AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Jeg har nylig fått ADHD-diagnose. Har vist symptomer siden barneskolen, men har av ulike grunner ikke fått diagnose før nå i voksen alder. Har begynt på utprøving av medisin og er foreløpig kun på en lav dose ritalin. Jeg merker at jeg er mye roligere i hodet. Tankene mine kjemper ikke lengre om første plass i køa. Jeg klarer å følge med i samtaler. Jeg får strukturert meg nok til å gjøre jobben min ordentlig. Samboeren min syns jeg virker mindre stresset. Har mindre tankekjør og sover derfor bedre på natta. Men! Jeg er helt ekstremt rastløs. Nesten så kroppen min skjelver og jeg må hive etter pusten innimellom. Ikke absolutt hele tiden, men det kommer og går gjennom arbeidsdagen. Har prøvd å google litt, og leser flere som sier at dersom man blir hyper av ritalin så er det et sterkt signal om at man ikke har ADHD likevel. Noen som kan si noe om dette stemmer? Anonymkode: 5e02f...786 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Har du lest bivirkningene i pakningsvedlegget? Rastløshet er en helt vanlig bivirkning. Det og en hel del andre ting. Er lurt å starte der. Anonymkode: 991ec...a30 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Jeg har ADHD og opplevde også å bli mer urolig av ritalin. Det funker dessverre ikke for alle. Det betyr ikke at du ikke har ADHD. Om det ikke bedrer seg etterhvert, så kan du høre om du kan få prøve en annen medisin. Anonymkode: a89d2...530 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #4 Skrevet 9. november 2023 Du kan reagere litt i starten, og gå over når kroppen er tilvent. Alternativt, kan annen medisin være å prøve Anonymkode: 822da...09c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #5 Skrevet 9. november 2023 Drikker du kaffe? Jeg blir rolig av Ritalin, men inntar jeg koffein blir kroppen helt bananas. Anonymkode: c9473...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå