Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mangler grunnleggende matteferdigheter. Vi bor 4 stk sammen, én person har bare bodd 8 dager i inneværende måned. Hvordan deler jeg opp strømregningen, sett at den er på 500 kroner. Kan noen vise meg regnestykket?

Blir det 500 delt på 30 dager ganger 8 (dager) delt på fire for vedkommende som har bodd 8 dager, og resten delt på 3?

Anonymkode: 0de1a...2c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tenkt at det enkleste er å finne kostanden for stømmen per dag. Altså om regningen for oktober måneden er på 500 kr, del den på antall dager i måneden (for oktober: 31 dager) som er ca 16,12 kr, gang det så med 8 (mtp antall dager personen har bodd der). Altså da totalt=129 kr 

Om nettleien kommer på separat regning, ville jeg gjort samme prinsipp der. 

Anonymkode: 164ee...686

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ville tenkt at det enkleste er å finne kostanden for stømmen per dag. Altså om regningen for oktober måneden er på 500 kr, del den på antall dager i måneden (for oktober: 31 dager) som er ca 16,12 kr, gang det så med 8 (mtp antall dager personen har bodd der). Altså da totalt=129 kr 

Ja men hvis de et 4 stykk, så skal denne summen deles igjen på 4. hvis regningen er på 500kr så skal ikke en person betale. 129kr for å ha bodd der i 8dager

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

129kr må deles på 2 personer, altså det er vel ikke riktig at han skal betale hele strømmen for alle dagene alene? 

Anonymkode: 60e46...f67

Skrevet

Her er hvordan:

500kr delt på 31 dager

Dele på 4, og gange med 8.

Anonymkode: 60e46...f67

Skrevet

Vedkommende skal betale kr 32,26. 

Anonymkode: 64b65...b57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...