AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Har du forskjellig pynt til advent og jul, eller bruker du det samme? Har du for eksempel mer lilla pynt i adventstiden for så å gå over til rødt? Anonymkode: 5da41...d0b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Jeg pynter ikke så mye i advent, men stake, stjerne og duk må man ha. Beholder disse til jul og bytter kanskje til rød duk når julekosen nærmer seg og pynter. Anonymkode: 19919...aa7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Har vel ikke så mye som et lilla lys tror jeg. Her går vi rett på jul. Anonymkode: 0ba0e...ed4 2
aksase Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 Her bruker vi lilla til advent og rødt til jul. Fargebruken henger sammen med kirken og kirkeårets farger. Lilla farge brukes av prestene i kirkene i adventstiden og til jul bruker prestene rød farge. Grønt og hvitt brukes også av prestene til andre tider av året. 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 Nei, pynter til jul starten av desember og får nyte stemningen gjennom hele desember. Kaster ut all pynten like over nyttår. Har ikke lilla lys eller annet lilla. Men har adventslys med kalender (nedtelling dag for dag på lys) og en adventstake med fire lys. Anonymkode: 337da...f84 4
Gjest Jakterpåidioter Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 Jeg bruker lilla lys og servietter i adventstiden.
Pal Fungi Skrevet 3. november 2023 #7 Skrevet 3. november 2023 Har "lilla tema" på spisebordet fra første advent til ca bitte lille julaften, da bytter jeg til juletema 🎅💜 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #8 Skrevet 3. november 2023 Her er det full advent ja, lilla er jo favorittfargen min og, så det passer bra. Rød julepynt kommer på plass fra 23. Desember. Anonymkode: 3ca3f...ec0 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #9 Skrevet 3. november 2023 Feirer ikke jul i min og samboers leilighet, så når det tikker mot advent kommer all julerelatert pynt opp. Bruker lilla lys i adventsstaken da. Det mest julete tas ned 1. nyttårsdag, mens det som har mer vinterpreg får stå. Som Kahler nobili telysholdere, for eksempel. Anonymkode: c855c...faf
Eva-Lena Skrevet 3. november 2023 #10 Skrevet 3. november 2023 Jeg pyntet alt ferdig til jul siste dagen i November. Da kan det hende jeg har noen lilla lys eller hvite. Når jula skal markeres maksimalt bruker jeg røde lys. Advent betyr ikke så mye for meg, så gidder ikke ha lilla duker osv.
skreppamedleppa Skrevet 3. november 2023 #11 Skrevet 3. november 2023 (endret) Jeg må ha en adventstid, en ventetid. For meg er det ikke jul hele desember og advent er en fin førjulstid jeg må ha for at det skal bli jul her. Men forutenom lilla løper på bordet så må det ikke være lilla lys og slikt men jeg må ha adventsstjerne og 4 adventslys og gå inn i en tid hvor det bygges opp til jul. Utebelysning, bakst, adventskalender, lussekatter, og de fire lysene hører adventstiden til mens julepynt skal få ligge til dess det faktisk er jul. Men jeg er ikke noe spesielt glad i rødt heller, har riktignok 2 røde juleduker men av lys og pynt er det mest andre farger og annen pynt enn rødt og julenisser. Endret 3. november 2023 av skreppamedleppa 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #12 Skrevet 3. november 2023 Jeg pynter ikke så mye forskjellig, men har nok mer innslag av lilla i adventstiden som bli byttet ut med rødt i jula. Feks. duk/løper og lys. Ellers har jeg begynt å pynte til jul tidlig i adventstiden. Jo mer jeg blir ferdig med før jul, jo mer kan jeg bare nyte jula🥰 Anonymkode: e70b4...37a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #13 Skrevet 3. november 2023 Advent har forsvunnet. Nå er juletreet oppe 1. desember og jula over 3. juledag. Anonymkode: cc329...d26 1
Millimani Skrevet 3. november 2023 #14 Skrevet 3. november 2023 Advent med lilla pynt er en selvfølge i mitt hjem. Den ventetiden må jeg ha. Tar fram stake til vinduet, fire lilla stearinlys, og lilla duk. I tillegg har jeg Flax-kalender og english tea shop-kalender, og kanskje en sjokolade-kalender. Julemusikken kommer også fram, mens alt annet som har med jul og gjøre må vente til lille julaften eller dagen før. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #15 Skrevet 3. november 2023 Vi har adventslys, men eller så har vi jul fra 1.søndag i advent til 20. dag jul. Anonymkode: fb9ef...968
Mamajune11 Skrevet 3. november 2023 #16 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Advent har forsvunnet. Nå er juletreet oppe 1. desember og jula over 3. juledag. Anonymkode: cc329...d26 1 november her. Ut med halloween inn med jul ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #17 Skrevet 3. november 2023 Pynter med lilla i advent, rødt til jul. Adventsstake, stjerne, krybbe, og litt diverse porselen står gjennom både jul og advent. Anonymkode: c74ad...e49 1
Tjoheiii Skrevet 3. november 2023 #18 Skrevet 3. november 2023 Til første søndag i advent setter jeg opp adventsstjernene, adventsstaker og utendørsbelysningen. Resten (juletreet m.m.) kommer opp på luciadagen den 13. desember jeg ville gjerne satt opp all julepynten 1. desember, og mannen ville vente til lillejulaften så da møttes vi på midten og har luciadagen som juletretenningstradisjon😅 så er mesteparten, med unntak av utendørsbelysningen tatt ned ila. 2 nyttårsdag✨
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #19 Skrevet 3. november 2023 Har bare lilla lys i adventsstaken, ellers ikke noe egen adventspynt. Pleier å pynte til jul rundt 1.desember. Anonymkode: fb51d...a66 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #20 Skrevet 3. november 2023 aksase skrev (1 time siden): Her bruker vi lilla til advent og rødt til jul. Fargebruken henger sammen med kirken og kirkeårets farger. Lilla farge brukes av prestene i kirkene i adventstiden og til jul bruker prestene rød farge. Grønt og hvitt brukes også av prestene til andre tider av året. Litt feil info. I juletiden brukes hvit stola, kun andre juledag brukes rød (i jule, vel og merke). Vi pynter ikke skikkelig til jul før lille julaften, men julegardiner på kjøkkenet, krans på døra, røde lykter og en stor nisse i gangen, kommer fram samtidig med en stor adventskalender med nisse, adventsstaker, adventsstjerner, lilla lys og en lilla duk. Anonymkode: 532cf...86c 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå