AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg har i snart ett år brukt hjemmelaser fra Phillips (best i test) på leggene. Først etter anbefalt intervall, deretter noe tettere intervall siden jeg synes resultatet uteble. Det har gitt svært liten effekt. Ved hyppig bruk (to ganger ukentlig) gir det minimal effekt, en gang ukentlig gir ingen effekt. Jeg barberer fortsatt leggene hver dag. Vurderte nå å bestille time på salong for profesjonell laser, men på nettsiden står det at laser ikke fungerer på mørkeblondt, blondt og rødt hår. Vel, håret på leggene mine er mørkeblondt. I bruksanvisningen til hjemmelaseren står det kun at den ikke fungerer på veldig mørk HUD. Jeg er lei av å barbere daglig og gå rundt med rødprikkete kaktuslegger🌵. Er eneste løsning smertefull voksing? (Å gå rundt med hårete legger er ikke et alternativ for meg). Hvordan fjerner dere hår?? Tips og råd mottas med takk!! Anonymkode: 97581...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Numii Skrevet 4. november 2023 #2 Del Skrevet 4. november 2023 Bruker epilator på beina, vokser nedentil med 6-7 ukers mellomrom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg trodde Ingen laser tar mørke hår? Jeg er fornøyd med epilering. Etter å ha gjort det i 20 år er det områder på leggene hvor det ikke vokser hår mer Anonymkode: 28f06...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Del Skrevet 4. november 2023 Problemet er at hårene dine er mørkeblonde. Det beste er mørke hår på lys hud. Laseren sender ut lys som mørke farger absorberer. Derfor bør ikke huden være mørk (huden fanger mye av lyset), men det er ikke ditt problem. Men det betyr også at lyst hår ikke er i stand til å fange opp like mye av lysimpulsene som sendes ut. Jeg har selv brukt Philips IPL Luema. Jeg har lys hud og svarte hår. Fungerer som bare det. Anonymkode: 9c96d...629 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 4. november 2023 #5 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg bruker epilator fra Braun. Gjør det en gang i mnd/en gang annenhver måned . Hårene som kommer ut igjen, er myke. Det kommer også mindre hår igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Del Skrevet 4. november 2023 Bruker sukkervoks under armene, vokser ca 1 gang i mnd, noen ganger annenhver. Har bare lyse, tynne fjon igjen etter å ha gjort det i mange år (er mørkhåret). Anonymkode: 628f7...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #7 Del Skrevet 4. november 2023 Dere som bruker epilator....det brukte jeg også, før jeg gikk over til laser. Har en epilator fra Phillips. Men hårene vokste like fort ut. Færre hår ja, fordi hårsekkene er i ulike vekstfaser, men epilerte faktisk hver kveld. Kanskje hårene mine vokser ekstra fort eller noe... Fikk også mange inngrodde hår, så det så ikke pent ut. TS Anonymkode: 97581...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #8 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Bruker sukkervoks under armene, vokser ca 1 gang i mnd, noen ganger annenhver. Har bare lyse, tynne fjon igjen etter å ha gjort det i mange år (er mørkhåret). Anonymkode: 628f7...4ee Har du prøvd sukkervoks på leggene? Hvor kjøpes sukkervoks? Hvor lange må hårene være? TS Anonymkode: 97581...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 5. november 2023 #9 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 14.18): Jeg trodde Ingen laser tar mørke hår? Jeg er fornøyd med epilering. Etter å ha gjort det i 20 år er det områder på leggene hvor det ikke vokser hår mer Anonymkode: 28f06...07a Jo? Men ikke på mørk hud. Det beste utgangspunktet er mørke hår på lys(ere) hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #10 Del Skrevet 5. november 2023 Hvis du får mye inngrodde hår av epilering vil du antakelig oppleve at voksing gjør det enda verre. Anonymkode: f4896...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #11 Del Skrevet 5. november 2023 Tror det er veldig forskjell på ipl maskinene også. Nå bruker jeg en som heter SILKEMYK, og den fungerer kjempebra. Har glatte legger i en måned etter en behandling. Har prøvd mange forskjellige de siste årene, men den jeg har nå er den eneste jeg er skikkelig fornøyd med. Har typisk nordisk hud og halvmørke hår. Anonymkode: 0eaf8...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #12 Del Skrevet 5. november 2023 Har Braun sin IPL "laser". Lys hud og mørke hår. Beste jeg har prøvd! Slipper å shave hele tiden. Anonymkode: 7dce8...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #13 Del Skrevet 5. november 2023 Har en fra braun. Brukt på leggene vinteren 21/22. De er silkemyke fremdeles, mens resten av kroppen har blitt ekstra hårete ila et svangerskap. Ser skikkelig rart ut med glatte legger og hårete lår 😂 Så joda, den virker iallfall på lys hud og mørkt hår. Anonymkode: 04f5f...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå