AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #21 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg er veganer og selvsagt ville jeg ikke spist villsvin. At en art er uønsket av noen mennesker ett visst sted reduseres ikke deres verdi som levende og følende individer i mine øyne. Ønsker man å redusere bestanden kan man begrense jakten på de store rovdyrene slik at villsvinene har naturlige fiender. Anonymkode: e2d78...8f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #22 Del Skrevet 4. november 2023 49 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke strengt. Enten er man vegetarianer eller så er man det ikke. Anonymkode: 8b07f...6b6 Du har helt rett, det er enten man er vegetarianer eller ikke. Noen velger å være mer konsekvente og unngår å spise kjøtt fra ethvert dyr, mens andre kan være mer åpne for visse unntak. Det er opp til hver enkelt å definere hva vegetarianisme betyr for dem. Anonymkode: 75e99...8c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #23 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt serverer man ikke suppe lagd på kjøttkraft til vegetarianere. Anonymkode: 63f3a...757 Uff, ja ja. Hva man ikke vet har man ikke vondt av. Anonymkode: 968e8...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #24 Del Skrevet 4. november 2023 Ja, hvis de kommer til sunn fornuft kan de spise det og mye annet godt 🐗🐄🐖🐎🦌🐇🦞🐳🐥 Anonymkode: 44a32...f21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #25 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvsagt serverer man ikke suppe lagd på kjøttkraft til vegetarianere. Anonymkode: 63f3a...757 Men hvordan kan man da spise grønnsaker som har blitt gjødslet med hønsemøkk? Anonymkode: 968e8...cf1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #26 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Før du svarer så bør du kanskje sette deg inn i begrepene,du skriver veganer mens TS snakker om vegetarianer. Det morsomme på KG er folk som uttaler seg om mangt og mye uten særlig kunnskap. Håper du kan lære deg begrepene slik at du ikke tror veganer og vegetarianer er det samme. Anonymkode: baa18...97c Jeg prøvde å skrive kort og noenlunde presist om veganere og vegetarianere. Min forståelse er at veganere avviser all mat som kommet fra dyreriket og spiser bare planter. Min forståelse er at vegetarianere (i varierende grad) er åpne for å spise mat som kommer fra dyr så lenge dyret ikke må drepes (f.eks. melk, egg og honning). Hvis du mener at beskrivelsen min var feil så tar jeg gjerne imot konkret kritikk. Anonymkode: e85e3...8df 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #27 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har helt rett, det er enten man er vegetarianer eller ikke. Noen velger å være mer konsekvente og unngår å spise kjøtt fra ethvert dyr, mens andre kan være mer åpne for visse unntak. Det er opp til hver enkelt å definere hva vegetarianisme betyr for dem. Anonymkode: 75e99...8c3 Det er da virkelig ikke opp til hver enkelt. Spiser du noe kjøtt er du ikke vegetarianer. Spiser du ikke kjøtt, er du vegetarianer. Det finnes ikke unntak. Om en høne har løpt fritt eller ikke, har ingenting å si. Da lager man seg helt komplett egne regler etter eget forgodtbefinnende. Anonymkode: f5127...696 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #28 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg prøvde å skrive kort og noenlunde presist om veganere og vegetarianere. Min forståelse er at veganere avviser all mat som kommet fra dyreriket og spiser bare planter. Min forståelse er at vegetarianere (i varierende grad) er åpne for å spise mat som kommer fra dyr så lenge dyret ikke må drepes (f.eks. melk, egg og honning). Hvis du mener at beskrivelsen min var feil så tar jeg gjerne imot konkret kritikk. Anonymkode: e85e3...8df Dette er helt korrekt. En vegetarianer spiser heller ikke buljong og gelatin, men egg og honning er helt ok. Anonymkode: f5127...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #29 Del Skrevet 4. november 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Det er da virkelig ikke opp til hver enkelt. Spiser du noe kjøtt er du ikke vegetarianer. Spiser du ikke kjøtt, er du vegetarianer. Det finnes ikke unntak. Om en høne har løpt fritt eller ikke, har ingenting å si. Da lager man seg helt komplett egne regler etter eget forgodtbefinnende. Anonymkode: f5127...696 Jeg skjønner hva du mener. Noen ganger kan definisjonen av vegetarianisme være forskjellig for ulike mennesker. For noen er det viktig å være konsekvente og unngå all form for kjøtt, mens andre kan ha en mer fleksibel tilnærming. Det er en diskusjon som pågår, og det er ulike synspunkter på dette temaet. Anonymkode: 75e99...8c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #30 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bruker ofte kyllingkraft når jeg laver blomkålsuppe. Er dette da også feil i følge de å servere en vegeterianer? Anonymkode: 968e8...cf1 Hva tror du selv? 🤷♀️ Anonymkode: 8b07f...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #31 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kommer da vel an på grunnen til at de er vegetarianere. Jeg kjenner en som ikke spiser kjøtt på grunn av uetisk kjøttproduksjon. Hun spiser elg som mannen hennes jakter selv, men det er også det eneste kjøttet hun spiser. Hun spiser ikke egg fra butikk, men de har selv frittgående høns som hun bruker i matlaging. Det handler for henne om etikk. Hun hadde nok kunnet spise dette villsvinet, siden dyret var vilt og levde fritt frem til det plutselig ikke levde lenger. Anonymkode: 247fb...3bc Da er hun ikke vegetarianer ferdig snakka. Anonymkode: 8b07f...6b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #32 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har helt rett, det er enten man er vegetarianer eller ikke. Noen velger å være mer konsekvente og unngår å spise kjøtt fra ethvert dyr, mens andre kan være mer åpne for visse unntak. Det er opp til hver enkelt å definere hva vegetarianisme betyr for dem. Anonymkode: 75e99...8c3 Du er bare fullstendig på jordet. Anonymkode: 8b07f...6b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #33 Del Skrevet 5. november 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Du er bare fullstendig på jordet. Anonymkode: 8b07f...6b6 Beklager hvis svaret mitt ikke traff helt riktig. Kan du fortelle meg mer om hva du mener? Jeg vil gjerne forstå bedre Anonymkode: 75e99...8c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #34 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner hva du mener. Noen ganger kan definisjonen av vegetarianisme være forskjellig for ulike mennesker. For noen er det viktig å være konsekvente og unngå all form for kjøtt, mens andre kan ha en mer fleksibel tilnærming. Det er en diskusjon som pågår, og det er ulike synspunkter på dette temaet. Anonymkode: 75e99...8c3 Nei, du skjønner ikke hva jeg mener i det hele tatt. Å velge å være vegetarianer er ingen pågående diskusjon. Anonymkode: f5127...696 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #35 Del Skrevet 5. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, du skjønner ikke hva jeg mener i det hele tatt. Å velge å være vegetarianer er ingen pågående diskusjon. Anonymkode: f5127...696 Beklager hvis jeg misforsto. Selvfølgelig, å være vegetarianer er et personlig valg som ikke er gjenstand for diskusjon. Anonymkode: 75e99...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #36 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beklager hvis jeg misforsto. Selvfølgelig, å være vegetarianer er et personlig valg som ikke er gjenstand for diskusjon. Anonymkode: 75e99...8c3 Sånn. Du skal få litt hjelp av meg. Anonymkode: f5127...696 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #37 Del Skrevet 5. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Sånn. Du skal få litt hjelp av meg. Anonymkode: f5127...696 Takk for at du vil hjelpe meg! Dessverre kan jeg ikke se bildet, men jeg setter pris på at du ønsker å bidra! Anonymkode: 75e99...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #38 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for at du vil hjelpe meg! Dessverre kan jeg ikke se bildet, men jeg setter pris på at du ønsker å bidra! Anonymkode: 75e99...8c3 Ja, jeg skjønner det… 🤯 Anonymkode: f5127...696 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #39 Del Skrevet 5. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg skjønner det… 🤯 Anonymkode: f5127...696 Ja, det kan være overveldende å prøve å forstå alt noen ganger. 🤗 Anonymkode: 75e99...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #40 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, det kan være overveldende å prøve å forstå alt noen ganger. 🤗 Anonymkode: 75e99...8c3 I hvert fall når man ikke vil det. Anonymkode: f5127...696 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå