Gå til innhold

Ned i vekt - ligge på ca vedlikehold for ønsket vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på vei ned i vekt og har gått ned 20 kg. Bruker Lifesum for oversikt over inntak, noe som jo har funket fint.

Men så tenker jeg at ved å legge meg på ca vedlikeholdsbehovet til ønsket vekt, som er 15-20 kg ned til, så bør vel det fungere?  Andre som har hørt det, at man kan beregne ca vedlikehold på ønsket vekt?

Jeg har det ikke travelt, har brukt 7 mnd på de 20 jeg har gått ned.

Anonymkode: 09dc2...7f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20 kg ned på bare 7 måneder betyr at du har hatt det veldig travelt! Slapp av litt, det aller viktigste er at du klarer innfører et kosthold du skal leve med resten av livet, og ikke noe du gir opp så snart du når målet ditt. Om det tar deg 2 år å nå ønsket vekt så er det bare en fordel fordi da rekker de gode vanene virkelig å feste seg.

Så vedlikeholds-kcal på ønsket vekt høres veldig fornuftig ut 👍

Anonymkode: 3aa4c...ba8

Skrevet

Det burde fungere. Er jo bare til å prøve å se hvordan vekttapet utvikler seg med det.

Anonymkode: 8ad09...cd2

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

20 kg ned på bare 7 måneder betyr at du har hatt det veldig travelt! Slapp av litt, det aller viktigste er at du klarer innfører et kosthold du skal leve med resten av livet, og ikke noe du gir opp så snart du når målet ditt. Om det tar deg 2 år å nå ønsket vekt så er det bare en fordel fordi da rekker de gode vanene virkelig å feste seg.

Så vedlikeholds-kcal på ønsket vekt høres veldig fornuftig ut 👍

Anonymkode: 3aa4c...ba8

Har ikke hatt det travelt. Det sier nok mer om hvordan kostholdet var før (hadde BMI på akkurat 40, og det er klart at kiloene forsvinner litt når man da tar tak i hva man spiser). Har definitivt ikke noe "slankekur", og kan fint skeie ut på en onsdag med litt sjokolade (eller pepperkaker i disse tider). Men jeg liker å ha en viss oversikt over hvor mye jeg spiser, og har fått en del aha-opplevelser med tanke på hva ting inneholder som jeg tar med meg videre. Regner med at nedgangen kommer til å gå saktere jo nærmere jeg kommer "fornuftig" vekt, så jeg er forberedt på at dette tar tid! Har ikke noe mål om at jeg skal veie så og så mye innen sommeren, for eksempel!

Men vedlikehold på ønsket vekt er noe jeg definitivt kan prøve. For da har man jo allerede jobbet inn vanene når man kommer dit, evt!

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det burde fungere. Er jo bare til å prøve å se hvordan vekttapet utvikler seg med det.

Anonymkode: 8ad09...cd2

Ja, absolutt. Tenker at da er man vant til å spise det man bør spise når man kommer dit, og det er jo lurt å bruke tid på vanene.

Skrevet

Gratulerer med å ha gått ned 20 kg! Det er en fantastisk prestasjon. Når det gjelder å opprettholde vekten din, kan det være nyttig å beregne ditt omtrentlige vedlikeholdsbehov for ønsket vekt. Du kan bruke en online kalkulator eller konsultere en ernæringsfysiolog for å få mer nøyaktig informasjon. Husk at det er viktig å fortsette å spise sunt og være aktiv for å opprettholde vekttapet ditt på lang sikt. Fortsett den gode jobben!

Anonymkode: 52fb3...de1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...