flight Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/folkevalt-meiner-det-er-livsfiendtleg-og-egoistisk-a-ikkje-fa-barn-1.16591450 Seriøst? Er det rett at ein mann skal diktera korleis kvinner skal leva livet sitt i 2023? 15 1 5
Brunello Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 Han drar det sikkert litt langt, men det er et faktum at de som ikke får barn overlater ansvaret for fremtidens velferdsstat til andres barn. 9 5
Snøvott Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 flight skrev (2 minutter siden): Seriøst? Er det rett at ein mann skal diktera korleis kvinner skal leva livet sitt i 2023? Og menn da, siden de gjerne er delaktige i å lage barnet. Det har ikke slått ham at både økonomi og tilstanden på fødselsomsorgen kan ha noe å si for hvorfor folk vegrer seg for å få barn? Samt at samfunnet ikke er laget for at folk skal få barn tidlig. 21 2
Helene1982 Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 Om forslaget hans på vegne av senterpartiet er at staten skal bestemme hvordan vi skal etablere familier, og at media skal sensureres og styres av staten, er jeg uenig i det. Vi må først ta vare på de barna som allerede er her, og hysje på politikere som stemmer for "mer diktatur og kontroll" 8 5
Nettrollet Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 Chase Alexander? Sry det er et billig poeng, men heter han altså Chase? 14
flight Skrevet 4. november 2023 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2023 12 minutter siden, Helene1982 said: Om forslaget hans på vegne av senterpartiet er at staten skal bestemme hvordan vi skal etablere familier, og at media skal sensureres og styres av staten, er jeg uenig i det. Vi må først ta vare på de barna som allerede er her, og hysje på politikere som stemmer for "mer diktatur og kontroll" Syns det er skremmande. 4 6
flight Skrevet 4. november 2023 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2023 17 minutter siden, Snøvott said: Og menn da, siden de gjerne er delaktige i å lage barnet. Det har ikke slått ham at både økonomi og tilstanden på fødselsomsorgen kan ha noe å si for hvorfor folk vegrer seg for å få barn? Samt at samfunnet ikke er laget for at folk skal få barn tidlig. Nettopp! Klima blir ein meget billig unnskyldning. Sjå til systema, lovar og reglar, og økonomi. Dei som gjerne vil ha mange barn, må gje seg på 2, det blir for dyrt med fleire. Dei som gjerne vil ha 2, men hadde dårleg oppleving med den første, gjer seg på 1. 3 2
Helene1982 Skrevet 4. november 2023 #8 Skrevet 4. november 2023 flight skrev (1 minutt siden): Syns det er skremmande. Jeg lurer jo på hva vi har å velge mellom, om vi velger dette. og jeg synes det er rart at ingen har sagt til Chase at han må bytte navn og argumentere bedre. Men vi som folk har valgt dette. Ikke jeg, men vi. Dette betaler vi for.
Kvakky Skrevet 4. november 2023 #9 Skrevet 4. november 2023 Nå skal jeg iallefall ikke få barn 😎 16 3 3
Topsi Skrevet 4. november 2023 #10 Skrevet 4. november 2023 Brunello skrev (29 minutter siden): Han drar det sikkert litt langt, men det er et faktum at de som ikke får barn overlater ansvaret for fremtidens velferdsstat til andres barn. Ja, det er et godt poeng, hilsen frivillig barnløs av helt andre årsaker 1
Druid Skrevet 4. november 2023 #11 Skrevet 4. november 2023 Sp støtter facisme igjen?! Hvilken tid vi er inne i! Nei, Chase, det er livsfiendlig at mennesker ikke kan fritt disponere sine liv. Samfunnet fungerer for mennesker; mennesker er ikke primært i eksistens for å tjene samfunnet og en større sammenheng. Hvis samfunnet får problemer med lavere fødselstall , må samfunnet tilpasse seg. Og det er hele jobben din. Jorden er allerede overbefolket; vært enkelt menneske som fødes nå, er et for mye, og tallene er enorme. Og Norge er ikke et unntak. Slutt å lat som vi lever på en oppblåsbar ballong med uendelige ressurser! 20 4 4
flight Skrevet 4. november 2023 Forfatter #12 Skrevet 4. november 2023 Just now, Helene1982 said: Jeg lurer jo på hva vi har å velge mellom, om vi velger dette. og jeg synes det er rart at ingen har sagt til Chase at han må bytte navn og argumentere bedre. Men vi som folk har valgt dette. Ikke jeg, men vi. Dette betaler vi for. Eg skal dessverre ikkje nekta for at eg gav mi stemme til SP i haust. Mitt beste forslag til å auka barnefødslar i Norge: Ha nok (og rimeleg nok) husvære der folk vil bu! 3 1
Helene1982 Skrevet 4. november 2023 #13 Skrevet 4. november 2023 flight skrev (1 minutt siden): Eg skal dessverre ikkje nekta for at eg gav mi stemme til SP i haust. Mitt beste forslag til å auka barnefødslar i Norge: Ha nok (og rimeleg nok) husvære der folk vil bu! Det er jeg enig med deg i. Og det er også grunnen til at jeg blir oppgitt. SP sitter i regjering, og forteller barnløse at de burde produsere barn, men hva gjør de for å tilrettelegge for det? Man kan ikke sitte på jobb og si at "her burde alle andre gjøre hans jobb for å nå hans mål." Jeg er ikke spesielt fornøyd med noen av de som styrer akkurat nå, og jeg mener at vi burde sette høyere krav til de vi stemmer på. 11
enda1anonymbruker Skrevet 4. november 2023 #14 Skrevet 4. november 2023 Noe av det dummere eg har hørt. Er vel bare innterresert i flere skattebetalere han. Noen som vet hvor mange barn han har selv? Eg tror definitivt ikke at problemet med færre barn som fødes skyldes folk som ikke vil ha barn. Isåfåll en forskrekkelig liten andel, men å foreslå sensur av media for å oppnå dette hva i all verden. 6 3
Klossmajor Skrevet 4. november 2023 #15 Skrevet 4. november 2023 Jeg synes i hvert fall holdningene til Sanna Kristine Laksholm ikke bør stå uimotsagt. Hennes bekymringer for miljøet er prisverdig. Men hvis det er de miljøbevisste personene som avstår fra å få barn, tjener det miljøet veldig lite på lengre sikt. 3 1
herzeleid Skrevet 4. november 2023 #16 Skrevet 4. november 2023 flight skrev (43 minutter siden): https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/folkevalt-meiner-det-er-livsfiendtleg-og-egoistisk-a-ikkje-fa-barn-1.16591450 Seriøst? Er det rett at ein mann skal diktera korleis kvinner skal leva livet sitt i 2023? Han har vel ikke skrevet at han skal diktere hvordan kvinner skal leve livene sine? Snøvott skrev (39 minutter siden): Det har ikke slått ham at både økonomi og tilstanden på fødselsomsorgen kan ha noe å si for hvorfor folk vegrer seg for å få barn? Samt at samfunnet ikke er laget for at folk skal få barn tidlig. Om du leser artikkelen ser du kanskje at han tar til orde for å stimulere til å få flere barn, som antagelig vil innebære å legge mer til rette. Helene1982 skrev (39 minutter siden): Om forslaget hans på vegne av senterpartiet er at staten skal bestemme hvordan vi skal etablere familier, og at media skal sensureres og styres av staten, er jeg uenig i det. Vi må først ta vare på de barna som allerede er her, og hysje på politikere som stemmer for "mer diktatur og kontroll" Ut fra artiklene foreslår han ikke noe slikt over hodet. Jeg synes en del av disse reaksjonene fremstår litt hysteriske, og det virker som en reagerer på overskriften i en sak en ikke egentlig har lest eller forstått. 1 3
herzeleid Skrevet 4. november 2023 #17 Skrevet 4. november 2023 Klossmajor skrev (1 minutt siden): Jeg synes i hvert fall holdningene til Sanna Kristine Laksholm ikke bør stå uimotsagt. Hennes bekymringer for miljøet er prisverdig. Men hvis det er de miljøbevisste personene som avstår fra å få barn, tjener det miljøet veldig lite på lengre sikt. Ikke bare det, men det fremstår direkte kontraproduktivt. Om de miljøbevisste i den delen av verden som må skape teknologien vi trenger for å få ned klimautslippene ikke får barn, samtidig som befolkningsveksten er enorm i deler av verden som må ha denne teknologien for å ikke øke sine utslipp voldsomt, er det fare for at vi vil få enda større problemer. 1 1
Gullungen Skrevet 4. november 2023 #18 Skrevet 4. november 2023 flight skrev (50 minutter siden): https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/folkevalt-meiner-det-er-livsfiendtleg-og-egoistisk-a-ikkje-fa-barn-1.16591450 Seriøst? Er det rett at ein mann skal diktera korleis kvinner skal leva livet sitt i 2023? Hvor mange barn har han selv født? 16 1 5
Gullungen Skrevet 4. november 2023 #19 Skrevet 4. november 2023 Brunello skrev (48 minutter siden): Han drar det sikkert litt langt, men det er et faktum at de som ikke får barn overlater ansvaret for fremtidens velferdsstat til andres barn. Og de som ikke ønsker barn, men allikevel får barn overlater ansvaret til det offentlige som bruke mye ressurser på å trygge barn. 5 4
Rosakatt Skrevet 4. november 2023 #20 Skrevet 4. november 2023 herzeleid skrev (5 minutter siden): Han har vel ikke skrevet at han skal diktere hvordan kvinner skal leve livene sine? Neida, han vil bare vi alle skal få barn. Og det å få barn har ingen innvirkning på livet nei. Han kan gå gravid selv, ja til forskning som kan hjelpe han. 7 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå