Utopisk Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Jeg har en smårolling og vurderer for og imot en til. For: lyst på en liten flokk, et søsken til nr en m.m. Imot: vil bli tyngre økonomisk, vil være stort sett alene med ansvaret, flere søvnløse netter m.m Er du fornøyd med antall barn du har og hva ville du ha valgt i dag, hvis du fikk velge på nytt?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 På en måte er jeg veldig fornøyd med 3 stk! Samtidig så hadde det ikke gjort noe med en til. Nå er de for gamle til at jeg vil begynne på nytt, så det er for sent. Men tanken på nr 4 er alltid der. Anonymkode: b540a...79e 5 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Har to, ville valgt to igjen. Hadde absolutt ikke villet ha 3 eller flere. Jeg er skilt, men det hadde vært det samme om jeg fortsatt var gift også. Hadde ikke lyst på en til før eldste var over 2 år, og han fikk en lillesøster da han var 3,5. Anonymkode: f6305...030 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 Jeg har tre, og ville hatt tre hvis jeg kunne valgt på nytt også 😊 Anonymkode: 35c67...f3a 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 Et barn er mer enn nok. Anonymkode: ff020...c0a 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 2 som jeg har. Begge foreldrene mine er enebarn, og begge har alltid savnet søsken. Spesielt nå når deres foreldre er døde. Anonymkode: 7eef2...3e2 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #10 Skrevet 3. november 2023 Jeg har fortsatt mulighet til flere sånn biologisk sett. Men vi har to og har liksom lagt opp «livene» våre etter det. Bygt nytt hus med tre soverom feks. Relativt ny bil som hadde blitt litt liten til en familie på 5 feks. Jeg har litt lyst på ett barn til, men da måtte vi ha snudd på hele tilværelsen. Flyttet til større bolig, større bil samtidig som jeg ikke hadde ønsket å jobbe fullt om jeg skulle fulgt opp 3 barn. Det går akkurat sånn som det er nå, med to fulle jobber. Skulle jeg gått ned i stilling etter en permisjon måtte vi kjøpt en eldre større enebolig og en eldre større bil feks for å få det rundt økonomisk. Barna våre har jo venner og sin omgangskrets her vi bor nå. Så dersom jeg hadde tenkt litt annerledes da vi etablerte oss, kanskje 3 barn. Anonymkode: 85cc8...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #11 Skrevet 3. november 2023 3 ❤️ Jeg har to nå. Vi prøvde lenge på nr 3, men den satt aldri. Slet med syklus, smerter osv. Måtte til slutt fjerne livmoren og da fant de ut at jeg har endometriose. Noe som gjorde meg ekstremt takknemlig for de to jeg har ❤️ Og for at jeg fikk dem tidlig. Hadde vi ventet, så hadde jeg antagelig ikke hatt noen barn.. Anonymkode: 8f2c8...694 1 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #12 Skrevet 3. november 2023 9 minutter siden, Utopisk said: Jeg har en smårolling og vurderer for og imot en til. For: lyst på en liten flokk, et søsken til nr en m.m. Imot: vil bli tyngre økonomisk, vil være stort sett alene med ansvaret, flere søvnløse netter m.m Er du fornøyd med antall barn du har og hva ville du ha valgt i dag, hvis du fikk velge på nytt? Har tre. Hvis jeg kunne valgt på nytt skulle jeg hatt ingen. Anonymkode: 425fd...2bd 8 6 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #13 Skrevet 3. november 2023 Har 4 barn. Synes hverdagen er travel, og det er mye til tider. Hadde jeg kunne valgt på nytt, hadde det blitt 2! Anonymkode: 49504...a78 3
Urwa Skrevet 3. november 2023 #14 Skrevet 3. november 2023 Har 4. Ville valgt 4 igjen hvis jeg kunne🙂 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #15 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har tre. Hvis jeg kunne valgt på nytt skulle jeg hatt ingen. Anonymkode: 425fd...2bd Ok? Hvorfor fikk du 3 barn hvis du ikke liker barn? Eller er det trillinger? Anonymkode: 4fd0d...eaa 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #16 Skrevet 3. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Ok? Hvorfor fikk du 3 barn hvis du ikke liker barn? Eller er det trillinger? Anonymkode: 4fd0d...eaa Det er ikke trillinger. Trodde jeg ville ha barn, men så fikk jeg disse og da skiftet jeg gradvis mening. Anonymkode: 425fd...2bd 4 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #18 Skrevet 3. november 2023 Det ble med to, ønsket var aller helst tre. Anonymkode: f1341...d2d
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #19 Skrevet 3. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har 4 barn. Synes hverdagen er travel, og det er mye til tider. Hadde jeg kunne valgt på nytt, hadde det blitt 2! Anonymkode: 49504...a78 Så hvilken to av de fire barna dine kunne du vært foruten? Anonymkode: 425fd...2bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #20 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok? Hvorfor fikk du 3 barn hvis du ikke liker barn? Eller er det trillinger? Anonymkode: 4fd0d...eaa Du tenker at livet ikke kan endre seg for et menneske slik at barn ble en byrde framfor en glede? Det trenger jo ikke være slik at man ikke liker barn, men at man føler oppgaven uoverkommelig pga forhold man ikke rår over. ab 2bd skal ha for ærligheten. Anonymkode: ff0d1...92b 14 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå