AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Del Skrevet 3. november 2023 Er det noen der ute som tror fremtiden er elbiler? og at dem forurenser like mye eller mer på totalregenskapen? Anonymkode: 5cb22...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg er 1000% sikker på at elbiler et et blaff, innen 10-15 år er de borte fra veiene. Anonymkode: c8882...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Del Skrevet 4. november 2023 Det kan godt være et blff for min del - jeg har kjørt bil tilnærmet gratis i hele dette "blaffet", så bare betal for de dieselbilene deres dere… Kjører fra dere både raskere og billigere uansett. 👍🏼👍🏼👍🏼 Anonymkode: 83adb...595 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det kan godt være et blff for min del - jeg har kjørt bil tilnærmet gratis i hele dette "blaffet", så bare betal for de dieselbilene deres dere… Kjører fra dere både raskere og billigere uansett. 👍🏼👍🏼👍🏼 Anonymkode: 83adb...595 Du har kjørt tilnærmet gratis? Hva kostet bilen i innkjøp? Og hvor har du det fra at alle som misliker el kjører diesel? Anonymkode: c8882...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #5 Del Skrevet 4. november 2023 Om 10-15 år har verden funnet ut at elbil var en bløff, for å kunne oppnå mindre Co2 utslipp. For Norge sin del var det en reduksjon på hele 0,8% over tidsperiode, husker ikke fra når, men det var frem til 2021. Anonymkode: 18432...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har kjørt tilnærmet gratis? Hva kostet bilen i innkjøp? Og hvor har du det fra at alle som misliker el kjører diesel? Anonymkode: c8882...7ed Bilen var litt dyrere i innkjøp enn dieselbilen vi hadde. Vi har fremdeles en dieselbil da. Men driftskostnadene på elbilen er jo tilnærmet gratis i forhold, så netto bruker vi 100.000 mindre på bil i året, alt inkludert (verditap, drift, reparasjon, bomkostnader, drivstøff/strøm, vedlikehold osv). beklager at jeg ikke skrev fossildrevet eller diesel/bensin. 👍🏼 mente selvfølgelig begge deler. Fra vi gikk over til elbil bruker vi ikke lenger 60.000 i året på drivstoff. Lader kun hjemme på gunstige tider, så merker ikke såå mye til høyere strømregning heller, men så har strømmen vært ganske billig i sommer. Vi har heller ikke sett snurten av bompenger på pendlingen min. Den kostet 78 kr DAGLIG i bare bom med dieselbil. GRATIS med elbil. Det samme når vikjører 25 mil til hytta. Kostet opp til 200 kr i bom med diesel, får HEFTIG rabatt med elbil så har vel betalt 150kr i bom hele sommeren, selv om vi har kjørt opp og ned flere ganger. Og så bruker vi 100 kr på å lade bilen til å kjøre ned, kontra en halv tank på 600 kr med drivstoff…. Anonymkode: 83adb...595 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 4. november 2023 #7 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har kjørt tilnærmet gratis? Hva kostet bilen i innkjøp? Og hvor har du det fra at alle som misliker el kjører diesel? Anonymkode: c8882...7ed Det er billigere å lade en elbil,enn å fylle bensin/diesel.. Kanskje han lader gratis på jobb og 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #8 Del Skrevet 4. november 2023 flusa skrev (3 minutter siden): Det er billigere å lade en elbil,enn å fylle bensin/diesel.. Kanskje han lader gratis på jobb og Ikke ladet noe gratis på jobb, lader hjemme. Er forresten kvinne 👍🏼 Anonymkode: 83adb...595 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 4. november 2023 #9 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg er ikke 100% sikker på hva fremtiden er, men tipper elbiler. Jeg er 100% sikker på at elbiler har mindre utslipp når man ser på totalregnskapet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #10 Del Skrevet 4. november 2023 Folk som sier "1000%" og som har levd med skylapper i, etter hvert, 12-13 år, er enig med seg selv at dagens teknologi hører fortiden til. For mer spennende nyheter, sjekk døvguiden.no regelmessig. Anonymkode: 715bd...3e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #11 Del Skrevet 4. november 2023 Isambard skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke 100% sikker på hva fremtiden er, men tipper elbiler. Jeg er 100% sikker på at elbiler har mindre utslipp når man ser på totalregnskapet. Ja, og en av de viktige tingene er at dieselbilene forurenser mer LOKALT. Altså - å gå langs ring 3 en tørr, vindstille vinterdag for ti år siden var grusomt! så kan man gjerne diskutere om det er bedre for miljøet at forurensingen befinner seg i produksjonslandet, enn her i brukslandet. men lokalforurensningen er mindre der hvor det er høyere andel elbiler. Anonymkode: 83adb...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spissrotte Skrevet 4. november 2023 #12 Del Skrevet 4. november 2023 Elbiler fungerer meget godt, og har selvsagt en betydelig plass i fremtiden. Hvorvidt de totalt forurenser mer eller mindre enn bensin- og dieselbiler er ikke fullt så interessant. Elbiler når ikke helt opp enda, men topper de har klart det i god tid før 2030. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #13 Del Skrevet 4. november 2023 Spissrotte skrev (5 timer siden): Elbiler fungerer meget godt, og har selvsagt en betydelig plass i fremtiden. Hvorvidt de totalt forurenser mer eller mindre enn bensin- og dieselbiler er ikke fullt så interessant. Elbiler når ikke helt opp enda, men topper de har klart det i god tid før 2030. Med tanke på at de har prøvd å få elbiler til å fungere fullgodt siden 1832 og enda ikke er i mål gjør at jeg har mine tvil 😅 Anonymkode: c8882...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #14 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bilen var litt dyrere i innkjøp enn dieselbilen vi hadde. Vi har fremdeles en dieselbil da. Men det var uansett en betydelig innkjøpskostnad, så du har jo på ingen måte kjørt gratis. Anonymkode: c8882...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #15 Del Skrevet 4. november 2023 Av ren nysgjerrighet, hvor gamle er dere som på ramme alvor tror elbiler er fremtiden? Anonymkode: c8882...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #16 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det var uansett en betydelig innkjøpskostnad, så du har jo på ingen måte kjørt gratis. Anonymkode: c8882...7ed Har kjørt så billig at den merkostnaden det var å bytte bil allerede er spart inn 👍🏼 Anonymkode: 83adb...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #17 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har kjørt så billig at den merkostnaden det var å bytte bil allerede er spart inn 👍🏼 Anonymkode: 83adb...595 Tvilsomt. Anonymkode: c8882...7ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 4. november 2023 #18 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Av ren nysgjerrighet, hvor gamle er dere som på ramme alvor tror elbiler er fremtiden? Anonymkode: c8882...7ed Godt voksen. Det får være presist nok. Jeg er nysgjerrig på de som mener at man bør satse på en begrenset ressurs (olje) i all evighet. Jeg har aldri helt forstått den planen. Vi brenner fort opp den rene oljen, og så er det tjæresand etc med vanvittige naturinngrep. Er det planen deres? Er det det vi bør satse på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #19 Del Skrevet 4. november 2023 Isambard skrev (2 minutter siden): Godt voksen. Det får være presist nok. Jeg er nysgjerrig på de som mener at man bør satse på en begrenset ressurs (olje) i all evighet. Jeg har aldri helt forstått den planen. Vi brenner fort opp den rene oljen, og så er det tjæresand etc med vanvittige naturinngrep. Er det planen deres? Er det det vi bør satse på? Ganske naivt å tro at skal klare oss uten olje. Oppsummerer vi absolutt alt som inneholder oljeprodukter, blir du skremt! Anonymkode: 18432...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 4. november 2023 #20 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ganske naivt å tro at skal klare oss uten olje. Oppsummerer vi absolutt alt som inneholder oljeprodukter, blir du skremt! Anonymkode: 18432...817 Det er enda mer naivt å tro at oljen varer evig. Man burde kanskje bruke den klokere enn å brenne den opp på noen få generasjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå