Gjest Osenua Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Jeg har en venn som i de siste månedene er blitt mindre pratsom når jeg skriver til han. Nå er det som regel stillhet eller bare tilbakestående memes jeg får når jeg spør han viktige spørsmål. Jeg kan heller ikke prate med han om personlige tanker og bekymringer uten å få disse dumme responsene Burde jeg slutte å være venn med han eller skal jeg ta en alvorsprat med han? Om dere foreslår det sistnevnte, så lurer jeg på hvordan jeg skal ordlegge meg
Gjest Lykkedykker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Du kan jo f.eks spørre han hvordan han har det, og om det er noe spesielt som har skjedd som har ført til denne endrede oppførselen. Kanskje han går gjennom noe vanskelig selv og trenger støtte.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Det høres ut som om vennen din har endret seg litt i måten han kommuniserer på. Før du bestemmer deg for å avslutte vennskapet, kan det være lurt å ta en alvorsprat med ham. Du kan si noe sånt som: "Hei, jeg har lagt merke til at det har vært mindre samtaler mellom oss i det siste, og når jeg prøver å snakke om viktige ting, får jeg ofte memes eller lite hjelpsomme svar. Kan vi snakke om dette og finne ut av hva som skjer?" På den måten kan dere ha en åpen samtale og se om dere kan løse eventuelle problemer som har oppstått. Anonymkode: 310a9...f38 1
Ane Rikke Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 Hva mener du er viktige spørsmål? Er ikke sikkert at din venn er enig i det. 1
Gjest Osenua Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 Ane Rikke skrev (2 minutter siden): Hva mener du er viktige spørsmål? Er ikke sikkert at din venn er enig i det. Det eg mener med det er spørsmål om råd om jeg har det vanskelig. Eller spørsmål jeg har relatert til bekymringer. Det er til tider viktig for meg å ha noen som kan lytte og være villig til å ha dype samtaler. Men jeg føler ikke jeg får det av han lenger
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 Prater/skriver du bare om deg selv? Eller spør du han også innimellom om hvordan det går bra og svarer engasjert tilbake på det han skriver, uten å dra det over på deg? Jeg kan bli som vennen din hvis jeg har fått 64 snapper hvor personen kun prater om seg, spør aldri meg om noe i mitt liv og virker uengasjert/svarer ikke hvis jeg skulle sende en snap om meg. Jeg svarer bra på de 28 første, så blir jeg lei. Anonymkode: a8099...1db 3 1
Hareena Skrevet 3. november 2023 #7 Skrevet 3. november 2023 Kan vennen ha gått litt lei? Kan det tenkes du er i overkant intens?
Gjest Osenua Skrevet 3. november 2023 #8 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Prater/skriver du bare om deg selv? Eller spør du han også innimellom om hvordan det går bra og svarer engasjert tilbake på det han skriver, uten å dra det over på deg? Jeg kan bli som vennen din hvis jeg har fått 64 snapper hvor personen kun prater om seg, spør aldri meg om noe i mitt liv og virker uengasjert/svarer ikke hvis jeg skulle sende en snap om meg. Jeg svarer bra på de 28 første, så blir jeg lei. Anonymkode: a8099...1db Jeg er altids den som initierer dialog. Jeg snakker aldri om meg selv, med mindre jeg blir spurt. Jeg spør han om hvordan det går og hva som er nytt, og så avslutter jeg med å foreslå om vi skal møtes. Men nå er det helt stille
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #9 Skrevet 3. november 2023 Hvis du er dame, så kanskje han har fått kjæreste og har ikke det behovet for kontakt lengre. Hvis du er mann, kan egentlig grunnen være den samme. Anonymkode: c6895...740
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #10 Skrevet 3. november 2023 Han har fått andre prioriteringer. Jeg har vært sånn selv uten at det var vondt ment. Men når ting skjer IRL og man stresser, timene strekker ikke til, eller får en kjæreste man er opptatt med, så føles det som et eneste stort ork å skulle sette seg ned å lese gjennom/svare noen med skrivekløe. Forstår dog det er vondt. Jeg ville vel egentlig bare ansett dette vennskapet som overfladisk eller over, og trukket meg litt tilbake. Ikke gidd å svar. Tilbakestående memes er jo ikke noe å svare på uansett. Anonymkode: 00521...bb1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #11 Skrevet 3. november 2023 1 hour ago, Osenua said: Det eg mener med det er spørsmål om råd om jeg har det vanskelig. Eller spørsmål jeg har relatert til bekymringer. Det er til tider viktig for meg å ha noen som kan lytte og være villig til å ha dype samtaler. Men jeg føler ikke jeg får det av han lenger Kanskje han har sett seg lei på å være gratis psykolog? Mulig han vil at du skal ta i bruk nøkkelen til soverommet før han fortsetter? Anonymkode: 12894...bbb
Gjest Osenua Skrevet 3. november 2023 #12 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kanskje han har sett seg lei på å være gratis psykolog? Mulig han vil at du skal ta i bruk nøkkelen til soverommet før han fortsetter? Anonymkode: 12894...bbb Jeg bruker han ikke som psykolog. Vet ikke hva metaforen din betyr
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #13 Skrevet 3. november 2023 1 minutt siden, Osenua said: Jeg bruker han ikke som psykolog. Vet ikke hva metaforen din betyr Metaforen betyr at han ønsker noe seksuelt i gjengjeld nå som han har holdt samtalen dere mellom så lenge. Ingen mann sitter å pjatter med en dame uten å håpe på noe mer. Anonymkode: 12894...bbb
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #14 Skrevet 3. november 2023 Osenua skrev (2 timer siden): Det eg mener med det er spørsmål om råd om jeg har det vanskelig. Eller spørsmål jeg har relatert til bekymringer. Det er til tider viktig for meg å ha noen som kan lytte og være villig til å ha dype samtaler. Men jeg føler ikke jeg får det av han lenger Det kan tenkes at vennen din har mer enn nok med seg selv akkurat nå, og ikke har overskudd til å ta i mot dine bekymringer og vanskeligheter. Da er det ganske vanlig å respondere på den måten du beskriver. Uansett er det ikke alltid like enkelt å være den personen en venn ofte føler for å ventilere til, det kan ofte gjøre noe med et menneske å være den som må høre på andre sine problemer og eventuelt også gi råd. Det blir fort slitsomt. Du burde kanskje skaffe deg en profesjonell samtalepartner, og heller fokusere på positive temaer når du kontakter vennen din fremover. Anonymkode: ec905...050 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #16 Skrevet 4. november 2023 Han er nok lei. Jeg gjør dette med tre stykker, og to er pga intensitet som kommer av psykisk sykdom. Orker ikke mer konspirasjonsteorier nå😅En annen fordi jeg blir brukt som psykolog. Og som 50-åring med store helseproblem, blir jeg oppgitt over friske folk som kun klager, og sutrer som fjortiser”tror du han liker meg? hva gjør jeg nå? åå hva mente han med dette???” og jeg må analysere screen shot😬🤢 Anonymkode: ca25c...886
lillevill Skrevet 4. november 2023 #17 Skrevet 4. november 2023 Osenua skrev (13 timer siden): Jeg har en venn som i de siste månedene er blitt mindre pratsom når jeg skriver til han. Nå er det som regel stillhet eller bare tilbakestående memes jeg får når jeg spør han viktige spørsmål. Jeg kan heller ikke prate med han om personlige tanker og bekymringer uten å få disse dumme responsene Burde jeg slutte å være venn med han eller skal jeg ta en alvorsprat med han? Om dere foreslår det sistnevnte, så lurer jeg på hvordan jeg skal ordlegge meg Noe sier meg at han ikke har lyst å snakke med deg om disse tingene. Tror du ikke det? Hva slags alvorsprat er det du skal ta med han da? Typ. Nå skal du høre, jeg vil at du skal svare skikkelig når jeg deler personlige tanker og bekymringer med deg. Hva om han ike vil ha det sånn? Kansje du heller bør snakke med noen som vil høre og svare og la personen være i fred?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå