Gå til innhold

Blodsukkerfall gjør meg til en sukkerjunkie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør du også? Nå har jeg levd en måned uten noe som helst sukker, kun sunn mat og jevnt blodsukker. Så har jeg hatt to dager på rad der jeg midt på dagen har spist gjærbakst, kake og is. På kvelden blir jeg helt idiot, raider skapene etter sukker, kribler i hele kroppen og er desperat etter noe søtt å spise. Nest best er å bare spise hva som helst selv om jeg ikke er sulten. Blir du også sånn? Det er ikke fordi jeg savnet å spise noe digg. Savnet ikke søtsaker i det hele tatt. Ikke før jeg fikk blodsukkerfall. Det er virkelig bra jeg kuttet det ut til hverdags. Jeg skjønner nå hva det virkelig gjør med meg.

Anonymkode: a2f52...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kjenner meg veldig igjen der. Jeg vet at kroppen har det mye bedre uten det sukkerkicket og med det stabile blodsukkeret. Og at inntak av sukker bare skaper en vond spiral som det er vanskelig å komme seg ut av. Likevel så klarer jeg ikke alltid motstå. Fristelser og press om å spise kaker, godteri og bakst er rundt oss hele tiden 😞 Det er vanskelig. 

Anonymkode: a8b91...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan forstå hvor du kommer fra. Blodsukkerfall kan virkelig påvirke oss på forskjellige måter. Når blodsukkeret ditt blir ustabilt, kan det føre til intense sukkertrang og en følelse av desperasjon etter noe søtt. Det er flott at du har vært i stand til å kutte ut sukker til hverdags og merke forskjellen det har gjort for deg. Det er viktig å lytte til kroppen din og finne en balanse som fungerer for deg. Fortsett å ta vare på deg selv og husk at det er normalt å ha cravings av og til.

Anonymkode: 8b141...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...