AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg har hatt et problematisk forhold til mat og vekt i mange år, med overspising og underspising. Fikk diagnosen anoreksi, men var ikke veldig undervektig. Har nå gått opp 5 kg og er innenfor normal bmi. Men jeg har vært helt besatt av tallet på vekta, veid meg sikkert 10 ganger hver dag, når jeg har spist og vært på do. Vekten om morgenen har avgjort hva jeg kan spise den dagen, og om humøret ble godt eller dårlig. Veide jeg mer enn jeg hadde tenkt, måtte jeg trene, uansett form. Nå gidder jeg plutselig ikke mer! Har plassert vekta i skapet i gangen og der skal den få stå en god stund! Jeg skal spise når jeg er sulten, og ikke stresse hvis jeg plutselig holder på vann en dag. Tror og håper jeg vil få mer ro nå. Det føles som en helt riktig avgjørelse. Anonymkode: bd73b...e75 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har hatt et problematisk forhold til mat og vekt i mange år, med overspising og underspising. Fikk diagnosen anoreksi, men var ikke veldig undervektig. Har nå gått opp 5 kg og er innenfor normal bmi. Men jeg har vært helt besatt av tallet på vekta, veid meg sikkert 10 ganger hver dag, når jeg har spist og vært på do. Vekten om morgenen har avgjort hva jeg kan spise den dagen, og om humøret ble godt eller dårlig. Veide jeg mer enn jeg hadde tenkt, måtte jeg trene, uansett form. Nå gidder jeg plutselig ikke mer! Har plassert vekta i skapet i gangen og der skal den få stå en god stund! Jeg skal spise når jeg er sulten, og ikke stresse hvis jeg plutselig holder på vann en dag. Tror og håper jeg vil få mer ro nå. Det føles som en helt riktig avgjørelse. Anonymkode: bd73b...e75 Bra ! Anonymkode: 0e482...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Del Skrevet 5. november 2023 Det høres ut som en veldig positiv og sunn avgjørelse du har tatt! Det er flott at du ønsker å fokusere på å spise når du er sulten og ikke la vekten styre humøret ditt. Det er viktig å ha et sunt forhold til mat og kropp, og det virker som om du er på rett vei. Ta vare på deg selv og husk at du er mer enn bare et tall på vekten. Du fortjener å ha ro og fred med mat og vekt. Stå på! Anonymkode: 291cd...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #4 Del Skrevet 6. november 2023 Lurt! Husk at angsten og stresset vil øke først, før det gradvis avtar og du blir friere. Hvordan har det gått siden lørdag? Husk at du kan legge den tilbake i skapet (eller med i kjelleren) dersom du har tatt den fram igjen😊 Anonymkode: 83d47...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå