Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kun i 2.trimester, men opplever allerede at jeg tisser på meg nesten hver gang jeg brekker meg eller kaster opp. Er dette vanlig, eller har jeg særdeles svak bekkenbunnsmuskulatur?

Anonymkode: 709c9...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vablig, men du bør trene bekkenmuskulaturen MYE.. for er det noe som er sikkert, tusser du deg ut nå, vil du ihvertfall gjøre det etter fødsel

Anonymkode: 0d403...229

• Liker 2
Skrevet

Brekning, hosting, etc. er ting som øker buktrykket mye. Under graviditet er bekkenbunnen under stor belastning og ofte klarer man da ikke å holde igjen. Støtter anbefalingen om å trene bekkenbunnen. 

Anonymkode: adb2d...c07

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske vanlig å oppleve urinlekkasje under graviditeten, spesielt når du brekker deg eller kaster opp. Dette skyldes at det økte trykket i magen kan påvirke bekkenbunnsmuskulaturen. Det betyr ikke nødvendigvis at du har svak bekkenbunnsmuskulatur, men det kan være lurt å styrke musklene med bekkenbunnstrening. Snakk med jordmor eller lege for råd og veiledning. Husk at det er mange kvinner som opplever det samme, så du er ikke alene!

Anonymkode: 2275f...a0b

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! Trener bekkenbunnen litt hver dag, men det er kanskje ikke nok!

Skrevet

Jeg gjorde i hvert fall også det. Det var liksom toppen av nedtur der jeg hang over doskåla og spydde og tisset på meg samtidig. Det ble ganske mye bedre etter fødsel for min del. Jeg kan ikke hoppe på trampoline med latterkrampe hvis blære er full, men det har jeg egentlig aldri kunnet, ikke som ungdom heller. Det er ikke noe som plager meg i hverdagen nå.

Jeg er ikke så flink til å trene bekkenbunnen, og har planer om å skjerpe meg for å kunne forebygge større problemer når jeg blir eldre. Men kombinasjonen kvalme og oppkast og blære som renner over fra svangerskapene er i hvert fall heldigvis et helt tilbakelagt stadium (og jeg tisset ikke på meg da jeg hadde omgangssyken heller).

Anonymkode: 56ae5...2c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 10.59):

Jeg er kun i 2.trimester, men opplever allerede at jeg tisser på meg nesten hver gang jeg brekker meg eller kaster opp. Er dette vanlig, eller har jeg særdeles svak bekkenbunnsmuskulatur?

har samme problemet. Tror kanskje det har sammenheng med at jeg har hatt litt problemer med å holde på vannet når jeg er litt tissetrengt helt siden jeg fikk førstemann. Blitt verre nå da. Kan ikke nyse, hoste elker hoppe heller uten at det går gærent.

Har gjort knipeøvelser men hjelper ingenting. Forbanna over at man kon får en kjapp gjennomgang av kniping av fysio etter fødsel. Det største bullshit. Er ikke nok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...