AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Jeg og mannen min hadde for noen år siden en tøff periode og vi gikk ifra hverandre. Endte med at vi fant sammen igjen, og begge har jobbet med seg selv og forholdet siden den gangen. Vi lærte mye, og de problemene som vi hadde før, har vi ikke nå. Det siste halvåret hat vært tøft for oss alle. Først opplevde vi ett dødsfall i nær slekt, så alvorlig sykdom i nær slekt. Jeg jobber 100% og tar en videreutdanning som krever mye selvstudier. Mannen har en tøff jobb, der bedriften sliter i markedet nå, og en del er bekymret for jobben sin. Oppi alt dette har vi barn, der to trener 4 dager i uka og må kjøres på treninger og kamper pga avstand. De spiller heldigvis på samme lag. Hele dagen går til jobb, hente på sfo, lage mat, kjøre og være vekk fra hjemmet pga barns aktiviteter. Ofte er vi ikke hjemme før 8-9 på kvelden. Og da er det leggetid. Har null tid til husarbeid og gjør minimalt. Tørker støv innimellom og har en robotstøvsuger. Barna hjelper til, men de har ikke så mye tid til overs.. klesvask gjøres, men null tid til å brette og legge på plass feks. Jeg skal egentlig jobbe med studier når barna sover, men de er ofte i seng til 2200, og da er jeg utslitt! Har da ca.30min til jeg må stelle meg og legge meg. Helgene blir derfor mer og mer hellig for meg! Vil helst bare være hjemme, ordne opp i huset og kose meg med barna. Slappe av og komme til hektene før en ny tung uke.. Mannen hater ordet husarbeid og slappe av, han vil helst at vi skal ut i helga. Bruke 6-8t på butikkene, sitte på en kafé i timesvis.. For meg er dette bare stress og bortkastet tid. Søndagen skal vi helst bestige nærmeste fjell. Vi er jo med for husfredens skyld. Har vi en rolig bedagelig helg får vi høre det resten av helga med hvor late vi er, og at jeg ikke lager nok minner med ungene. Det er så mye dritt som kommer og han er sur og gretten resten. Han er og blitt mer og mer "klengete". Det vil si at vi ikke kan dele oss, og det er sur stemning om jeg vil at vi skal dele oss. Han bruker ofte mot meg at jeg er en dårlig mor om jeg feks vil bruke tid på huset og studier mens han hadde tatt de med på fotballtrening eller en bytur. Jeg orker ikke å ta den kampen, har null overskudd til å stå imot, så blir jo ofte til at vi gjør det han vil. Jeg orker ikke! Men jeg ser jo hvor galt det er.. men vet ikke hva jeg skal gjøre med det, eller fikse det... dette ble langt og sikkert surrete, men godt å få det ut. Forrige helg var han forkjølet, så det ble en rolig helg. Vi var bare en kjapp tur i skogen, og på butikken i en time. Det var godt å få tid til seg selv. Denne helga er jeg og 2 barn forkjølet og slitne.. Imorgen skal vi på 4t fjelltur og idag har han planer om bytur... masse ærend. Hater dette stresset, men nytter jo ikke å si noe.. for da er jeg egoistisk som ikke vil være med han.... Anonymkode: 80230...668
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 Et godt forhold er der begge parter får sine behov dekket. Et forhold der den ene parten må gå for mye på kompromiss med seg selv vil ikke fungere i lengden. Det synes jeg du skal forklare mannen din. Anonymkode: e5236...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 Det høres ut som mannen din skal bestemme alt i i familien og om han ikke får viljen sin så slenger han dritt? Dette kalles også psykisk vold Det virker på meg som at de problemene du hadde før er blitt erstattet med et kjempestort et.. Han skal ikke bestemme over deg og du og barna kan gjøre ting uten han. Men dette vet du vel selv. Søk hjelp vær så snill. Anonymkode: 4c306...259
BobbySocks Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 Han bestemmer eller så rakker han ned på deg? Hyggelig fyr.
Gjest ti10 Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Et godt forhold er der begge parter får sine behov dekket. Et forhold der den ene parten må gå for mye på kompromiss med seg selv vil ikke fungere i lengden. Det synes jeg du skal forklare mannen din. Anonymkode: e5236...ca8 Enig. Og hva slags minner er det egentlig som skapes ved å sitte på kafé eller være på kjøpesenter en hel dag? Her virker det mer som om mannen til TS skal trasse ved å gjøre alt annet enn det hun ønsker, i tillegg til å sabotere hennes behov mtp. studier, å hente seg inn osv. Det kan kanskje være noe med at TS tar videreutdanning og har slik gode utsikter på jobbmarkedet, mens mannens jobb er truet av nedskjæringer, og at han tar det ut på henne.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Skrevet 4. november 2023 Kanskje ungene kan slutte på trening så du får litt bedre tid i hverdagen. Anonymkode: 55b99...657
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #7 Skrevet 4. november 2023 Oi, gå firetimers fjellturer hadde jeg ikke orket i helgene når småbarnslivet er hektisk nok fra før😂 men dere må jo møtes på midten da Anonymkode: cda3c...c3d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #8 Skrevet 4. november 2023 6-8 timer på butikker og kafe! I tillegg til alt annet, nei dette hadde jeg ikke orket. Dere har det nok bedre hver for dere. Anonymkode: 00bd8...975
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #9 Skrevet 4. november 2023 Dere må lære å kommunisere, noe svært få i forhold har evner til. Den ene skylder som regel på den andre, så gjemmer man seg bak å være konfliksky. Klarer dere ikke dette, oppsøk hjelp. Om dette ikke fungerer, avslutt forholdet. Så enkelt er det faktisk, ikke kast bort tiden din i livet. Livet er veldig kort! Anonymkode: f8131...f11
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #10 Skrevet 4. november 2023 Jeg har prøvd å forklare hvordan ting er, men han forstår ikke, eller vil ikke forstå. Han surmuler så mye, og Ingen orker det, så da har han desverre fått viljen sin og alle er med. Ungene vil jo alt, men de har godt av rolige helger de og. Vi kan ikke kutte ned på aktiviteter de gjerne vil, men vi trenger ikke gå begge to på treninger og kamper. Der har jeg de senere ukene stått mer på mitt og det har funket. Vi deler oss, slik at jeg kam hjem å legge de minste barna tidligere. Men samtidig så gjør jo ikke det at det blir mer tid til hus eller studier. Anonymkode: 80230...668
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #11 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har prøvd å forklare hvordan ting er, men han forstår ikke, eller vil ikke forstå. Han surmuler så mye, og Ingen orker det, så da har han desverre fått viljen sin og alle er med. Ungene vil jo alt, men de har godt av rolige helger de og. Vi kan ikke kutte ned på aktiviteter de gjerne vil, men vi trenger ikke gå begge to på treninger og kamper. Der har jeg de senere ukene stått mer på mitt og det har funket. Vi deler oss, slik at jeg kam hjem å legge de minste barna tidligere. Men samtidig så gjør jo ikke det at det blir mer tid til hus eller studier. Anonymkode: 80230...668 "Blir sur" "vil ikke forstå" "han får viljen sin". Alt du skriver her er jo sett fra din side også, dere har NULL evner til å kommunisere. Se hva du skriver, dere må søke hjelp NÅ! Anonymkode: f8131...f11
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #12 Skrevet 4. november 2023 La han surmule! Og bestill time på familievernkontoret. Sånn som det er nå har du det bedre alene. Anonymkode: 7bfb2...34d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #13 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): La han surmule! Anonymkode: 7bfb2...34d Slutt med den holdningen, barnslig. Anonymkode: f8131...f11
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #14 Skrevet 4. november 2023 Det høres virkelig ut som dere har hatt en tøff periode. Det er flott å høre at dere har jobbet med forholdet og lært mye sammen. Det kan være utfordrende å balansere jobb, studier, og familieliv, spesielt når det er mye som skjer rundt dere. Husarbeid kan være tidkrevende, men det er viktig å huske på å ta vare på dere selv og prioritere det som er viktigst. Kanskje dere kan finne noen enkle måter å dele på husarbeidet eller sette av litt tid til å organisere og rydde sammen som en familie. Og ikke glem å ta vare på hverandre og gi dere selv litt tid til å slappe av og hvile. Dere gjør en flott jobb, og det er helt greit å ta vare på dere selv også! Anonymkode: 91365...d0a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #15 Skrevet 4. november 2023 Vi hviler på forskjellige måter. Jeg er kvinne, og lik din mann. Klarer ikke koble av hvis jeg ikke har fått gjort noe på en fridag. Jeg kobler egentlig best av når jeg gjør noe. Mine barn har nok aldri opplevd å bare «slappe av hjemme» en hel dag. Jeg går på veggen bare av tanken. Det tok meg lang tid å forstå at man ikke er lat selv om man ikke er som meg. Har du forklart dette ordentlig til mannen din? Måten du omtaler mannen din på, er full av forakt. Du liker han virkelig ikke lenger, høres det ut som. Anonymkode: abcdb...c94 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #16 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Måten du omtaler mannen din på, er full av forakt. Du liker han virkelig ikke lenger, høres det ut som. Anonymkode: abcdb...c94 Ja, helt på jordet. TS må virkelig skjerpe seg å lære kommunikasjon. Anonymkode: f8131...f11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå