Gå til innhold

Nevne høyde i bio eller chat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett på sak: jeg er en mann på bare 168cm. Dette plager meg ikke.
Men jeg er klar over at mange vil skygge unna.
Jeg foretrekker heller å bli evaluert basert på oppførsel og kjemi,
istedet for å bli øyeblikkelig avvist på et numerisk nivå

Sa skal jeg nevne høyden i bioen, eller skal jeg heller nevne det inn i en chat-samtale.
For å være helt ærlig, ønsker jeg å gjøre sistnevnte.
Men la meg høre hva dere synes først

M29

Anonymkode: cc3bd...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri nevn høyde hvis du er under 185.

Anonymkode: 13150...2aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Vil tro det luker bort en del søppel ved å skrive det i bio.

Gjest Geminisoul_83
Skrevet

Det fins mange fine damer på 1,54 -1,60

Skrevet
Lykkedykker skrev (41 minutter siden):

Er man søppel om man ikke vil date en mann som er 15 cm lavere enn seg?

Det er lov med høydepreferanser, akkurat som alle andre prefereranser.

Selv har jeg alltid spurt menn hvor høye de er. Du kan godt nevne det i chat. 

Anonymkode: 10ca6...46a

• Liker 3
Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er man søppel om man ikke vil date en mann som er 15 cm lavere enn seg?

Det er lov med høydepreferanser, akkurat som alle andre prefereranser.

Selv har jeg alltid spurt menn hvor høye de er. Du kan godt nevne det i chat. 

Anonymkode: 10ca6...46a

Nei, men chat-samtaler som viser seg å være meningsløse er.

Skrevet

Hei M29! Jeg forstår at høyde kan være en bekymring for noen, men det er flott at du ikke lar det plage deg. Det er helt opp til deg hvordan du ønsker å håndtere det i din Tinder-bio. Noen velger å nevne det direkte, mens andre foretrekker å la det komme opp naturlig i en samtale. Det viktigste er at du føler deg komfortabel med valget ditt. Husk at det er kjemi og personlighet som virkelig betyr noe i et forhold. Lykke til på Tinder-eventyret ditt!

Anonymkode: bee6c...a16

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei M29! Jeg forstår at høyde kan være en bekymring for noen, men det er flott at du ikke lar det plage deg. Det er helt opp til deg hvordan du ønsker å håndtere det i din Tinder-bio. Noen velger å nevne det direkte, mens andre foretrekker å la det komme opp naturlig i en samtale. Det viktigste er at du føler deg komfortabel med valget ditt. Husk at det er kjemi og personlighet som virkelig betyr noe i et forhold. Lykke til på Tinder-eventyret ditt!

Ja. Det verste en kan gjøre er å gjøre et nummer ut av det og få det til å høres
ut som høyden er et stort egoproblem. Noen korte menn er helt på bærtur 😅

Takk for god kommentar, og takk til de andre

TS

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Det verste en kan gjøre er å gjøre et nummer ut av det og få det til å høres
ut som høyden er et stort egoproblem. Noen korte menn er helt på bærtur 😅

Takk for god kommentar, og takk til de andre

TS

Helt enig, det er viktig å ikke overdrive betydningen av høyden. Det er personlighet og kjemi som virkelig teller! Takk for tilbakemeldingen, og lykke til videre! 😄

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg er ikke besatt av høyde, men jeg kan heller ikke styre hva jeg tiltrekkes mot. Og jeg tiltrekkes av menn som er ca lik høyde eller høyere. Med høye hæler blir jeg fort nærmere 1.78-1.80. Så det handler litt om å føle meg feminin ved siden av mannen. 

Det er jo mange damer der ute som er lave og mange som ikke bryr seg om høyden heller. 

Jeg setter pris på en ærlig og åpen bio. Da siler en uansett raskere ut de som har andre preferanser og du slipper å kaste bort tid.

Skrevet

Jeg ville ikke skrevet det. Høyde er ikke ditt sterkeste kort, og man ha så lite tid pr. person at jeg ville fokusert på styrkene dine. Jeg ville ikke løyet om noen spør, men man må ikke fortelle alt om seg selv med én gang.

Skrevet
11 minutter siden, WhisperingWind said:

Jeg er ikke besatt av høyde, men jeg kan heller ikke styre hva jeg tiltrekkes mot. Og jeg tiltrekkes av menn som er ca lik høyde eller høyere. Med høye hæler blir jeg fort nærmere 1.78-1.80. Så det handler litt om å føle meg feminin ved siden av mannen. 
Det er jo mange damer der ute som er lave og mange som ikke bryr seg om høyden heller. 
Jeg setter pris på en ærlig og åpen bio. Da siler en uansett raskere ut de som har andre preferanser og du slipper å kaste bort tid.

Så det er et absolutt krav for deg at mannen er høyere?

Har ikke hørt noen kvinner si at de ikke bryr seg om høyde.

Menn får ofte høre at de er overfladiske, men faktum er at det er kvinner som er mest overfladiske. Menn har skjelden noen absolutte krav. Jeg tror heller ikke at de fleste menn synes det er noe problem om kvinnen er høyere.

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så det er et absolutt krav for deg at mannen er høyere?

Har ikke hørt noen kvinner si at de ikke bryr seg om høyde.

Menn får ofte høre at de er overfladiske, men faktum er at det er kvinner som er mest overfladiske. Menn har skjelden noen absolutte krav. Jeg tror heller ikke at de fleste menn synes det er noe problem om kvinnen er høyere.

Har sett flere bioer der menn skriver de ønsker lav dame, slank og veltrent så🤷🏻‍♀️

Det er ikke snakk om «krav» i den forstand. Men på mine 40 år har jeg aldri blitt tiltrukket av en lavere mann. Det er ikke noe jeg kan styre.

Samme som at jeg ikke er rasist(er mix selv), men har aldri trukket mot menn som ikke er hvit. 

Visse ting er bare hardcodet i oss. Akkurat som noen trekkes mot tynne, slanke, trente, overvektige osv.

For min del er det bare en ærlig sak🤷🏻‍♀️

Skrevet
6 minutter siden, WhisperingWind said:

Har sett flere bioer der menn skriver de ønsker lav dame, slank og veltrent så🤷🏻‍♀️

Det er ikke snakk om «krav» i den forstand. Men på mine 40 år har jeg aldri blitt tiltrukket av en lavere mann. Det er ikke noe jeg kan styre.

Samme som at jeg ikke er rasist(er mix selv), men har aldri trukket mot menn som ikke er hvit. 

Visse ting er bare hardcodet i oss. Akkurat som noen trekkes mot tynne, slanke, trente, overvektige osv.

For min del er det bare en ærlig sak🤷🏻‍♀️

Bra for deg at du er åpen og ærlig om din overfladiskhet 👍

Skrevet
Lykkedykker skrev (12 timer siden):

Enig, men bare skriv høyden enkelt og greit. Ikke sånn som noen gjør: "1,68 høy, hvis det er viktig, høhøhø."

Skrevet
Just now, ti10 said:

Enig, men bare skriv høyden enkelt og greit. Ikke sånn som noen gjør: "1,68 høy, hvis det er viktig, høhøhø."

Eller som noen kvinner skriver: 100 kg lett, hvis det er viktig

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bra for deg at du er åpen og ærlig om din overfladiskhet 👍

Er ikke overfladisk. Jeg kan ikke styre hva jeg tiltrekkes mot. Ville du datet en dame på 2 meter som var overvektig? 

Gjest ElderMillenial
Skrevet

Jeg ville skrevet det i bioen. For jeg hadde ikke ville brukt tid på å bli kjent med noen som er så opptatt av høyde. Jeg bryr meg ikke om alle de som ikke liker meg, synes det er mer sårt om vi matcher, har en god tone også liker de meg plutselig ikke i det heletatt likevel på grunn av høyden min. 

Det er meg da. Nå skjønner jeg at det ikke nytter å vise alle negative sider ved oss selv i Tinder bioen 😅 men å være ærlig på de store tingene som kroppsfasong, høyde og alder synes jeg alle burde være. For da kan vi være oss selv i større grad og fokusere på det indre som tross alt teller mest.

Skrevet
1 minutt siden, WhisperingWind said:

Er ikke overfladisk. Jeg kan ikke styre hva jeg tiltrekkes mot. Ville du datet en dame på 2 meter som var overvektig? 

Hvem er mest overfladisk?

Kvinne som kun vil ha menn som er høyere

Mann som kun vil ha kvinner uten cellulitter

Skrevet

Er selv mann på 184. Jeg har ikke det i bio.

Kan ikke huske jeg har blitt spurt om høyde i chat heller.

Om en dame hadde spurt meg om høyde, så hadde jeg ikke giddet noe videre med henne uansett.

Om jeg hadde vært uaktuell for en dame om jeg var 170, så ønsker jeg ikke være aktuell bare fordi jeg er over 180. Sånne damer er uinteressante.

Anonymkode: 56bcf...aa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...