Gå til innhold

Hva er riktig? Ang sletting av felles venninne på sos.medier

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min samboer hadde et vennepar. Vi har kjent dem i mange år og bla vært på ferier og fester sammen. Det hele va basert på vennskapet mellom meg og venninnen min - la oss kalle henne Hege.

jeg og Hege har hatt et nært og fint vennskap over mange år. Men de siste årene ble det mindre og mindre kontakt - mye pga jeg har vært igjennom flere år har hatt enorme påkjenninger og traumer. Jeg har dog ved flere anledinger beklaget til henne for at jeg tok lite kontakt, hun visste alt hva som har skjedd med meg, og hun sa hun forsto. Så plutselig klikka det helt for henne - hun gadd ikke vårt vennskap lenger fordi det var bare henne som tok kontakt og hun var lei av at det alltid var noe med meg ( som om jeg har valgt dødelig sykdom..). Hun hadde en rant av stygge meldinger, bar direkte slem og ufin, og deretter blokkerte meg overalt.

Greit nok at det vennskapet er over - for ærlig talt har jeg ikke satt pris på det på mange år, da Hege har over id blitt ekstremt selvopptatt og krevende. Vil forøvrig si at alle mine andre virkelig gode, ekte venner alltid har gitt full forståelse for min situasjon og hvorfor jeg ikke har orket så mye siste årene. De fortsetter uansett å holde kontakt og gleder seg til jeg blir bedre igjen. Men denne kjerringa har så mye problemer ellers - hun må alltid ha noen å være sint på og legge for hat - både egen familie, svigerfamilie, mammaer i miljøet til ungene osv osv. Hun er åpenbart egentlig ganske ulykkelig.

Jeg er voksen nok til å se at dette oppgulpet av plutselig hat og blokkering handler om at hun har issuer, ikke meg. (særlig siden det var maks 3 uker siden sist jeg pratet med henne om at jeg beklaget lite kontakt siste tiden + jeg hadde invitert til å finne på noe en lørdag for litt siden som hun aldri svarte på osv - så i mitt hode nlir det så opplagt at det er helt andre ting som plager henne -og nå ble jeg offeret for hennes hat og sinne..

Som sagt - savner henne ikke, kommer ALDRI til å prate med henne igjen.Men; Min samboer har henne fortsatt i alle sine sosiale medier. I itllegg vet jeg hun sendte han div snapper om diskusjonen mellom meg og henn til han - liksom bak min rygg..) Og han forstår ikke hvorfor jeg mener det er lite støttende å beholde henne i alle So Me kanaler. I mit hode blir det jo litt som om han støtter henne litt? Hadde det vært motsatt - at en felles kompis hadde behandlet han så stygt (det er mange detaljer jeg ikke har beskrevet - men tro meg hun var direkte ond og gikk inn for å såre meg mest mulig) - vel - jeg hadde ihvertfall slettet den kompisen. Særlig fordi min samboer og Hege har INGEN andre "kontaktflater"/ noe til felles utover vårt vennskap/parvennskap.

Så nå er jeg skuffa og føler meg tråkket på her. Jeg vet min samboer er helt enig i at Hege var direkte ondskapsfull, slem og veldig usaklig -så vet han er helt enig. Men han er så forbanna konfliktsky. så å slette henne synes han er vanskelig.. Men hvorfor det egentlig??

Hva tenker du er "rett" her? Overreagerer jeg, eller er min samboer en feig dust som burde støttet meg i situasjonen og kuttet henne av some etter hun var så jævlig stygg mot meg??

Anonymkode: e6b94...1a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din samboer er en feig dust. Hadde ikke godtatt det. Hun bruker han for å «skade» deg. Håper han fjerner daukjøttet.

Par skal støtte hverandre, ferdig snakka.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Fy søren for en gjøk han er.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

nei, jeg kan forstå ham. Hvorfor skal han legge henne for hat pga at dere ikke klarer hverandre lenger? Han har ikke noe usnakket med henne. Man er fremdeles to individer selv om man er i et forhold. 

Hvis han har unormalt mye kontakt med henne derimot - ja da kan jeg forstå at det blir rart for deg 

Anonymkode: 3dbd3...994

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke alle legger noe særlig i hvem man har som venner på some, og synes blokkering er unødvendig når det ikke er direkte plagsomt/invaderende. Han kan fint ha henne som venn selv om du ikke ønsker kontakt.

Anonymkode: e378e...499

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner og støtter deg fullt TS. Så lenge hans eneste forbindelse er ditt og hennes vennskap og hun har behandlet deg slemt og respektløst, hvorfor i alle dager trenger han å ha henne på vennelista?  Jeg ville blitt ekstremt skuffa om min mann ikke hadde slettet henne.

dessuten har hun gyllen mulighet til å holde seg oppdatert på deg via han.

Nei han burde slette henne . Hvorfor ønsker / trenger han å ha henne på sin some når hun la deg for hat, blokkerte deg etter å ha tråkka på deg ?? Jeg ser ingen grunn , sånn seriøst..

Anonymkode: f9b46...e08

• Nyttig 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg støtter selvsagt deg og mener din samboer er en dust! Selvsagt skal han slette og blokkere henne av respekt for deg og fordi han støtter deg og vil ta avstand fra ei som har gjort deg vondt. Noe annet har vært utenkelig for meg! 

Skrevet

Mannen min har aldri kommet til å slettet eller blokkert noen på sosiale medier. Han synes ikke noe om det. Han har sikkert ikke kommet til å svart henne hvis hun har sendt snapp eller annen plasser. Jeg har heller ikke kommet til å blokkert noen. Jeg er for gammel til det der. Hvis situasjonen hadde vært omvendt. 

Anonymkode: f1cc4...be7

Skrevet

Hvorfor skal han egentlig ha henne der? Dere skal jo ikke møtes mer med henne?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde neppe automatisk slettet noen bare fordi min samboer hadde en konflikt med noen, men hvis vedkommende hadde snappet meg og «sladret» om konflikten, hadde jeg lukket den kanalen.

Anonymkode: be83f...555

• Liker 4
Skrevet

Så mye drama på grunn av sosiale medier? Jeez, grow up!

Anonymkode: c47f1...fc1

Skrevet

Det er helt opp til deg om du ønsker å slette henne fra sosiale medier. Hvis du føler at det er det beste for deg og at det vil hjelpe deg å komme videre, så kan det være en god idé å gjøre det. Husk at du skal prioritere din egen velvære og omgås mennesker som støtter deg.

Anonymkode: 8b0b6...108

Skrevet

Jeg vet at min mann hadde slettet i et slikt tilfelle, han hadde nok svart henne først, men da for å støtte meg i hva det er vedkommende hadde skrevet til han om meg. Min mann er svært beskyttende overfor meg, så han liker dårlig om noen evt hadde behandlet meg uriktig. 

Nå mener jeg nødvendigvis ikke at han hadde slettet ukritisk, men som i slike tilfeller som i hi.

Anonymkode: 72ce8...a71

• Hjerte 1
Skrevet

I ett ødelagt forhold hadde dette flydd lydløst.

Men har dere ett godt forhold der dere støtter hverandre, ser på hverandre som støttespillere, wingmen og hverandres hverdagslige advokater og klan, så hadde dette vært tatt opp ved frokost og avgjort som forræderi og dette menneske blir fjernet.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...