Gjest K Skrevet 6. november 2002 #1 Skrevet 6. november 2002 Hei! Vi har en del barn i vår familie som vi har lyst til å invitere i bryllupet vårt. Men, det er bare til middagen.. Tror ikke festen blir helt den samme hvis det er masse små barn tilstede?! Hvordan skal vi ordne det? Er det vanlig at foreldrene ordner dette selv? Er det noen som har erfaring med dette og vil gi meg litt tips og råd?
RoadQueen Skrevet 6. november 2002 #2 Skrevet 6. november 2002 I de bryllupene jeg har vært i har barn vært med, og så har de falt naturlig i fra utover kvelden etter som Ole Lukkøye har kalt på dem, ofte etter kaffen som har en tendens til å vare til i 11 - 12 tiden. Det er stort sett da festen kommer i gang, vel - etter kaffen? Personlig synes jeg ikke at det gjør noe om barn er til stede så lenge de orker med mindre festen dreier seg om et fylleslag, men derimot en hyggelig sammenkomst der store og små koser seg med god mat og drikke
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #3 Skrevet 6. november 2002 det er også mulig å lage til et eget barneopplegg.. ansett 1-2 barnevakter og ha en "avdeling" (alt etter lokalitetene) hvor barna "sendes" etter middag.. det blir godt for dem å strekke på beina og leke.. foreldrene vet hvor de er og kan stikke innom og se til dem når de måtte ønske.. kjekt å ha senger el tilgjengelig også.. så de kan legge seg etterhvert.. da jeg var 6 år var jeg med på et slik opplegg.. mine foreldre hadde alt et rom på hotellet der jeg "ble lagt" når jeg var trøtt.. fram til da lekte jeg og hadde det kjempemorro sammen med de andre barna.. lillesøster derimot likte ikke opplegget helt.. og var sutrete.. så de ble mammas problem etter hvert... men det blir det jo for foreldre... når de har med barn "ut"
Gjest K Skrevet 6. november 2002 #4 Skrevet 6. november 2002 Takk for tipsene! Dette med eget "barnerom" er noe jeg har tenkt på selv, men jeg er litt usikker på om det lar seg ordne i praksis... Får undersøke litt med lokalet vi har leid. Det er ikke et hotel, så jeg håper og tror at de foreldrene som tar med seg barna ordner med barnevakt når det begynner å bli natta for de små, slik at de kan være med videre på festen. Grunnen til at jeg er litt usikker er at vi var i et bryllup der barna " tok helt over"... med sang og musikk ol.. Han som styrte musikken spilte barnesanger..!! Men, det er vel litt opp til brudeparet å passe på at ikke slik skjer.. Det skal ikke skje i vårt!
koldbruna Skrevet 6. november 2002 #5 Skrevet 6. november 2002 For en del år siden var jeg i ett bryllup der det var eget barnebord,men bordet var plassert slik at de så brudeparet,og der var det 4 jenter med meg som passet på 15 barn,da festen begynte etter kaffen tok jeg med meg 6 barn hjem til meg og la de ned etter tur,og morgen etter kom mor eller far og hentet de.(Vil bare si at det var mine lillesøstere på 2 og 12 år,og søskenbarn som ble med hjem til meg da.) Så barn kan være med i bryllup bare en tilrette legger forholdene. For jobben av Brudeparet fikk jeg en Flaske vin og 200 kr for jobben.Det gjorde de andre som var "barnevakter" også. Det går jo ann å spørre noen om de stiller opp som barnepasser i bryllupet,det er like artig det. *koldbruna*
Gjest Madden Skrevet 7. november 2002 #6 Skrevet 7. november 2002 Vi har leid hytter til noen av gjestene og så tenkte vi at foreldrene skulle få mulighet til å samle barna der (det blir ikke så mange barn, og de er fra samme slekta!) og da vil de ha mulighet til enten å skaffe barnevakt selv som kan overnatte (barnevakta har jo mulighet til tv-titting o.l. i hytta) eller at jeg skaffer barnevakt som bor på stedet og kan dra hjem etterpå..
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #7 Skrevet 7. november 2002 når det gjelder barnebord; og sett for all del ikke 16-17 åringer der.. jeg ble av min bestemor plasert ved barnebordet til jeg var 22!! ikke spes morsomt! (da ble jeg gravid, så da gav hun seg.. ellers hadde jeg sittet der ennå!) alle barn under 12 kan trygt plasseres ved et barnebord.. men fom 12 må det vurderes.. det er veldig vodt dersom du føler at du er "ryddet" bort i et hjørne.. og så er det jo vesetlig at det er en viss sammenheng mellom alderen på bordet.. dersom et par er veldig mye yngre eller veldig mye eldre enn de andre ved barnebordet vil de ha det bedre ved et annet bord... og for barn er alt over 3 års aldersforsjell mye.. Dvs at noen som er minst 3 år yngre enn den yngste av "de andre" bør sitte ved moren og noen som er minst 3 år eldre enn den eldste av "midtskiktet" bør være "voksen" barnebord er bra for de som er gamle nok til å spise selv opp til ca 12 år.. mener jeg.. bare tips fra min side altså.. lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #8 Skrevet 7. november 2002 Jeg forstår deg godt jeg! Jeg vil heller ikke at barna "skal ta over" bryllupet mitt! Det er jo deres dag - så dere bestemmer jo litt. Hva med å følge rådene her inne, med å skaffe barnevakter som tar seg av de etter middag? Det synes jeg var en god ide, og skal sjekke opp om jeg klarer å gjennomføre det selv! Lykke til fra meg!
Gjest K Skrevet 7. november 2002 #9 Skrevet 7. november 2002 Ja, jeg synes også dette med å skaffe en barnevakt var en bra ide. Det finnes vel noen venner av søsken ol som kanskje vil stille opp for oss?! Skal undersøke det ! Tusen takk til alle som kommer med gode tips og råd! Jeg setter stor pris på dette forumet:)
Gjest Madden Skrevet 7. november 2002 #10 Skrevet 7. november 2002 Beste forumet i verden synes nå jeg! :D
monja Skrevet 7. november 2002 #11 Skrevet 7. november 2002 Enig i at dette er det beste forumet i verden, og jeg koser meg såååå mye når jeg er inne her :D Når det kommer til barn i bryllup skal vi sende dem hjem etter at kaffen har vart en stund. Har sett det før i våre familier at festen starter med første kaffekoppen.....og da synes jeg ikke barn har noe der å gjøre. Så de blir sendt hjem til barnevakter..... :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå