AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Jeg var til legen for noen uker siden for å sjekke noe annet, hvorpå det ble tatt blodprøver. Disse viste lett forhøyede jern og leververdier. I forkant tett opp mot legebesøket har jeg vært sammenhengene på jobb- og privatreise i en periode hvor det har vært høyere alkoholinntak enn normalt. Jeg skal snart tilbake til legekontoret. Det jeg bekymrer meg for nå er om jeg kommer til å miste lappen i forbindelse med dette? Det kan ha andre årsaker selvfølgelig, men det er det jeg kan tenke meg til at det er knyttet til. Jeg har i det daglige et moderat forhold til alkohol og drikker stort sett kun når det er i forbindelse med noe som skjer. Altså lite i det daglige generelt og under anbefalte enheter i uken. Noe som også bør reflektere i eventuelle nye blodprøver. Er det noen andre som har vært i en lignende situasjon? Anonymkode: d173f...605
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 Hvorfor skulle du miste lappen pga det? Anonymkode: a00b8...a21 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 Lett forhøyde leververdier kan man ha uten at det er noe bak det. Jeg personlig har vært borti pasienter med Gamma GT verdier på over 800 feks og slike verdier ser man ikke med et moderat forhold til alkohol. Ja alkoholutløst pankratitt var en gjenganger i disse tilfellene her. Anonymkode: 40b82...8d8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 Vil også legge til at leveren er et organ som har en utrolig evne til å lege seg selv bare man gir den tilstrekkelig pause fra alkohol etc. Det er først når man ikke gir den tilstrekkelig pause fra dette at problemene oppstår. Anonymkode: 40b82...8d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå