AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Bare et morsomt eksperiment da det er så mange kunnskapsrike her inne 😀 Vi er et par på 31 år. Tjener totalt 1,1 million i året og kan låne ca 4,5 millioner. Vi eier ingenting nå da vi begge er nyutdannet i år. Vi ønsker først og fremst å kjøpe oss en leilighet / rekkehus utenfor Oslo for komme inn på boligmarkedet. Drømmen vår er å kunne kjøpe en ferieleilighet i Spania om ca 10 år. Hvordan ville dere gjort det? Spart i fond? Kjøpt billig nå og heller lånt mer senere? Nedbetalt så mye som mulig på boliglån? Alle innspill er velkommen ☺️ Hva er den beste måten i disponere midlene våre på nå for å få råd til dette i fremtiden? Anonymkode: 98614...745
A new man Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Vanskelig å spå fremtiden? Spar i fond eller noe? Et helt vanlig og billig globalt indeksfond har gått bra det siste året? Er det kanskje fordi krona har supt? Slik ting har utviklet seg i det siste er jeg glad for at jeg ikke har lån i Euro. Det er vel mest vanlig å låne penger i DNB I Luxemburg eller noe slikt? Jeg tenker vi betaler ned på huset i Norge, tar opp lån på det for å kjøpe noe i Spania etterhvert. Det er kanskje ikke helt optimalt, men føles tryggest. Det hele avhenger hvilken risiko dere er villige til å ta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå