Gå til innhold

Visdomstann som er vond

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den har nettopp begynt å vokse ut og trenger seg gjennom tannkjøttet nå og det gjør altfor vondt til å si "pyttsann". Har prøvd paracet men det virker omtrent ikke. Og nå begynner det å gjøre vondt i hele høyre siden av munnen, pluss høyre side av tunga og at jeg har hodepine.

Har hørt ibux virker bedre enn paracet mot tannpine, stemmer det?

Og enda et spørsmål: er det sånn at selv om selve utvoksingen er vond så kan jeg leve med å ha den der? Klarer ikke åpne opp munnen helt da, så jeg antar jeg må en tur til tannlegen på mandag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og først nå ser jeg en tråd om samme tema 4 tråder under, ja.

Skrevet

Ja, skulle akkurat til å gjøre deg oppmerksom på den tråden :ler:

Ellers så er en Ibux i kombinasjon med en eller to vanlige paracetter ypperlig mot tannpine :)

Skrevet
Har hørt ibux virker bedre enn paracet mot tannpine, stemmer det?

Ja, fordi Ibux er både smertestillende OG betennelsesdempende (Paracet er ikke betennelsesdempende)

Skrevet
Ja, fordi Ibux er både smertestillende OG betennelsesdempende (Paracet er ikke betennelsesdempende)

Og fordi det er et helt annet virkestoff i Ibux.

Towlie: Syns det høres ut som du har fått noe som heter perio Cornitt. Det er en betennelse i tannkjøttet under/bak visdomstanna. Det kan ofte hjelpe litt midlertidig å bruke tanntråd der (vet det er vondt) og pensle med corosodyl gel.

Skrevet

Operer den ut! Mye bedre enn ei tann som ligger og verker og dupper i overflaten....

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Ellers så er en Ibux i kombinasjon med en eller to vanlige paracetter ypperlig mot tannpine :)

Paracet forsterker virkningen av andre smertestillende, så prøv en kombinasjon av disse to.

Det er helt jævlig når de skal bryte gjennom, har vært gjennom det to ganger selv, og har enda to tenner som ikke har brutt igjennom (og jeg er 26!).

Skrevet
Og fordi det er et helt annet virkestoff i Ibux.

Towlie: Syns det høres ut som du har fått noe som heter perio Cornitt. Det er en betennelse i tannkjøttet under/bak visdomstanna. Det kan ofte hjelpe litt midlertidig å bruke tanntråd der (vet det er vondt) og pensle med corosodyl gel.

Jeg fikk dette i en visdomstann som vokste og fikk beskjed om å bruke corosodyl gel og den virker bra. For ofte er det bakterier som lager smertene, så prøv å puss tanna med corsodyl gel (bruk en solo børste, med bare en bust)

Skrevet

Ikke la det gå for lenge! En skikkelig verkebyll er IKKE godt. Sannsynligvis må tanna ut før eller siden uansett.

Skrevet

Takk for fine svar :)

overnattet borte i natt og hadde ikke med meg ibuxene eller noe smertestillende, men merket plutselig ikke noe vondt mer! :overrasket:

Så hvis det fortsetter så bra, så lar jeg den være, hvis ikke er det rett til torturkammeret (tannlegen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...