Gå til innhold

Helt syke smerter nederst i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to netter på rad nå våknet med veldig kraftige smerter nederst i magen/rett over underlivet. Har hatt liknende smerter før og ble sendt til hastetime hos gynekolog. Da var det en cyste på eggstokk som var 5 cm. 

Dette er noen år siden, men kjenner igjen smerten, bare at det nå er vondere. Hjelper å sitte på toalettet å bare presse ut avføring (selvom jeg ikke må på do..) det er så vondt at jeg kaldsvetter, kaster opp og nesten besvimer. Det er vondere enn gallestein og må være det vondeste jeg har opplevd fysisk. 

Varer gjerne rundt 30 minutter. Begge dagene nå har det kun vært på natta, men merker det begynner å murre og bygge seg opp bare jeg vrir litt på korsryggen. Kan begynne å bygge seg opp smerter etter jeg tisser også. 

Hva skal jeg gjøre? Får jo bare beskjed om at den må sprekke av seg selv.. men de smertene varte jo over 1 uke forrige gang og det er helt uutholdelig 🤮

Anonymkode: ac683...e68

• Hjerte 2
Skrevet

Gå til legevakten.

Anonymkode: a0ee5...a92

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Dra til legevakten. Det er ikke gitt det er cyste denne gangen. Det kan være f.eks blindtarmbetennelse.

Anonymkode: 10333...17b

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Når smertene står på klarer jeg ikke å kjøre bil eller komme meg til lege. Og smertene blir jo borte etter ca 30 min så kan ikke være blindtarm ?

Skrevet

Og igjen, de sier bare at den må sprekke av seg selv 😕 

Skrevet

Ville uten tvil dratt til legevakten!  Første tanke var graviditet utenfor livmoren, men kan jo også være blindtarmen som andre her skriver 😬

Anonymkode: 6fe00...de6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og igjen, de sier bare at den må sprekke av seg selv 😕 

Krev en undersøkelse. Hva hvis de tar feil, og det er noe annet alvorlig? Og når det gjør så vondt så burde du fått smertestillende! 

Lykke til og god bedring ❤️

Anonymkode: 6fe00...de6

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg synes også at du må kunne få noe smertelindring for dette. Jeg er ikke noen ekspert, men det finnes vel ett eller annet hurtigvirkende du kunne fått på resept? Det er for ille om det eneste man får er et lykke til og et klapp på ryggen ved så sterke smerter.

Anonymkode: 711af...be0

• Nyttig 1
Skrevet

Du bør sjekke det opp, ev for å bekrefte det du tror er cyste eller avkrefte, og om du kan få noe for de sterke smertene. Ikke moralsk riktig å anbefale dette, men jeg kan fortelle hva jeg ville gjort i nød med så sterke smerter-  slukt et par glass vin eller noe sterkt.. Det vil dempe smerten noe. God bedring. 

Anonymkode: dfe5f...cab

Skrevet

Lege igjen! Jeg hadde en sånn og den måtte opereres vekk. Det kan også være noe annet. Det bør uansett sjekkes når det er så vondt!

Anonymkode: f2cf7...7df

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dra til legevakten. Det er ikke gitt det er cyste denne gangen. Det kan være f.eks blindtarmbetennelse.

Anonymkode: 10333...17b

En blindtarmbetennelse gir ikke kun smerte i 30 min på natten.

Anonymkode: c1cea...a6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En blindtarmbetennelse gir ikke kun smerte i 30 min på natten.

Anonymkode: c1cea...a6a

Normalt har du rett. Men det finnes mange nok eksempler på atypiske varianter. Jeg kjenner til to tilfeller som nesten ikke overlevde fordi de fikk diagnosen altfor sent, pga. smerter som kom og gikk, varierte fra ingen smerter til ekstreme smerter. Kjenner til noen andre tilfeller også med helt atypiske symptomer. Så man skal være litt forsiktig med å si bastant på nett at noe ikke kan være noe fordi det ikke følger typiske symptomer!

Ts - du bør oppsøke legevakt, du får drosje eller ambulanse om du er for dårlig til å komme deg dit på egen hånd.

Du kan ikke konkludere med at det er det samme som du hadde for flere år siden! Dessuten, det kan være andre faktorer nå som gjør at du denne gangen ikke kan vente med å få medisinsk behandling!

Anonymkode: 74cb7...7f1

Skrevet

Jeg syns jo underlivsundersøkelser er helt krise i tillegg etter mobbing på min første undersøkelse hos forrige gynekolog.. 

Men ja, må gjøre noe med det for jeg kan ikke ha det sånn her i flere dager, var ikke like vondt som dette forrige gang. De fleste smertestillende bruker kanskje over 30 min på å funke, eller er det noe som virker raskere? 

Har vært inne på den tanken med alkohol pga smerten, men da får jeg ikke sove igjen 😅

• Hjerte 1
Skrevet

Legevakten.  Ta taxi hvis du ikke er kjørbar.

Anonymkode: 03b0f...ea3

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg syns jo underlivsundersøkelser er helt krise i tillegg etter mobbing på min første undersøkelse hos forrige gynekolog.. 

Men ja, må gjøre noe med det for jeg kan ikke ha det sånn her i flere dager, var ikke like vondt som dette forrige gang. De fleste smertestillende bruker kanskje over 30 min på å funke, eller er det noe som virker raskere? 

Har vært inne på den tanken med alkohol pga smerten, men da får jeg ikke sove igjen 😅

Ring legevakten nå - ikke utsett det!

Det kan bli virkelig krise om det du har nå trenger rask eller akutt behandling... og du ikke har søkt hjelp tidlig nok...

Anonymkode: 74cb7...7f1

Annonse
Skrevet

Kvinnehelse i et nøtteskall dette. Helt utrolig at du ikke blir tatt på alvor. Når kroppen utrykket slike sterke smerter gir den et signal om at noe IKKE er ok. Og INGEN skal måtte tåle slike sterke smerter som du beskriver uten å få hjelp❤️ Dra på legevakten og krev utredning. Ikke minst be om sterke smertestillende!

Anonymkode: 69fb7...d45

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det TS?

Anonymkode: de835...c4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...