AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Del Skrevet 4. november 2023 Føler jeg har leita internettet rundt, men finner ikke det jeg leter etter. Eller om det egentlig finnes. En vinterjakke uten plast? Altså polyester o.l både inni og utapå. Må jeg gå ned skinnjakke? 🫣 ønsker meg aller helst en dunjakke, men da altså med naturlig materiale i ytterstoffet. Noen som vet? Anonymkode: e6c3d...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Del Skrevet 4. november 2023 Da må du nok gå for ullkåpe. Anonymkode: 92acb...28f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da må du nok gå for ullkåpe. Anonymkode: 92acb...28f Blir det varmt nok gjennom vinteren da? Anonymkode: e6c3d...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Del Skrevet 4. november 2023 Om du skal en jakke i 100% ull så strikk den selv og tov den, med noe fettet så den blir litt vannavvisende. Men classy? Nja 🤷♀️ Anonymkode: 22c55...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 4. november 2023 #5 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Føler jeg har leita internettet rundt, men finner ikke det jeg leter etter. Eller om det egentlig finnes. En vinterjakke uten plast? Altså polyester o.l både inni og utapå. Må jeg gå ned skinnjakke? 🫣 ønsker meg aller helst en dunjakke, men da altså med naturlig materiale i ytterstoffet. Noen som vet? Anonymkode: e6c3d...7cb Du får ikke naturlige materialer som både ikke suger vann og klarer å holde dun inne. Ullgenser og ullkåpe er nok tingen da. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du skal en jakke i 100% ull så strikk den selv og tov den, med noe fettet så den blir litt vannavvisende. Men classy? Nja 🤷♀️ Anonymkode: 22c55...266 Nei uff, det blir for alternativt 🤪 ts Anonymkode: e6c3d...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #7 Del Skrevet 4. november 2023 -jk- skrev (1 time siden): Du får ikke naturlige materialer som både ikke suger vann og klarer å holde dun inne. Ullgenser og ullkåpe er nok tingen da. Nei jeg forstår at det ikke blir vanntett. Men folk holdt seg jo forholdsvis tørre og varme i gamledager også? De brukte vel mye skinn og ull. Leste noe om at en eller annen slags oljet overflate var nesten helt vanntett, men husker ikke hva det het. Ts Anonymkode: e6c3d...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #8 Del Skrevet 4. november 2023 Det finnes dunjakker med utelukkende ull/kasjmir (og ev. silke), men de er ekstremt dyre og finnes kun i svært eksklusive butikker. Anonymkode: 70cab...d02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #9 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da må du nok gå for ullkåpe. Anonymkode: 92acb...28f Selv ullkåper er gjerne foret med et glatt stoff, ofte polyester. Ellers blir de håpløse å ha på. Dessuten tror jeg det blir vanskelig å finne noe med ytterstoff i 100 % ull også. Det har med ull sine egenskaper å gjøre. Det er nødvendig både for å få ned prisen, og for å gjøre ullstoffet slitesterkt nok til et ytterplagg. Anonymkode: ca716...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #10 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei jeg forstår at det ikke blir vanntett. Men folk holdt seg jo forholdsvis tørre og varme i gamledager også? De brukte vel mye skinn og ull. Leste noe om at en eller annen slags oljet overflate var nesten helt vanntett, men husker ikke hva det het. Ts Anonymkode: e6c3d...7cb Oilskin. Det var veldig populært blant både miljøbevisste og turfolk noen tiår siden. Antakelig det beste du kan få tak i, innenfor noenlunde ok pris. Bomull som er vokset/oljet for å gjøre det bestandig mot vær og vind Anonymkode: ca716...ad8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #11 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det finnes dunjakker med utelukkende ull/kasjmir (og ev. silke), men de er ekstremt dyre og finnes kun i svært eksklusive butikker. Anonymkode: 70cab...d02 Har du link til èn? Har ikke sett disse tror jeg. Ts Anonymkode: e6c3d...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #12 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Selv ullkåper er gjerne foret med et glatt stoff, ofte polyester. Ellers blir de håpløse å ha på. Dessuten tror jeg det blir vanskelig å finne noe med ytterstoff i 100 % ull også. Det har med ull sine egenskaper å gjøre. Det er nødvendig både for å få ned prisen, og for å gjøre ullstoffet slitesterkt nok til et ytterplagg. Anonymkode: ca716...ad8 Ja jeg vet. Men du 10% polyester er nye bedre enn 100% da hvertfall 😄 ts Anonymkode: e6c3d...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #13 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Oilskin. Det var veldig populært blant både miljøbevisste og turfolk noen tiår siden. Antakelig det beste du kan få tak i, innenfor noenlunde ok pris. Bomull som er vokset/oljet for å gjøre det bestandig mot vær og vind Anonymkode: ca716...ad8 Oilskin var det ja, takk! Men googlet det nå og de jakkene var jo ikke noe fine 😂 Huff, dette var ikke lett. Ts Anonymkode: e6c3d...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #14 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg har Rcollection klassisk parka, den har ullfor som kan taes ut. Så det er både vinterjakke og vår/høst. Mye bomull og ull, litt plast. Jeg elsker den. (Er ikke dun selvsagt.) Anonymkode: c16fe...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #15 Del Skrevet 5. november 2023 Jeg skjønner frustrasjonen din med å finne en vinterjakke uten plastmaterialer. Det kan være utfordrende å finne en dunjakke med naturlig ytterstoff. En mulighet kan være å se etter vinterjakker laget av naturlige materialer som bomull, ull eller lin. Disse materialene kan være mer miljøvennlige alternativer til plast. Du kan prøve å søke etter "naturlig vinterjakke" eller "økologisk dunjakke" for å se om det finnes passende alternativer.🧥 Anonymkode: 505c0...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #16 Del Skrevet 21. mars Jeg synes oilskinjakkene på Ferner Jacobsen er nydelige. Har tenkt å skaffe meg en slik selv til neste vinter. Anonymkode: 2f602...280 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 22. mars #17 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 13.29): Nei jeg forstår at det ikke blir vanntett. Men folk holdt seg jo forholdsvis tørre og varme i gamledager også? De brukte vel mye skinn og ull. Leste noe om at en eller annen slags oljet overflate var nesten helt vanntett, men husker ikke hva det het. Ts Anonymkode: e6c3d...7cb Tenker du på oilskin, kanskje? Det er tykk bomull/canvas som er satt inn med voks/fett. Eks. https://frostroros.no/products/beadnell-wax-jacket-olive?variant=44080710058172&country=NO¤cy=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwv_m-BhC4ARIsAIqNeBugleKPTfFiYtzoeWTrtKDntUD-yxsCi0Rgk8Zu9NzBwyQcNZmgs7oaAhh0EALw_wcB 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #18 Del Skrevet 24. mars Roci skrev (På 22.3.2025 den 9.19): Tenker du på oilskin, kanskje? Det er tykk bomull/canvas som er satt inn med voks/fett. Eks. https://frostroros.no/products/beadnell-wax-jacket-olive?variant=44080710058172&country=NO¤cy=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwv_m-BhC4ARIsAIqNeBugleKPTfFiYtzoeWTrtKDntUD-yxsCi0Rgk8Zu9NzBwyQcNZmgs7oaAhh0EALw_wcB Den var fin! Anonymkode: 2f602...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #19 Del Skrevet 24. mars Dette er vel den tykkeste oilskinjakken jeg fant, som kan egne seg til vinterbruk. https://www.fernerjacobsen.no/dame-1/jakker/oilskin-jakker/bower-wax-oliveclassic?srsltid=AfmBOopOb3oYgfzJ_HHZPDQMhvbr09fYOaRv3GhEuN80TbL1z3S9A7ea Anonymkode: 2f602...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #20 Del Skrevet 24. mars https://www.thehempshop.co.uk/hoodlamb-ladies-classic-jacket.html Disse. Er se beste jakkene jeg har hatt. Holder i -40 i Finnmark. Anonymkode: 7411d...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå