Gå til innhold

Jobbreise og overnatting - hvor tidlig reise hjemmefra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig krever arbeidsgiveren deres at dere må reise hjemmefra i forbindelsemedjobbreiser? Jeg får ikke dekket overnatting fra kvelden før, og må stå opp kl. 3. Det gjør at jeg omtrent ikke sover den natta, er i ulage hele dagen og sliter med søvnen i flere netter framover.

Er det noen regler for dette?

Anonymkode: f282b...5d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel regulert i avtalen mellom deg og arbeidsgiver. aml og evt.tariffavtale.

Folk jobber til alle døgnets tider, så å svare på om kl 3 er urimelig å stå opp på, er umulig å svare på uten å kjenne detaljer 

Anonymkode: e6983...843

Skrevet

Vanlig arbeidstid ellers er fra tidligst 8, så det er snakk om mange timer før 

Anonymkode: f282b...5d6

Skrevet

Mangler vel litt informasjon om hva slags reise dette er. Skjer det en gang i året eller er det ofte? Er det kurs et annet sted i landet, eller er du f eks tekniker som er på serviceoppdrag.

Anonymkode: 1c44a...bc2

Skrevet

For meg er det du refererer til, helt ødeleggende for min arbeidsinnsats for resten av uka. Enten drar jeg dagen før, ellers drar jeg ikke. 

Jeg reiser nesten ukentlig, og må ofte opp mandag klokka 05.15. Om jeg skal ha et møte frem til kl 18, sliter jeg med konsentrasjonen på slutten. Ikke ideelt, men vil ikke ødelegge søndagen og helga med jobbreise. Men klokka 05 er det tidligste for meg, 03 er utelukket. 

Anonymkode: b0462...cfc

• Liker 1
Skrevet

Du må se i tariffavtalen og din kontrakt.

Anonymkode: 21b00...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...