Gå til innhold

Elektrisk tannbørste – hvilke er bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må man se etter når man skal kjøpe elektrisk tannbørste? 

Er det noen merker og modeller som er bedre enn andre?

Nyttige funksjoner? 

Anonymkode: 815c3...a81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oral-B er best. Du trenger ikke iO, men gjerne en Pro3 eller bedre. IO er fordyrende (både selve børsten og ikke minst børstehodene), mens de tradisjonelle børstene fra Oral-B er godt utprøvd og fungerer veldig bra.

Ville styrt unna elektriske tannbørster som ligner på manuell tannbørste, med mindre du egentlig bare ønsker å fortsette å pusse med manuell teknikk. 

Anonymkode: 26db5...19a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Oral-B iO5 er best etter min mening! De nyere io-børstene er bare mer tekniske med apper, pusseprogrammer osv. Stor kvalitetsforskjell på vanlig oral-b og io syns jeg. Børstehodene er dyrere enn vanlige oral-b ja, men mye mer stillegående og varer lengre. 

Anonymkode: 0b271...f0d

Skrevet

Jeg har Philips Sonicare, det er den eneste man får børstehoder i bambus til. (De fåes på clas ohlson.) Jeg liker den veldig godt! 

Anonymkode: 1014e...e6a

Skrevet

Når du skal kjøpe en elektrisk tannbørste, kan det være lurt å se etter noen viktige ting. Først og fremst bør du sørge for at den har en roterende eller oscillerende bevegelse, da dette er mer effektivt for å fjerne plakk. En tannbørste med en timerfunksjon kan være nyttig for å sikre at du pusser i anbefalt tid. Noen merker som ofte blir anbefalt er Oral-B og Philips Sonicare, men det kan også være lurt å lese anmeldelser og se etter anbefalinger fra tannleger eller andre brukere.

Anonymkode: df627...335

Skrevet

Det spørs hva du skal bruke den til.

Anonymkode: a2484...803

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har Philips Sonicare, det er den eneste man får børstehoder i bambus til. (De fåes på clas ohlson.) Jeg liker den veldig godt! 

Oppleves den like tresmak-aktig som den manuelle varianten? Måtte kjøpe den som nødløsning ved reise en gang for et par år siden, og jeg klarte ikke bruke den 😒 Håper de har endret på dette, da jeg trenger ny børstehoder straks til min Philips Diamondclean. 

Skrevet

Jeg har Oral-B iOetellerannet (den er 2-3 år gammel) og er veldig fornøyd (det er tannlegen også). Pluss er rødt lys dersom jeg er for hard på labben, vibrering for å markere tid, og litt ulike programmer. Har app også, men den bruker jeg ikke.

Anonymkode: 9d0d0...29a

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Hva må man se etter når man skal kjøpe elektrisk tannbørste? 

Er det noen merker og modeller som er bedre enn andre?

Nyttige funksjoner? 

Anonymkode: 815c3...a81

Det finnes mange dyre varianter med unødvendige funksjoner  synes jeg. Denne gjør jobben bra og er i tillegg på salg akkurat nå. https://www.clasohlson.com/no/Philips-Sonicare-ProtectiveClean-4300-elektrisk-tannborste/p/44-4623

Husker jeg var skeptisk første gang jeg kjøpte en elektrisk tannbørste. Helfrelst siden. 

Skrevet

Er det egentlig noen forskjell på sonicare produktene? Er ikke den over bra nok lissom?

Anonymkode: 7c077...027

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det egentlig noen forskjell på sonicare produktene? Er ikke den over bra nok lissom?

Anonymkode: 7c077...027

Jeg har hatt en mye dyrere (holdt i 8-9 år). Bruker den over nå og fungerer like fint for min del.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Oral-B er best. Du trenger ikke iO, men gjerne en Pro3 eller bedre. IO er fordyrende (både selve børsten og ikke minst børstehodene), mens de tradisjonelle børstene fra Oral-B er godt utprøvd og fungerer veldig bra.

Ville styrt unna elektriske tannbørster som ligner på manuell tannbørste, med mindre du egentlig bare ønsker å fortsette å pusse med manuell teknikk. 

Anonymkode: 26db5...19a

Dette tenkte jeg også. Så gikk min Oral-B istykker, toppmodell en gang i tiden, og endte med en midt på treet iO. IO6. Den er faktisk utrolig mye bedre. Anbefales.

https://www.clasohlson.com/no/Oral-B-iO-6-elektrisk-tannbørste,-5-innstillinger/p/44-5091-3?gclid=CjwKCAjw15eqBhBZEiwAbDomEqtR26WezHKbfcOMNDg-1fZq-624ekNAG5GViJv4U6_l9_a9G7WwThoCjekQAvD_BwE

Anonymkode: 31746...150

Skrevet
16 hours ago, laperla said:

Oppleves den like tresmak-aktig som den manuelle varianten? Måtte kjøpe den som nødløsning ved reise en gang for et par år siden, og jeg klarte ikke bruke den 😒 Håper de har endret på dette, da jeg trenger ny børstehoder straks til min Philips Diamondclean. 

Jeg personlig sutter ikke på den så har ingen tresmak. Ikke merket noe forskjell på bambus hodet og det plast hodet den kom med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg personlig sutter ikke på den så har ingen tresmak. Ikke merket noe forskjell på bambus hodet og det plast hodet den kom med. 

Tusen takk for svar :) Skal prøve de igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...