AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Hvor tidlig krever arbeidsgiveren deres at dere må reise hjemmefra i forbindelsemedjobbreiser? Jeg får ikke dekket overnatting fra kvelden før, og må stå opp kl. 3. Det gjør at jeg omtrent ikke sover den natta, er i ulage hele dagen og sliter med søvnen i flere netter framover. Er det noen regler for dette? Anonymkode: f282b...5d6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 Er vel regulert i avtalen mellom deg og arbeidsgiver. aml og evt.tariffavtale. Folk jobber til alle døgnets tider, så å svare på om kl 3 er urimelig å stå opp på, er umulig å svare på uten å kjenne detaljer Anonymkode: e6983...843
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 Vanlig arbeidstid ellers er fra tidligst 8, så det er snakk om mange timer før Anonymkode: f282b...5d6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 Mangler vel litt informasjon om hva slags reise dette er. Skjer det en gang i året eller er det ofte? Er det kurs et annet sted i landet, eller er du f eks tekniker som er på serviceoppdrag. Anonymkode: 1c44a...bc2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 For meg er det du refererer til, helt ødeleggende for min arbeidsinnsats for resten av uka. Enten drar jeg dagen før, ellers drar jeg ikke. Jeg reiser nesten ukentlig, og må ofte opp mandag klokka 05.15. Om jeg skal ha et møte frem til kl 18, sliter jeg med konsentrasjonen på slutten. Ikke ideelt, men vil ikke ødelegge søndagen og helga med jobbreise. Men klokka 05 er det tidligste for meg, 03 er utelukket. Anonymkode: b0462...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Skrevet 4. november 2023 Du må se i tariffavtalen og din kontrakt. Anonymkode: 21b00...f2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå