AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 En mann (nær familie av meg) har gått fra kone og barn, har fått seg ny kjæreste, og etter at dette skjedde kjenner jeg ham ikke igjen. Og før jeg sier noe annet, jeg har møtt nykjæresten, og jeg har et godt inntrykk av henne. Snill, omsorgsfull, og oppegående noen av ordene jeg vil bruke for å beskrive henne, og jeg har ingen problemer med henne. Så over til problemet. Før bruddet var han en egoist, men han var i det minste ikke direkte slem. Etter bruddet har han blitt ubeskrivelig slem mot eksen. Han oppfører seg som om ingenting annet enn ham selv har en betydning. Han er konfliktskapende, kan ikke kompromisse på noe område, bruker stygge hersketeknikker som blant annet å holde tilbake viktig informasjon om praktiske forhold osv. Jeg fikk direkte sjokk da jeg oppdaget sannheten om hvordan han oppførte seg mot henne. (Han visste ikke at jeg var tilstede for å hjelpe eksen hans da han stakk innom, og jeg hørte hvordan han oppførte seg) . Vi kan trygt si at han ikke har bidratt til en fredelig skilsmisse. Det jeg synes er vanskelig er at han får støtte på denne oppførselen fra kjæresten, som tilfeldigvis er psykolog. Jeg tror det er fordi hun er nyforelsket, har ikke oppdaget vrangsiden hans ennå, og tror fremdeles på alt han sier. Hun får vite hans versjon av "sannheten", og siden hun er psykolog gir hun naturlig nok råd ut i fra det, men jeg har hørt at han fremstiller seg selv i et uskyldig lys (han har aldri gjort noe galt i hele sitt liv, alle andre er bare slemme mot ham), og denne manipuleringen gjør at hun råder ham til å "stå opp for seg selv", og diverse andre ting. Eksen hans vil ikke at jeg skal konfrontere ham med det jeg overhørte, hun er redd for at det vil føre til at konflikten eskalerer, og til nå har jeg klart å la det være. Men nå merker jeg at jeg begynner å få problemer med å ikke si noe. Ikke bare er han slem mot eksen, og ikke bare manipulerer han nykjæresten til å tro at eksen er heksen, men han fremstiller også kjæresten som mindre oppegående som ikke bare godtar at han behandler andre på en ekstremt stygg måte, men som også gir ham råd om hvordan han skal gjøre det. Hva ville dere gjort? Ville dere konfrontert mannen? Ville dere sagt noe til nykjæresten? Eller ville dere holdt kjeft? Anonymkode: 61109...68b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 Jeg tror dessverre ikke du kommer noen vei her. Ikke akkurat nå, i hvert fall. Jeg sa en gang fra til en kvinne som ble sammen med en jævel av en eks. Hun var selvsagt for nyforelsket til å høre. Men fire år senere ringte hun for å få bekreftet det hun følte. Og sa hun skulle ønske at hun hadde hørt på meg den gangen. Anonymkode: 91758...cb7 1 2
Gjest ti10 Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 Hvis det er broren din, hadde jeg sagt fra hva jeg mente om oppførselen. Det høres ut som typisk oppførsel fra en del menn der kona har tatt initiativ til samlivsbrudd. Er du sikker på at det ikke var kona som var en utløsende årsak til bruddet? Ikke at det rettferdiggjør oppførselen hans, men i hans hode kan det være at alt er "hennes skyld", og at hun derfor fortjener at han er en drittsekk.
NiceOrNothing Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): En mann (nær familie av meg) har gått fra kone og barn, har fått seg ny kjæreste, og etter at dette skjedde kjenner jeg ham ikke igjen. Og før jeg sier noe annet, jeg har møtt nykjæresten, og jeg har et godt inntrykk av henne. Snill, omsorgsfull, og oppegående noen av ordene jeg vil bruke for å beskrive henne, og jeg har ingen problemer med henne. Så over til problemet. Før bruddet var han en egoist, men han var i det minste ikke direkte slem. Etter bruddet har han blitt ubeskrivelig slem mot eksen. Han oppfører seg som om ingenting annet enn ham selv har en betydning. Han er konfliktskapende, kan ikke kompromisse på noe område, bruker stygge hersketeknikker som blant annet å holde tilbake viktig informasjon om praktiske forhold osv. Jeg fikk direkte sjokk da jeg oppdaget sannheten om hvordan han oppførte seg mot henne. (Han visste ikke at jeg var tilstede for å hjelpe eksen hans da han stakk innom, og jeg hørte hvordan han oppførte seg) . Vi kan trygt si at han ikke har bidratt til en fredelig skilsmisse. Det jeg synes er vanskelig er at han får støtte på denne oppførselen fra kjæresten, som tilfeldigvis er psykolog. Jeg tror det er fordi hun er nyforelsket, har ikke oppdaget vrangsiden hans ennå, og tror fremdeles på alt han sier. Hun får vite hans versjon av "sannheten", og siden hun er psykolog gir hun naturlig nok råd ut i fra det, men jeg har hørt at han fremstiller seg selv i et uskyldig lys (han har aldri gjort noe galt i hele sitt liv, alle andre er bare slemme mot ham), og denne manipuleringen gjør at hun råder ham til å "stå opp for seg selv", og diverse andre ting. Eksen hans vil ikke at jeg skal konfrontere ham med det jeg overhørte, hun er redd for at det vil føre til at konflikten eskalerer, og til nå har jeg klart å la det være. Men nå merker jeg at jeg begynner å få problemer med å ikke si noe. Ikke bare er han slem mot eksen, og ikke bare manipulerer han nykjæresten til å tro at eksen er heksen, men han fremstiller også kjæresten som mindre oppegående som ikke bare godtar at han behandler andre på en ekstremt stygg måte, men som også gir ham råd om hvordan han skal gjøre det. Hva ville dere gjort? Ville dere konfrontert mannen? Ville dere sagt noe til nykjæresten? Eller ville dere holdt kjeft? Anonymkode: 61109...68b Du kommer nok ( dessverre ) ingen vei med å prøve å konfrontere / veilede han . Han er en egoistisk drittsekk , å det vil hans nye kjæreste tidsnok erfare . Du må fokusere på å bygge om din veninne , om hvordan stå opp for seg selv , sette grenser , for han .
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 ti10 skrev (10 minutter siden): Hvis det er broren din, hadde jeg sagt fra hva jeg mente om oppførselen. Det høres ut som typisk oppførsel fra en del menn der kona har tatt initiativ til samlivsbrudd. Er du sikker på at det ikke var kona som var en utløsende årsak til bruddet? Ikke at det rettferdiggjør oppførselen hans, men i hans hode kan det være at alt er "hennes skyld", og at hun derfor fortjener at han er en drittsekk. Det er stebror fra voksen alder (jeg var 32, han var 25 første gang vi møttes). Jeg er 100% sikker på at eksen ikke var utløsende årsak til bruddet. Anonymkode: 61109...68b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tror dessverre ikke du kommer noen vei her. Ikke akkurat nå, i hvert fall. Jeg sa en gang fra til en kvinne som ble sammen med en jævel av en eks. Hun var selvsagt for nyforelsket til å høre. Men fire år senere ringte hun for å få bekreftet det hun følte. Og sa hun skulle ønske at hun hadde hørt på meg den gangen. Anonymkode: 91758...cb7 NiceOrNothing skrev (11 minutter siden): Du kommer nok ( dessverre ) ingen vei med å prøve å konfrontere / veilede han . Han er en egoistisk drittsekk , å det vil hans nye kjæreste tidsnok erfare . Du må fokusere på å bygge om din veninne , om hvordan stå opp for seg selv , sette grenser , for han . Jeg er stygt redd for at dere har rett. Anonymkode: 61109...68b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #7 Skrevet 4. november 2023 Det høres ut som en vanskelig situasjon. Hvis du er bekymret for hans oppførsel, kan det være lurt å uttrykke dine bekymringer til ham på en respektfull måte. Det er også viktig å huske at det er opp til hver person å bestemme hvordan de ønsker å håndtere sine forhold. Anonymkode: 088b4...c57
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #8 Skrevet 4. november 2023 Jeg tenker du skal støtte eks-dama og ikke konfronte han eller varsle hun nye. Sannheten kommer alltid for en dag. Ved å blande deg vil du være en direkte årsak til et enda høyere konfliktnivå. Vær heller en støtte for henne og barna, og det er god hjelp i at noen kjenner sannheten. Anonymkode: cb26b...c6e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå