AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Har du blitt akutt dårlig ute blant folk? Jeg har en reel frykt for å bli akutt dårlig og kaste opp og kanskje få diaré i tillegg. Jeg sliter med å komme meg til wc her hjemme om jeg en sjelden gang kaster opp. kjørte i sommer forbi en dame som stod på et ganske fullt busstopp med buksa på knea mens det kom ut både forran og bak 😕 det var mye trafikk da, så vanskelig å få stoppet, men har tenkt en del i ettertid hva man egentlig vil/bør gjøre i en slik situasjon. Med frykt for smitte og at vedkommende kanskje spyr igjen ville jeg jo egentlig ikke hatt hen i bilen, men dumt om personen går på en buss og smitter flere. Noen som har opplevd det å kaste opp og/eller få diaré blant folk, hva gjorde du, og hva gjorde de rundt? Anonymkode: 71a6e...06c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Nei, heldigvis ikke. Det må være fælt. Når det står på er det jo lite man kan gjøre, men får jo håpe at folk rundt i en slik situasjon skjønner de kan skjerme stakkaren med å holde opp jakker for å hindre innsyn. Anonymkode: af9ad...9b0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Ja, fått akutt diare på buss. Klarte å komme meg av, og inn på et kundetoalett. Har også måttet stoppe når jeg kjører selv, men da har jeg litt mer kontroll. Har bæsjet på meg på vei til kundetoalett (heldigvis ikke langt hjemmefra). Vi er en del som sliter med mageproblematikk, og det er veldig fint om vi får forståelse, og ikke blir ledd av Anonymkode: dca4a...dfd 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, fått akutt diare på buss. Klarte å komme meg av, og inn på et kundetoalett. Har også måttet stoppe når jeg kjører selv, men da har jeg litt mer kontroll. Har bæsjet på meg på vei til kundetoalett (heldigvis ikke langt hjemmefra). Vi er en del som sliter med mageproblematikk, og det er veldig fint om vi får forståelse, og ikke blir ledd av Anonymkode: dca4a...dfd Kjære vene, nei, huff, ville aldri funnet på å le av det Anonymkode: 71a6e...06c 1
Mardina Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 Ja, det har skjedd et par ganger. Har fått akutt diare og vært et stykke unna nærmeste toalett. Og det har gått i trusa 😬 Det er selvfølgelig ikke noe morro, men det med diare er ikke akkurat så mye å gjøre noe med der og da. Synlige ting, som f.eks å kaste opp, har heldigvis ikke skjedd foran masse folk. Beveger meg sjelden utenfor døra, hvis jeg er kvalm og har kastet opp tidligere på dagen 😊
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 Har aldri sett dette noe sted, men hadde bare tenkt "stakkars". Hvis jeg hadde måttet kaste opp i offentligheten så måtte jeg jo bare gjort det da. Alle som har opplevd å kaste opp vet jo at man ikke har noe valg. Det nytter ikke å skamme seg over en kroppsfunksjon. Det kan ikke hindres. Anonymkode: f707b...57d
Jytte Skrevet 4. november 2023 #7 Skrevet 4. november 2023 Ekstrem svangerskapskvalme. Måtte gå av bussen på neste holdeplass. Kanskje det er normalt...
William_S Skrevet 4. november 2023 #8 Skrevet 4. november 2023 Ja en gang på flyplass. Brakk meg uten at det kom noe opp (men hadde vært litt uvel hele dagen og ikke spist noe). Kom meg heldigvis inn på et toalett da. Men jeg kom meg heldgvis på flyet hjem og ulumskheten gikk faktisk helt over i løpet av flyturen så da jeg kom hjem igjen var jeg fin.
anonymLala Skrevet 4. november 2023 #9 Skrevet 4. november 2023 (endret) Kastet opp en hel busstur. Omgangssjuke som kom som kastet på meg i nabobyen, og måtte komme meg hjem raskest mulig. Var student i tenåra og hadde ikke råd til drosje, men bussjåføren var ikke særlig blid. Gikk av på stopp og kastet spyposene, men lukta setter seg likevel i lufta. Endret 4. november 2023 av anonymLala
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #10 Skrevet 4. november 2023 Jeg har kastet opp mange ganger i offentlighet, både i søppelkasser, grøftekanter og poser. Har reisesyke, og det skjedde i graviditetene, også. Jeg synes det er ubehagelig, men ikke pinlig. Diaré, derimot! Det er jeg oppriktig redd for. Jeg pendler og hadde det skjedd langt hjemmefra, hva gjør man egentlig? Jeg kan ikke gå hjem, det ville tatt 3-4 timer. Anonymkode: 5020a...43a 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #11 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, fått akutt diare på buss. Klarte å komme meg av, og inn på et kundetoalett. Har også måttet stoppe når jeg kjører selv, men da har jeg litt mer kontroll. Har bæsjet på meg på vei til kundetoalett (heldigvis ikke langt hjemmefra). Vi er en del som sliter med mageproblematikk, og det er veldig fint om vi får forståelse, og ikke blir ledd av Anonymkode: dca4a...dfd Æsj så kvalmt. Folk ler nok ikke, men alle synes det er jævlig ekkelt. Anonymkode: 43cc9...cd8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #12 Skrevet 4. november 2023 Jeg ble akutt dårlig på bussen. Nylig operert i hode og øret og var på vei til sykehuset for å ta stingene. Viste det ikke da, men jeg hadde krystallsyken og ble akutt dårlig på bussen. Fatter ikke at mamma lot meg ta bussen, jeg var bare 16 år da det skjedde. Bussen måtte stoppe midt i veien, åpnet dørene og jeg sto å hang utenfor bussen å spydde. Rakk ikke å komme meg ut. Heldigvis hadde jeg ikke spist på flere dager, så kom bare opp vann og magesyre Forklarte raskt at jeg var på vei til sykehuset, og det var 2 stopp unna. Ble kjørt til døren til sykehuset og ikke til busstoppet. Satt veldig pris på det, for jeg klarte så vidt å gå rett fram og busstoppet lå 5 min gange unna. Bussen kjører forbi døren altså, så de måtte de ikke ta en omvei. Var flaut, men mest av alt så satt jeg pris på medpassasjerene som sa ifra om at jeg så dårlig ut og fikk stoppet bussen, og at de hjalp meg inn på sykehuset. Det flaueste var jeg så helt dust ut med bandasje som dekket hele øret og halsen. Stresset mer av det, for jeg hadde den gang ikke enda diagnostisert sosial angst. Anonymkode: 2c8b3...e22 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #13 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Æsj så kvalmt. Folk ler nok ikke, men alle synes det er jævlig ekkelt. Anonymkode: 43cc9...cd8 Takk for den Jeg tror de færreste voksne tenker at det er ekkelt. De fleste vet at ingen bæsjer på seg med vilje, for da hadde det vært ekkelt. Noen av oss har sykdommer som gir akutt diare, og dette er svært begrensende. Alt jeg foretar meg må planlegges nøye. Hvordan kjennes magen ut? Hva har jeg spist? Når spiste jeg sist? Når bæsjet jeg sist? Hvordan var forrige avføring? osv Jeg har barn, jeg må hente/ levere, gå på foreldremøter, møte på dugnader - det er et sant helvete og leve med dette. Så kall det gjerne ekkelt, jeg er ekkel, med et ekkelt liv Anonymkode: dca4a...dfd 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #14 Skrevet 5. november 2023 Ja, det kan være en ubehagelig situasjon å bli dårlig blant folk. Det er viktig å ta vare på egen helse og prøve å finne et trygt sted som et toalett eller et avsidesliggende område hvis mulig. Hvis du ser noen som trenger hjelp, kan du alltid ringe nødnummeret for å få veiledning. Det er også viktig å huske på god håndhygiene for å unngå smitte. Håper du slipper å oppleve det, og at du holder deg frisk! 🤞 Anonymkode: 20556...14d 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #15 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, det kan være en ubehagelig situasjon å bli dårlig blant folk. Det er viktig å ta vare på egen helse og prøve å finne et trygt sted som et toalett eller et avsidesliggende område hvis mulig. Hvis du ser noen som trenger hjelp, kan du alltid ringe nødnummeret for å få veiledning. Det er også viktig å huske på god håndhygiene for å unngå smitte. Håper du slipper å oppleve det, og at du holder deg frisk! 🤞 Anonymkode: 20556...14d Så mange AI svar her inne i det siste. Ille med sånn forsøpling av forumet. Anonymkode: f707b...57d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå