tvillingmamma´n Skrevet 6. november 2002 #1 Del Skrevet 6. november 2002 Hva er egentlig sjalusi, i f.eks. et forhold???? Er det en vond følelse i maven når partneren er ute på byen? Redselen for at partneren skal være utro? Eller hva er det egentlig og hvordan kjennes det på kroppen? Satt og snakket med mannen min om dette i går kveld og vi fant ut at det kanskje ikke går an å deffinere det? Eller gjør det? Kanskje kjennes det forskjellig på folk? Ikke vet jeg, vet dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 6. november 2002 #2 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg tror sjalusi er alt det du foreslår...Den er en liten grønn djevel som setter seg på skulderen og hvisker "kan du stole på ham/henne? - hvordan vet du at det er deg han/hun elsker?" Så kan fornuften din fortelle at det djevelen sier bare er tull - men ikke lenge etter er all fornuft som forsvunnet og de samme dumme tankene sviver rundt oppe i hodet igjen... Sjausi må oppleves for å forstås, og jeg tror også det er usikre mennesker som er sjalu... En vond følelese er det uansett - og det er en av de følelsene man absolutt bør holde for seg selv-uansett hvor vanskelig DET er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skusla Skrevet 6. november 2002 #3 Del Skrevet 6. november 2002 Ikke nødvendigvis, jeg tror at litt sjalusi i forholdet, og da mener jeg ikke overdreven sjalusi, bare er sunt. Den grønne lille djevelen som setter seg på skuldra di og hvisker om han er utro eller hva han gjør når han ikke er hos deg er det mange som har. Men om man er sikker på forholdet, er man da ALDRI utro??? Jeg er veldig sikker på både kjæresten min og meg selv, men jeg kjenner ett stikk av sjalusi i ny og ne likevel. Om man går så langt at man sjekker mobilen til kjæresten og lignende, er man kommet over på en usunn sjalusi.. Det er hvertfall min mening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 6. november 2002 #4 Del Skrevet 6. november 2002 Enig med deg, Skusla, du klarte å utrykke deg mye bedre enn jeg gjorde -kanskje fordi jeg er LITT mer enn litt sjalu av natur og strever for å holde det i sjakk? Er helt enig i at litt sjalusi er sunt - det skjerper sansene! Det er den med å sjekke mobil (DER klarer jeg å kontrollere meg) osv som er farlig og som bør undertrykkes.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøbba Skrevet 7. november 2002 #5 Del Skrevet 7. november 2002 Det er ikke sikkert du er spesielt sjalu av natur PostIT! Av det du har fortalt om ditt kjærlighetsliv, så er det helt naturtlig med litt sjalusi syns jeg. Jeg hadde nesten ikke snev av sjalusi før, elsket min mann over alt, men var trygg og ikke sjalu. Pga ting som har skjedd i forholdet, som har gjort meg mindre trygg, kjenner jeg ofte stikk av sjalusi nå. Hvordan kjennes det; som en redsel og en uro. Og for noen kan jo denne uroen være begrunnet, en intuisjon kanskje? Man skal ikke la sånne følelser bli destruktive, men huske på at de kan være til hjelp. Det handler ikke bare om mistenksomhet, men om omsorg for hverandres følelser. Og bli litt sjalu, er også en kjærlighetserklæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 7. november 2002 #6 Del Skrevet 7. november 2002 heisann. sjalusi er VONDT ! tror alle mennesker har kjent den følelsen en gang i livet. var i et forhold hvor sjalusi var daglig kost, noe som gnagde meg nesten i stykker. visste at partneren min førte meg bak lyset både med en annen, pluss andre ting. heldigvis ble det slutt på både forholdet og sjalusien. er i et trygt og godt forhold i dag, hvor sjalusi bare dukker opp som spøkelse av og til uten grunn.(gammel vane, men jeg jager det bort) normalt å føle sjalusi av og til i kjærlighetsforhold. det er vondt, men kanskje ikke til å unngå...... er det snakk om sykelig sjalusi, må man søke hjelp!! hilsen maja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå