AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Jeg var litt overvektig før graviditeten og gikk ikke opp mye kilo mens jeg var gravid. Nå etter fødsel og amming i noen mnd veier jeg flere kilo mindre enn jeg gjorde FØR jeg ble gravid. Selvfølgelig veldig glad for det, men er litt bekymret for at det er vanskelig å holde meg der når jeg slutter med amming? Klarte du å holde vekten? Eller raser man opp igjen uten at man får gjort så mye med det? Anonymkode: 2042f...2de
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 Spørs jo hvordan du lever det. Spiser du fler kalorier enn du forbrenner vil du jo gå opp. Hvis du forbrenner mer enn du putter inn vil du jo ikke det. Anonymkode: 919a7...0df
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 Det er vanskelig å holde seg der når amming er overstått, men ikke umulig om du er bevisst på det☺️ Anonymkode: 036fa...a84
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Skrevet 5. november 2023 Jeg forstår bekymringen din. Mange opplever at vekten endrer seg etter fødsel og amming. Det er viktig å huske at hver persons kropp er unik, og det kan variere hvordan vekten holder seg etter amming. Noen klarer å opprettholde vekten, mens andre kan oppleve endringer. Det kan være lurt å fokusere på en balansert og sunn livsstil etter amming, med regelmessig trening og et variert kosthold. Husk at det tar tid å tilpasse seg endringer, og det er viktig å være snill mot deg selv. Anonymkode: 564a4...369
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 Jeg ble sykt sulten av å amme, så de ca 500 kcal man forbrenner med å amme, de spiste jeg lett opp. Jeg gikk derfor lite ned (hjalp litt da jeg periodevis gikk masse). Mitt problem kom da jeg begynte å jobbe igjen, ammet mindre og spiste det samme. Plutselig veide jeg mer enn noen gang. Måtte virkelig ta tak og bli bevisst på porsjoner og hva jeg puttet i munnen. Bare en daglig kakao på jobb, 3 karbonader istedenfor 2, en stor kanelbolle itillegg til de andre måltidene, alle sånne småting blir til kilo om man ikke passer på når ammingen er over. Anonymkode: ed0ae...01b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Jeg veide 3 kg mindre da jeg var ferdig å amme, enn før jeg ble gravid. Og det holdt seg, ja. Men altså, jeg veier meg regelmessig, og har fokus på å holde vekten. Anonymkode: b5026...7c9
Hedda-78 Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Vekt før: 62. Maxvekt under graviditet: 74 Vekt etter amming: 64. Nå, 13 år etter siste fødsel: 68. Har vekslet mellom 64 og 68 disse årene. Så: tja.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #8 Skrevet 9. november 2023 Heldigvis gikk jeg opp igjen.. veide 42 kg etter endt amming! Anonymkode: 985e8...2ee
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #9 Skrevet 5. desember 2023 Nysgjerrig på det samme! Ca. hvor mye gikk du opp i graviditeten og hvor kjapt var du nede igjen?☺️ Anonymkode: 0d86e...1b6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #10 Skrevet 9. desember 2023 Jeg gikk opp ca 25 kg i svangerskapet, amming hjalp ikke en shit for å få meg ned i vekt.. men etter et halvt år så begynte jeg å jobbe for det, gikk mange turer opp og ned alpinløypa og spiste sunnere. Men mitt utgangspunkt var slank, og jeg hadde trent i mange år før. Nå er jeg tilbake der jeg var, idag må jeg fortsette å trene ellers går jeg ned i vekt. Så ja, klarer å holde meg der jeg er ☺️ men man må ofte gå inn for det, når man blir litt eldre så går ikke ting av seg selv.. Anonymkode: 90a15...214
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #11 Skrevet 9. desember 2023 Jeg veide 53 kg da jeg ble gravid. Gikk opp 14 kg i svangerskapet. Raste ned i vekt grunnet amming. Da baby var 3 mnd veide jeg 46 kg, absolutt ikke med vilje. Måtte ha med matpakke på trilletur og hadde matpakke på nattbordet for å ikke miste melken. Nå er barnet 2 år og jeg veier ca 50 kg. Har begynt å trene igjen og spiser 2 måltider om dagen fordi det passer best i forhold til jobb og min livsstil. Anonymkode: fba6f...5c6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #12 Skrevet 9. desember 2023 Vekt før graviditet 50, vekt før fødsel 71, vekt 8 måneder etter 52, vekt i dag, 11 år senere, 53. Vekt et par år før graviditet, 55. Anonymkode: 25b3a...ebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå