AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Jeg er førstegangsgravid og har termin om 1 måned, vi ble nettopp ferdig med barnerommet som mannen har stått helt alene med på grunn av at jeg har bekkenløsning og andre plager… nå kjenner jeg at jeg blir litt stressa av at det er så mye rot her, vi har ikke fått støvsugd eller vaska noe særlig på lenge ettersom stua og gang har blitt brukt som oppbevaringsrom for alt mulig rart og vi har 2 hunder som røyter og drar inn mye skitt😣 Jeg har neppe lyst til å be mannen om å vaske og rydde alt på egenhånd da han gjør utrolig mye ellers, jeg får gjort litt men ikke mye.. forsøkte et lite rop om hjelp fra familie men ble brått avvist og fikk beskjed om å «ta det med ro» «babyen tåler litt støv og hundehår», mulig jeg er hysterisk men jeg har nå hvert fall ingen ønsker om å være skyldig i at ungen min får astma blant annet. Hadde det ikke vært for bekkenet hadde jeg stått på alle fire og skrubbet gulvet med en tannbørste. Hva kan jeg gjøre nå? Hvor begynner jeg? Kjenner meg som sagt stressa, og ekstremt overveldet. Anonymkode: 4845d...038
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Jeg kan forstå hvor overveldende det kan føles når man har mye å rydde og vaske før babyen kommer. Ta det med ro, det er helt normalt å føle seg stresset i en slik situasjon. En god start er å lage en liste over oppgavene du vil få gjort før fødselen. Prioriter de viktigste tingene først og ta det i ditt eget tempo. Kanskje kan du og mannen din dele oppgavene mellom dere for å gjøre det mer overkommelig. Husk at det viktigste er at du tar vare på deg selv og babyen din. Ta små skritt og be om hjelp når du trenger det. Du er en fantastisk kommende mamma! Anonymkode: bd397...8d1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 Vil ikke kalle deg hysterisk, skjønner at du ønsker å ha det rent og ryddig før baby kommer. Det er i grunn mye viktigere det enn ar barnerommet skal stå helt klart. Ville bare bestilt vaskehjelp hjem for å shine opp, så kan du slappe av og slippe og stresse☺️ Anonymkode: b7f6a...ed6 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 Hundehår og støv motvirker jo astma. Det er overdreven støvsuging og vasking som kan gi barneatsma, og det advares jo mot det. Les deg opp på det med støv og bakterier så kanskje du klarer å senke skuldrene. Gjør litt hver dag så blir du ferdig til termin. Og gjør det sammen med mannen. Anonymkode: 5143d...18c 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 Hvem stresser du for? Dere trenger jo ikke ta imot besøk de første dagene. Tenker du babyen bryr seg om at det er rotete? Anonymkode: 30b8e...54e
Petra200 Skrevet 4. november 2023 #6 Skrevet 4. november 2023 Veldig enkelt: vaskehjelpen kommer så alt er strøkent til hjemkomst fra sykehuset 👍🏻 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #7 Skrevet 4. november 2023 Invester i robotstøvsuger. Om dere har to røytende hunder bør det vel strengt tatt støvsuges hver dag i rommene der hundene oppholder seg. Anonymkode: dad03...b1a 1
kaleidoskop Skrevet 4. november 2023 #8 Skrevet 4. november 2023 Jeg ville bestilt vaskehjelp hvis det er noe som plager deg så mye. Det koster litt, men høres ut som det kan være vært de tusenlappene?! Jeg vet ikke hvor det er med robotstøvsuger og hundehår, da vi ikke har hund. Men støvsugeren er life saver for oss. Huset ser, oppleves og er renere. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #9 Skrevet 4. november 2023 Det er ikke litt hundehår osv som gir astma. Men overdreven vasking, særlig med kjemikalier, som øker risikoen. Anonymkode: f12ed...923
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #10 Skrevet 4. november 2023 Jeg tror akuratt denne gangen i en slik situasjon (mannen er overarbeidet og du klarer fysisk ikke noe) hadde jeg spandert en vaskehjelp på meg.. evt bedt om det i barselsgave 😅 Anonymkode: 7b6d2...f94 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #11 Skrevet 4. november 2023 Hund første leveår reduserer sannsynligheten for utvikling av astma (og allergi), så akkurat det kan du ta med knusende ro! Det er flere gode publikasjoner på det. Skjønner at du ønsker å ha det rent og pent hjemme. Som noen over sier: lei en vaskehjelp hvis det plager deg så mye. Uansett digg med reint hus rundt fødsel. Hilsen ei med hund, bekkenløsning og astma! Anonymkode: 9e833...4de
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #12 Skrevet 5. november 2023 Takk for alle svarene! Først og fremst vil jeg bare si at dette med astma har jeg blitt fortalt av et familiemedlem til mannen, men etter svarene deres og litt research på egenhånd kjenner jeg meg mye mer rolig! Vi har fått ryddet og vasket litt etappevis, må nok bare ta rom for rom og masse pauser😅 Som førstegangsgravid er det mye ny informasjon, og garantert mye som jeg enda ikke har fått med meg. Hjernen min er også i turbomodus når det kommer til å bli ferdig med alt i god tid, prøver å slappe av mest mulig men det er jaggu ikke lett😂 - TS Anonymkode: 4845d...038
Anonym28 Skrevet 5. november 2023 #13 Skrevet 5. november 2023 On 11/3/2023 at 4:14 PM, AnonymBruker said: Jeg er førstegangsgravid og har termin om 1 måned, vi ble nettopp ferdig med barnerommet som mannen har stått helt alene med på grunn av at jeg har bekkenløsning og andre plager… nå kjenner jeg at jeg blir litt stressa av at det er så mye rot her, vi har ikke fått støvsugd eller vaska noe særlig på lenge ettersom stua og gang har blitt brukt som oppbevaringsrom for alt mulig rart og vi har 2 hunder som røyter og drar inn mye skitt😣 Jeg har neppe lyst til å be mannen om å vaske og rydde alt på egenhånd da han gjør utrolig mye ellers, jeg får gjort litt men ikke mye.. forsøkte et lite rop om hjelp fra familie men ble brått avvist og fikk beskjed om å «ta det med ro» «babyen tåler litt støv og hundehår», mulig jeg er hysterisk men jeg har nå hvert fall ingen ønsker om å være skyldig i at ungen min får astma blant annet. Hadde det ikke vært for bekkenet hadde jeg stått på alle fire og skrubbet gulvet med en tannbørste. Hva kan jeg gjøre nå? Hvor begynner jeg? Kjenner meg som sagt stressa, og ekstremt overveldet. Anonymkode: 4845d...038 Jeg fikk bekkenplager ETTER fødsel og måtte i flere uker bare ta det helt med ro. Jeg bestilte vask app.vaskehjelp.no. det er jeg så glad for at jeg gjorde, jeg har også bestilt matvarer levert hjem osv for å kunne nyte tiden istedenfor å sitte og se på rot når jeg er hjemme. Anbefaler å gjøre noe sånt!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #14 Skrevet 5. november 2023 On 11/3/2023 at 11:32 PM, AnonymBruker said: Hvem stresser du for? Dere trenger jo ikke ta imot besøk de første dagene. Tenker du babyen bryr seg om at det er rotete? Anonymkode: 30b8e...54e Det er jo ikke noe koselig å sitte i rot og skitt når man vil slappe av og kose seg med baby! Det hadde aldri jeg orket. Vaskehjelp er tingen! Anonymkode: 4bb65...d4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå