinger, mais, olike smør ol.
Med en grønnsalat på siden. Noen skriver at næringsinnholdet er of, til å være ett fullverdig måltid. Hos oss er bakt potet med fyll kosemat. Mye renere og sunnere enn taco. Er jo ikke snakk om hver dag :)

Har forøvrig 3 sønner, hvor de eldste er 18 og 14år, og en mann. Alle blir mette og fornøyde med bakt potet som middag, og vi har også mye mindre tilbehør enn deg :) 

Anonymkode: d3f43...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig er det en fullverdig middag. Høres nydelig ut.

Anonymkode: fc52f...287

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Middag hos oss 😋 skal faktisk ha det i dag ❤️

Anonymkode: 4fad3...c20

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et fullverdig måltid, når man kombinerer med gode toppings.

De som mener noe annet tenker vel mer på kjøtt - poteter - grønnsaker, som en middag. 

Tråden er gammel, men på har jo spudbros blitt store på SoMe. Og gitt meg en del inspirasjon. Særlig å kombinere bakte bønner, ost med mye smak, kjøttsauser, og mye mer. 

Bacon, cheddar og sour cream, mais, hakket rødløk, er en favoritt her i huset. . Samt Pulled pork, bbq saus, syltet rødløk. 

Eller enklere varianter. Laks,  kremost og dill. Chevre, honning og valnøtter

Anonymkode: 4a888...29d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...