AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Nå har jeg satt opp julegavebudsjett for i år, og det ser veldig stusselig ut, dessverre.. jeg har kuttet ned mye på hvem jeg handler til, og handler hovedsakelig til barn, men jeg skal gi til mine besteforeldre på 80 år. Der er jeg helt blank. Jeg har 100 kr til rådighet, og er helt blank. Syns det ser så lite ut å kjøpe en håndkrem og en sjokolade 😞 Hva kan man kjøpe til 100-200 kroner som er ålreite julegaver?? Anonymkode: cdfec...822 1
Fame Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Apoteket har ofte diverse gavepakker som ikke er så gæren pris 1 2
Linnea1 Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 Lag en fruktkurv med litt sjokolade,pakk det pent inn med cellofan.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 Til besteforeldre ville jeg nok satset på noe spiselig, uten at jeg vet mer om dem. Jeg har ofte kjøpt ost og/eller spekemat til min farfar. Noe vi ol. Anonymkode: 63377...f54 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå har jeg satt opp julegavebudsjett for i år, og det ser veldig stusselig ut, dessverre.. jeg har kuttet ned mye på hvem jeg handler til, og handler hovedsakelig til barn, men jeg skal gi til mine besteforeldre på 80 år. Der er jeg helt blank. Jeg har 100 kr til rådighet, og er helt blank. Syns det ser så lite ut å kjøpe en håndkrem og en sjokolade 😞 Hva kan man kjøpe til 100-200 kroner som er ålreite julegaver?? Anonymkode: cdfec...822 Bestefar elsker gamle tegneserier. I fjor kjøpte jeg en stor bunke Tex Willer og en fin kurv på en bruktbutikk, pluss kaffe og sjokolade til han. (Men nå koster jo kaffe en hundrings med prisstigningen). Bestemor elsker å strikke, hun fikk ullgarn i 2 farger til selbuvottestrikk. Anonymkode: fcb86...74b 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #7 Skrevet 3. november 2023 Kjøp en fin kakeboks, å fylle den med div julebakst og litt sjokolade? Kaffe/sjokoladesett fra apoteket? fotokalender? En flaske vin? Anonymkode: 55dcb...07e 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #8 Skrevet 3. november 2023 Lag noe selv, feks sjokoladefudge i fine glass fra Søstrene grene, evt julekaker Anonymkode: b4ad3...336
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #9 Skrevet 4. november 2023 Jeg forstår at du har et stramt budsjett, men det er fortsatt mulig å finne fine julegaver innenfor 100-200 kroner. Her er noen ideer: 1. En personlig kalender: Lag en kalender med bilder og minner fra året som har gått. Det kan være en fin måte å vise omtanke og gi noe personlig. 2. En bok: Finn en bok som passer til besteforeldrenes interesser eller smak. Kanskje en roman, en biografi eller en bok om en hobby de liker. 3. En kopp og te: Kjøp en fin kopp og fyll den med favorittte eller urter. Det kan være en koselig gave som de kan nyte i vintermånedene. 4. En blomst eller en plante: En vakker blomst eller en grønn plante kan være en fin gave som bringer litt glede og liv til hjemmet deres. Husk at det er tanken og omtanken bak gaven som betyr mest. Selv om det kan virke som en enkel gave, kan det likevel være en fin gest som viser at du bryr deg. Lykke til med julegavejakten! 🎁 Anonymkode: d3b42...912
Tantemor Skrevet 4. november 2023 #10 Skrevet 4. november 2023 (endret) På clas ohlson har de en pakke med kontakter og fjernkontroll, sånn at de kan slå av og på lys i stua si med fjernkontroll. Det er en morsom gave som koster rett under 200. https://www.clasohlson.com/no/Nexa-MYC-4-fjernstrombryter-3-pakning/p/Pr412484000 Endret 4. november 2023 av Tantemor 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #11 Skrevet 5. november 2023 Farfar får en boks hjemmebakte julekaker og/eller julekonfekt. Litt av det vi lager. Farmor får en god te eller kaffe. Mormor liker fine servietter, så jeg håper jeg finner noen. I fjor fikk mormor en kinoinvitasjon. Hun har også fått billetter til teater og museum, hvor jeg/vi blir med. Farfar har blitt bedt på konditori. Det går mye i forbruksvarer og mat og drikke. Anonymkode: a5643...95e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #12 Skrevet 5. november 2023 Hvis de liker å lese så kan du kjøpe de en bok hver. Du kan få pent brukte bøker for mellom 30-50 kr stk. Også en vin på deling hvis de liker det. Anonymkode: a8cd3...4ae
Daisy-love Skrevet 5. november 2023 #13 Skrevet 5. november 2023 Jeg har gitt en god del «alternative» julegaver med årene. Jeg har mye te, og laget en pakke med masse ulike typer teposer jeg hadde hjemme og gav i gave til et familiemedlem. Det ble rett og slett smaksprøver, og ble utrolig godt mottatt. Jeg har også gitt mye gavekort på Mestergrønn. Der får en faktisk noe for 100kr. Om du har økonomi så kan du kjøpe en billig sjokolade eller marsipangris og legge ved. Servietter med en pakke telys (med eller uten lukt), eller to lange lys, er noe mange setter pris på. Rusta har konfekter fra Anton Berg til godt under 100kr. Gitt mye av dem selv, og det føles ikke så kjipt når det er ting som «Plum i Madeira» eller hvordan det staves. Europris har gode Moccabønner til en rimelig penge. Bruk apoteket for det det er verdt. De har masse billige gavepakker, og du kan åpne dem og f.eks gi en håndkrem til en og fotkrem til annen. De har pakker med konfekt, røkelse, sokker, kremer og masse ulikt. Cosmica fotkrem og håndkrem i en pakke har tidligere år kostet 100kr. Full størrelse, og er en kjempegod deal. Orker du å bake, så er noen gode småkaker i en boks eller cellofanpose (billigere) en fin gave. Om noen har en favorittsjokolade, gi dem det. Folk føler seg sett, og en vet en treffer blink. Julehefte, eller kryssordhefte er det mange som er glad i. Refleks er noe jeg selv blir glad for å få. Vi har gitt mye mat oppigjennom til eldre. Sild, kjøttpålegg, kaffe, te, osv. Noe av dette er ikke billig lengre, men du være heldig og komme over noe til en grei pris. Godt syltetøy er det også en del som liker, samme med pesto, og krydder. Du har alltid gavekort på felleskap og ting dere kan gjøre sammen, eller tjenester du kan utføre. Det kan være å lage middag sammen, hjelpe med husvasken, vaske bilen, tur i skauen. I fjor kom jeg over en stor bok til 100kr hvor en skulle skrive inn sin slektshistorie. Et familiemedlem fikk den av meg. Tanken er at jeg skal få den tilbake med masse minner. Det er en koselig gave til besteforeldre. En blomst er noe mange setter pris på, eller plante. Jeg har gitt frø til folk, så de kan plante selv. Det pga jeg måtte sende med posten. Enkelt sitteunderlag for de som liker å gå tur. Det jeg kommer på nå. Det er fullt mulig 💚 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #14 Skrevet 6. november 2023 Jeg har en bestemor som ikke liker å få noe spiselig da hun er ganske kresen, og ikke spiser usunne ting. Så jeg gir henne noen varme sokker, fordi hun alltid blir fort kald på beina. Så får hun en strikkekopp, fordi hun liker strikking og kaffe. Ble til sammen under 200kr 😊 Anonymkode: fea7f...6e5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #15 Skrevet 6. november 2023 Mine besteforeldre liker ikke at jeg bruker penger på de. Men jeg pleier å kjøpe en flaske vin, lage noe konfekt, karameller og noen julekaker. Det pleier de å bli veldig glad for. Et år hadde jeg kjøpt en gave, dyr og flott gave. Da hadde bestefar surmult litt til noen andre i familien om at han savnet å få den flott gaven fra meg med litt godt i. Anonymkode: ae4f8...b3c
Hmmmmmm Skrevet 6. november 2023 #16 Skrevet 6. november 2023 Koke saft av fryste bringebær. Smaker jo helt nydelig. I en fin flaske fra søstrene grene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå