Gå til innhold

Jeg ser ikke på henne som venninne lengre etter dette..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var ei jeg ble kjent med i 2020 pga barnene lekte endel. De leker forøvrig ikke så mye lengre nå, men meg og henne var mye med barnene. Reiste til DK og hadde de med på turer som igjen resulterte til at vi ble gode "kjase" venninner. Jeg har nok tatt det meste av initiativ til å møtes.. Nå har hun begynt å treffe min eks på kveldene. Hun sier ingenting til meg og det syntes jeg er helt idiotisk. Jeg driter i om de holder på men hun kunne nevnt noe til meg. Min kjæreste mener også det samme

, bør jeg ta dette opp med henne? Konfrontere henne med det? 

Anonymkode: 32456...705

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting på kjærlighetsfronten kan utvikle seg gradvis. Når er riktig å fortelle til en venninne at du har snakket med eksen? Er det verdt å si noe hvis det kanskje ikke blir noe mer? Mennesker er ikke perfekte, og velger ikke alltid å være åpne om ting på riktig tidspunkt.

Hvis dere er veldig gode venninner, og det faktisk er greit for deg at hun blir sammen med eksen din (håper det), så kan du jo velge å være litt rund og imøtekommende.

Det er mye ditt valg om du vil miste eller beholde en venninne her.

Anonymkode: f835c...848

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg synes ikke man skal involvere seg med venninners ekser. Hadde ikke orket en sånn kjæreste. Trekk deg ut av hele relasjonen, søppelfolk fortjener hverandre 

Anonymkode: b424d...99f

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes ikke man skal involvere seg med venninners ekser. Hadde ikke orket en sånn kjæreste. Trekk deg ut av hele relasjonen, søppelfolk fortjener hverandre 

Anonymkode: b424d...99f

De ble kjent samtidig som vi ble kjent.. Eksen min og jeg flytter fra hverandre for 5år siden. Er det jeg som burde droppe henne? Hun er snill som dagen er lang men liker ikke at jeg ikke får høre dette

Skrevet

Jeg hadde nok ikke giddi å fortsette å pleie det vennskapet mer.

Anonymkode: 3ca50...22b

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde nok ikke giddi å fortsette å pleie det vennskapet mer.

Fordi han er min eks? Jeg kan jo ikke holde på han, jeg har ny kjæreste også så er gått videre. Så svik er det ikke.. Men hun kan jo fortelle meg om dette??! 

Skrevet

Nei, du kan ikke holde på han, men synes det er dårlig gjort av henne å ikke si noe til deg…

Anonymkode: 802e1...68f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Fordi han er min eks? Jeg kan jo ikke holde på han, jeg har ny kjæreste også så er gått videre. Så svik er det ikke.. Men hun kan jo fortelle meg om dette??! 

Det er noe med fremgangsmåten for min del, det er ikke greit å snike bak ryggen på en venninne på den måten.

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor skulle hun si det? Om du har gått videre så skjønner jeg ikke helt hva du trenger denne informasjonen til. Jeg forstår ikke hvorfor hun har meldeplikt til deg om dette. 

Anonymkode: 648e6...07c

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Tja det kan jo hende at hun ønsker å si det, men ikke vet hvordan hun går frem. Eller ikke tenker noe videre på det da du har ny type.

Om det bare er en flørt eller dem ser ann kjemien vil dem gjerne ikke fortelle alle og en hver.

Eg hadde en flørt med exen til en kjenning (var en liten plass). Vi var ikke sånn gode venner da, men en hyggelig bekjent

Pratet med han noe i etterkant han bar ikke noe nag og det gikk helt fint. Ble ikke noe annet med exen hans enn noe flørting da.

Er god venn og prater mer med han i dag enn det eg gjør med hun. 

Ta nå gjerne praten og spør hvorfor hun ikke har fortalt noe til deg.

Anonymkode: af1fb...516

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er noe med fremgangsmåten for min del, det er ikke greit å snike bak ryggen på en venninne på den måten.

Skjønner at du føler det blir vanskelig, hun kunne vert åpen om at de møtes. Min eks var en som brukte alt han kunne mot meg så jeg sa ifra om det når venninner av meg (med barn som lekte med mine) ville ringe han for at barna kunne leke når mine var hos han. En venninne hadde ett fhv godt vennskap med min eks men hun var åpen om det og veldig påpasselig i fht konflikten så det gikk greit men hun andre som avtalte turer og diverse med han bak ryggen på meg etter at jeg hadde bedt henne være forsiktig mpt å ikke bidra til mere konflikt, hun måtte jeg bare kutte ut.

Anonymkode: 1c0e4...d3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg tror hun synes det er ubehagelig å fortelle deg, og at hun kvier seg for det. Hun kan være redd for at du blir irrritert på henne.

Skrevet

Å det ville jeg hatt vanskeligheter med, om det var ei venninne som datet eksen. Særlig når det holdes skjult. Jeg hadde jo ikke hatt noe med det å gjøre, og kan jo ikke styre følelsene til andre, men jeg hadde selv ikke klart å se på eksen ei venninne som en potensiell partner. 

Var dere sammen en kort periode, eller for lenge siden   så er det selvsagt anderledes. Folk vokser og endrer seg. Men, om dette er et nydelig avsluttet langvarig forhold er det jo bare kjempe rart og vanskelig kanskje med felles omgangskrets. 

Anonymkode: d5589...c81

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De ble kjent samtidig som vi ble kjent.. Eksen min og jeg flytter fra hverandre for 5år siden. Er det jeg som burde droppe henne? Hun er snill som dagen er lang men liker ikke at jeg ikke får høre dette

Tenker hun burde droppe deg, «jeg liker ikke at jeg ikke får høre dette»? Du har da ingen som helst makt over hva hun skal fortelle deg og ikke. Men, for all del. Vær så god å bli fornærmet.

Kan være utallige grunner til at hun ikke har fortalt deg dette. Alt fra at hun syntes det er ubehagelig å fortelle, til at hun er usikker på hvor seriøst forholdet dems er (eller kan komme til å bli), og ønsker å finne ut av dette først, til at hun ønsker bli kjent med ham med «blanke ark», uten å bli fortalt dine meninger om ham først.

Syntes du skal ta deg sammen, verden handler ikke bare om deg og dine følelser.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å det ville jeg hatt vanskeligheter med, om det var ei venninne som datet eksen. Særlig når det holdes skjult. Jeg hadde jo ikke hatt noe med det å gjøre, og kan jo ikke styre følelsene til andre, men jeg hadde selv ikke klart å se på eksen ei venninne som en potensiell partner. 

Var dere sammen en kort periode, eller for lenge siden   så er det selvsagt anderledes. Folk vokser og endrer seg. Men, om dette er et nydelig avsluttet langvarig forhold er det jo bare kjempe rart og vanskelig kanskje med felles omgangskrets. 

Anonymkode: d5589...c81

Må dere gi dere damer, å ikke fortelle er ikke det samme som å holde det skjult!

Må også slutte å påstå «jeg hadde ikke kunnet» før dere har vært i situasjonen selv. Kom ikke her og si at dersom du hadde vært singel, og møtt en mann hvis hadde vekket følelser og vist en varmhet og omsorg du aldri før har opplevd, så hadde du «selvfølgelig» trukket deg unna hvis det viste seg han var en av dine venners eks’er.

Skrevet

Om det er 5 år siden dere gikk fra hverandre, må de da få lov å holde på. 
Kanskje de ikke har fortalt det fordi de først vil teste vannet og vet hvordan du vil reagere? 

Anonymkode: 453d0...6f4

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg skjønner at du føler deg såret og forvirret over situasjonen med venninnen din og din eks. Det er viktig å kommunisere åpent og ærlig i vennskap. Du kan prøve å ta opp følelsene dine med henne på en rolig og respektfull måte. Fortell henne hvordan du har følt deg og hvorfor du synes det er viktig å være åpen om slike ting. Åpne samtaler kan bidra til å løse misforståelser og styrke vennskapet.

Anonymkode: 77e15...8a9

Skrevet
I Grosny skrev (4 timer siden):

Jeg tror hun synes det er ubehagelig å fortelle deg, og at hun kvier seg for det. Hun kan være redd for at du blir irrritert på henne.

Har jeg grunn for å være irritert på henne? Ja hun flørter med min eks mann men jeg er over han, fullstendig over han. Fikk han opp i halsen... Men jeg har jo blitt venninne med henne! Hun er en type dame som kommer godt overens med de fleste og vil ikke havne i konflikt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om det er 5 år siden dere gikk fra hverandre, må de da få lov å holde på. 
Kanskje de ikke har fortalt det fordi de først vil teste vannet og vet hvordan du vil reagere? 

Anonymkode: 453d0...6f4

Tror de tenker jeg blir hissig å derfor ikke sier noe. Jeg aner ikke 

Skrevet

Det handler vel ikke om eksen, om ts er ferdig og gått videre, men om at en venninne velger å holde det skjult for henne. Da hadde jeg stusset på hvor gode venner vi var, og om det er andre ting jeg burde vite om/hun lot være å fortelle meg. Så dette handler om venninnen og ikke eksen.

Anonymkode: aef91...2f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...