AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Skrevet 4. november 2023 Hei! Er gravid via inseminasjon, som betyr at vi vet nøyaktig når eggløsning var og når spermen ble «sluppet løs» 😅. Det vi ikke har kontroll over, er når befruktningen skjedde og når egget festet seg. I forrige uke var vi på ultralydkontroll på klinikken, skulle da vært 7+1 uker. Fosteret ble målt til 6+0 uker. Var tilbake en uke senere for kontroll, da ble fosteret målt til 6+5 uker. Det er jo også litt lite vekst på én uke. Hjertet slår, det er jo fremgang i vekst og graviditetssymptomene øker på, men vi er fortsatt ikke 100% sikre på om det går bra. Vi skal tilbake på nytt om halvannen uke for ny kontroll, før vi skal videre på de normale kontrollene i spesialisthelsetjenesten. Er det noen andre som har opplevd det samme, med positivt utfall? Anonymkode: f06ec...dea
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Skrevet 4. november 2023 Ønsker du kun at de med positiv erfaring skal svare? Anonymkode: 74f48...13e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ønsker du kun at de med positiv erfaring skal svare? Anonymkode: 74f48...13e Den naive i meg gjør det, men realisten innser vel at det er lurt med flere vinklinger! Anonymkode: f06ec...dea
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Skrevet 4. november 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Den naive i meg gjør det, men realisten innser vel at det er lurt med flere vinklinger! Anonymkode: f06ec...dea Vil du at eg skal dela min erfaring? Anonymkode: b5f75...0b0
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #5 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vil du at eg skal dela min erfaring? Anonymkode: b5f75...0b0 Kjør på! Anonymkode: f06ec...dea
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Skrevet 4. november 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Den naive i meg gjør det, men realisten innser vel at det er lurt med flere vinklinger! Anonymkode: f06ec...dea For meg endte det dessverre med MA i uke 10. Fosteret var litt mindre enn ventet ved måling i uke 7. Fikk en frisk baby ved neste graviditet. Håper det går bra for dere. ❤️ Anonymkode: 74f48...13e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #7 Skrevet 4. november 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Kjør på! Anonymkode: f06ec...dea Det endte diverre med MA i uke 14. Fosteret var ca 12 veker. Var på mange ultralyder der måla var mindre enn dei skulle. Eg har to friske barn idag. Den tunge erfaringa sa lite om min generelle evne til å få barn. Håper det går bra for dere ❤️. Anonymkode: b5f75...0b0
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #8 Skrevet 4. november 2023 Hvis utviklinger i første trimester går langsomt er det desverre høy sansynnlighet for at fosteret vil dø før 14 uker Anonymkode: 800ef...e46
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #9 Skrevet 4. november 2023 Jeg forstår at du er bekymret, men det er viktig å huske at hvert svangerskap er unikt og kan variere i utviklingstempo. Det er mulig at datoen for eggløsning eller implantasjon kan ha vært litt annerledes enn forventet, noe som kan påvirke målingene. Det er positivt at hjertet slår og at det er fremgang i vekst. Det er også gode tegn at graviditetssymptomene øker. Det er best å vente på den neste kontrollen for å få mer informasjon fra spesialisthelsetjenesten. De vil kunne gi deg mer nøyaktig informasjon og veiledning basert på din spesifikke situasjon. Ta vare på deg selv og prøv å være tålmodig. Alt det beste til deg og den lille! 🌸 Anonymkode: 8d890...b91
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #10 Skrevet 4. november 2023 Hei, denne opplevelsen endte dessverre med MA i uke 10 for min del. Fikk et friskt barn ved neste graviditet☺️ Anonymkode: ea845...eac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå