Gå til innhold

Koble fra bilbatteri, for 4 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Søker tips og anbefalinger, eg har en bensinbil, med manuell grear som eg ikke kjem til å bruke på 3-4 mnd, er det da lurt å koble fra batteri, så det ikke tappes for strøm, eller bør eg der bare la den stå urørt? hvilke evt problemr kan oppstår? Siden eg hverken er elektriker eller mekaniker, så må eg bare spørre spørre.. 

1 

Endret av vannm75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har villet koblet fra batteriet og satt det frostfritt.

Skrevet (endret)
Bøtteballetten skrev (1 minutt siden):

Jeg har villet koblet fra batteriet og satt det frostfritt.

Takk for svar..  var det først svart, så rød eller var det omvendt no igjen.. hehe. 

Endret av vannm75
Skrevet

Kommer an på bilen du har, om det er lurt å koble fra eller ikke. Noen må ha strøm selv for et batteribytte, andre igjen må man bruke knappene på nøkkel for å få liv i bilen igjen. Gjør man feil der, må bilen på verksted for resetting. Hadde heller valgt å lade det opp før jeg reiste, da skal det gå bra. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 2 biler som ikke brukes på vinterveier, jeg kobler bare av +/- polene på begge. Lar det sitte i bilen.. Setter på en vedlikeholdslader noen timer pr. mnd. Funker fjell👍

Skrevet
tdm900 skrev (5 timer siden):

Kommer an på bilen du har, om det er lurt å koble fra eller ikke. Noen må ha strøm selv for et batteribytte, andre igjen må man bruke knappene på nøkkel for å få liv i bilen igjen. Gjør man feil der, må bilen på verksted for resetting. Hadde heller valgt å lade det opp før jeg reiste, da skal det gå bra. 

Det er helt riktig. Bmw fra 2009 og opp er slik. Kobler man fra batteriet så er det ikke en dritt som fungerer etterpå😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...